معرفی کتاب های رشد و توسعه فردی


معرفی کتاب های رشد و توسعه فردی (Introducing Individual Development Books) و مطالعه آن ها معمولا توصیه ای است که از طرف مدرسان علم موفقیت و همچنین افرادی که در زندگی به پیشرفت های بزرگی رسیده اند، گفته می شود. در مورد فواید مطالعه و کتابخوانی جملات زیادی از طرف انسان های بزرگ گفته شده است که در زیر به تعدادی از آن ها اشاره می شود:
- مطالعه برای کسانی که قصد دارند بالاتر از حد معمول باشند، ضروری است. 

معرفی کتاب های رشد و توسعه فردی- مساله این نیست که خریدن کتاب چقدر گرون تموم میشه، مساله اینه که اگر کتاب نخوانی چقدر برات گرون تموم میشه. 
- اگر مادر نباشد، جسم انسان ساخته نمی شود و اگر کتاب نباشد روح انسان پرورش نمی یابد.
علم موفقیت نیز مانند هر علمی دیگر راز هایی درون خود دارد که برای پی بردن به این راز ها باید به پای صحبت های افرادی بنشینیم که این مسیر را طی کرده اند و به موفقیت رسیده اند. در بیشتر اوقات ممکن است که نتوانیم این افراد را ببینیم و با آن ها صحبت کنیم و یا اینکه ممکن است این افراد دیگر در این دنیا نباشند، بنابراین می توان از کتاب هایی که توسط این افراد نوشته شده است، کمک گرفت. در واقع مطالعه کتاب های اینگونه اشخاص، مطالعه کتاب در زمینه توسعه فردی محسوب می شود. به عبارت دیگر این کتاب ها مجموعه تجربیات افرادی است که پس از طی راه های طولانی و پرفراز و نشیب به مقصد خود رسیده یا به قولی قله موفقیت را فتح کرده اند. جمله معروفی است که می گوید: برای ترک سیگار به سراغ سیگاری نمی رویم. در نتیجه می توان به این نتیجه رسید که ما برای رسیدن به موفقیت و توسعه فردی فقط می توانیم به  توصیه های افراد واجد شرایط گوش کرده و به آن عمل کنیم و چه کاری بهتر از مطالعه کتاب های رشد فردی افراد موفق جهان.
کتاب در مورد توسعه فردی بسیار زیاد است و اکثر آن ها توسط افراد موفق نوشته شده است، ولی قبل از مطالعه این کتاب ها باید نکته ای ضروری را در نظر گرفت.
نکته مهم این است که مطالعه بدون عمل هیچ فایده ای ندارد. جمله معروفی وجود دارد که می گوید کسی که می داند ولی عمل نمی کند با کسی که نمی داند برابر است. بنابراین اگر شما بهترین کتاب های توسعه فردی را مطالعه کنید ولی به دانسته های خود عمل نکنید هیچ تغییر بزرگ و قابل توجهی در زندگی شما رخ نمی دهد.
مطالعه کتاب مانند چراغی است که ما در هنگام طی کردن مسیر به آن نیاز داریم یا مانند یک دفترچه راهنما است که برای رسیدن به مقصد مورد نظر باید از آن استفاده کنیم. کسانی که این دفترچه راهنما را مطالعه کردند و هم زمان نیز شروع به حرکت کردند، در نهایت به موفقیت رسیدند.
این نکته را نیز در نظر داشته باشید که همیشه لازم نیست برای خریدن کتاب پول بپردازید، اگر در اینترنت عبارت دانلود رایگان کتاب توسعه فردی را جستجو کنید، سایت هایی وجود دارند که می توانند این کتاب ها را در اختیارتان قرار دهند. 
یکی از بهترین کتاب هایی که در مورد توسعه فردی وجود دارد، کتاب نقشه راه توسعه فردی است. در این کتاب در مورد موضوعات مختلفی از جمله: ارزش ها، باورها، اهداف و راه رسیدن به آن ها، تیپ شخصیتی، تبدیل رویا به هدف و ... اشاره شده است. مطالعه این کتاب یک برنامه جامع یا همان نقشه راه است که می توان به وسیله آن اهداف خود را به روشنی مشخص کرد و با آموزش هایی که در کتاب وجود دارد مسیر موفقیت را به خوبی تا رسیدن به مقصد مورد نظر طی کنید. 
در نهایت رسیدن به موفقیت ممکن است کار سختی باشد، اما برخلاف نظر کسانی که می گویند برای رسیدن به موفقیت فردی باید از شانس و اقبال برخوردار بود، موفقیت مجموعه ای از اصول و قواعدی است که باید اجرا گردد و در این راه باید صبر و استقامت زیادی را به کار برد تا نتایج مورد انتظار برآورده شود. یکی از راه های مهم برای پی بردن به این اصول و قواعد مطالعه انواع کتاب بهبود فردی است. این کتاب ها زمانی برای ما مفید هستند که از منطقه امن خود خارج شده و در مسیری ناشناخته قدم می گذاریم و تصمیم قاطع می گیریم که به اهداف خود برسیم.