• 2232
  • 1085 مرتبه
کتاب کی؟

کتاب کی؟

1400/02/28 01:17:02 ب.ظ

دنیل اچ پینک (Daniel H. Pink) نویسنده کتاب کی؛ ترفندهای علمی زمان سنجی عالی (When: The Scientific Secrets of Perfect Timing) میزبان و تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «Crowd Control» با موضوع رفتار انسان ها می‌باشد.

پینک بارها در سایر شبکه های تلویزیونی و رادیویی آمریکا و دیگر کشورها حضور داشته و مقالات او در نشریات نیویورک تایمز، هاروارد بیزینس و... منتشر شده است؛ همچنین در سال 2019 به عنوان ششمین فرد دارای تفکر تاثیرگذار مدیریتی در جهان معرفی شد.

عنوان کتاب

کی؛ ترفندهای علمی زمان سنجی عالی

عنوان لاتین کتاب

When: The Scientific Secrets of Perfect Timing

نویسنده

دنیل اچ. پینک

مترجم

تیم ترجمه نشر نوین

موضوع

روانشناسی- موفقیت

تعداد صفحات

280

جوایز و افتخارات

بهترین کتاب سایت آمازون در سال 2018

بهترین کتاب الکترونیکی در سال 2018

تا چندین ماه در لیست پرفروش‌ترین کتاب های مجله وال استریت و روزنامه نیویورک تایمز

دنیل سابقاً در پست های سیاسی و دولتی به عنوان سخنگوی ارشد معاون رئیس جمهور فعالیت می‌کرد اما بعد ها زمینه کاری خود را تغییر داد. وی مدرک لیسانس خود را از دانشگاه نورث وسترن و مدرک دکترای حرفه ‌ای خود را در رشته حقوق و از دانشکده حقوق Yale گرفته است؛ همچنین دکترا هایی افتخاری از دانشگاه جورج تاون، کالج هنر و طراحی رینگلینگ، دانشگاه ایالتی وستفیلد و موسسه پرات نیز در کارنامه او وجود دارد. پینک در حال حاضر همراه با همسر و سه فرزند خود در ایالت واشینگتن آمریکا زندگی می‌کند. دنیل پینک، پنج کتاب دیگر نیز با عناوین «To Sell is Human»، «Drive»، «A Whole New Mind»، «The Adventures of Johnny Bunko» و «Free Agent Nation» به نگارش درآورده که دوتا از آن ها با اسامی «انگیزه» و «ذهن کامل نو» به فارسی ترجمه شده‌اند.
در مورد خلاصه کتاب کی می‌توان گفت: اگرچه همه افراد می‌دانند که زمان بندی همه چیز است، اما درباره زمان بندی های خود اطلاعات چندانی ندارند. زندگی انسان یک جریان بی‌پایان از سوال «کِی؟» یا «چه زمانی؟» است؛ مانند زمان شروع کار، برنامه ریزی برای رفتن به کلاس، زمان خواب یا بیداری و... . با این حال ما این تصمیمات مهم را بر اساس حدس و گمان و بدون برنامه ریزی اتخاذ می‌کنیم. برخلاف باور عموم که تصور می‌کنند زمان بندی یک هنر است، طبق گفته های پینک در این کتاب باید گفت که زمان بندی در واقع یک علم است.

کتاب کی اثر دنیل اچ. پینک دارای سه بخش کلی «روز»، «شروع، میان، پایان» و «هماهنگی و تفکر» است که بیانگر دلایل اهمیت زمان سنجی جنبه های مختلف زندگی و راهکارهایی برای زمان بندی عالی می‌باشد؛ در نتیجه مطالعه آن برای تمامی افرادی که به برنامه ریزی علاقه دارند و مایلند تا زندگی هدفمندتری داشته باشند، سودمند خواهد بود.
در قسمتی از متن این کتاب آمده است: «کار را با سه زمان استراحت در هر روز شروع کنید.

زمان دقیق این استراحت ها، مدت هرکدام و کاری را که باید در هریک انجام دهید معین کنید. حتی بهتر است این زمان را در گوشی همراه یا تقویم کامپیوتر خود وارد کنید تا با یک زنگ هشدار به شما یادآوری شود. به خاطر داشته باشید هر کاری که در برنامه قرار بگیرد، انجام می‌شود.»


enlightenedوال استریت ژورنال در مورد کتاب کی؛ ترفندهای علمی زمان سنجی عالی نوشته است: «پینک در این کتاب، نتایج تحقیقات گسترده و عمقی خود را منتشر کرده ولی این تحقیقات به هیچ عنوان خسته کننده نیست و حتی می‌تواند نقطه عطفی برای افراد علاقه مند نیز باشد.»
واشینگتن پست نیز در مورد این کتاب نوشته است: «استفاده مداوم از اصول مندرج در این کتاب می‌تواند تاثیرات شگرفی بر زندگی فرد و جامعه داشته باشد.»

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.