• 2233
  • 1189 مرتبه
کتاب نوپای ناب

کتاب نوپای ناب

1400/02/28 01:31:50 ب.ظ

اگر به مباحث استارتاپی و مدیریت علاقه ‌مند باشید، حتما تاکنون به نام «اریک ریس» برخورد کرده‌اید که نویسنده کتاب «نوپای ناب» (با نام اصلی: The lean startup) نیز هست. اریک، یک کارآفرین موفق و نویسنده وبلاگ محبوبِ «درس های شروع به کار» یا startup lessons learned می‌باشد که در مدرسه کسب و کار هاروارد فعالیت دارد؛ همچنین بنیان گذار و مدیر فنی سایت IMVU است که سومین استارتاپ او محسوب می‌شود.

عنوان کتاب

نوپای ناب

عنوان لاتین کتاب

The Lean Startup

نویسنده

اریک ریس

مترجم

محمد جواد احمدپور و سید علی فاطمی خوراسگانی

موضوع

مدیریت

تعداد صفحات

258

او مکرراً به عنوان سخنران در رویدادهای تجاری حضور دارد و به بسیاری از استارتاپ ها، شرکت های بزرگ و شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر در مورد کسب و کار و استراتژی محصول، مشاوره می‌دهد.

از این نویسنده موفق چندین کتاب دیگر نیز در حوزه کارآفرینی با عنوان های «The startup way» و «The leader's guide» منتشر شده که یکی از آن ها با نام «راه استارتاپی» به فارسی ترجمه شده است.
در کتاب نوپای ناب نوشته اریک ریز با رویکردی نو آشنا خواهید شد که به شما این امکان را می‌دهد تا بدون تلف کردن وقت و انرژی خود برای آزمون و خطا، بتوانید هوشمندانه به سمت هدف خود حرکت و کسب و کار موفقی ایجاد کنید.

این کتاب پرفروش دارای 3 قسمت با عناوین «چشم انداز»، «راهنمایی» و «سرعت بخشی» است که در مجموع شامل 13 فصل زیر می‌شود:
1. شروع
2. تعاریف
3. یادگیری
4. تجربه
5. جهش
6. آزمون
7. اندازه گیری
8. چرخش یا استقامت
9. دسته بندی
10. رشد
11. سازگاری
12. نوآوری
13. حسن ختام

در خلاصه کتاب نوپای ناب می‌خوانیم: «اگرچه بیشتر استارتاپ ها شکست می‌خورند؛ اما بسیاری از این شکست ها قابل پیشگیری هستند. نوپای ناب، یک رویکرد جدید است که در سراسر دنیا استفاده می‌شود؛ تغییر روش راه اندازی کسب و کار و ایجاد محصولات جدید».

enlightenedاریک در بخشی از کتاب می‌گوید: «کارآفرینان همه جا هستند. شما مجبور نیستید حتما در یک گاراژ کار کنید تا صاحب یک استارتاپ باشید. استارتاپ از دیدگاه من اینگونه تعریف می‌شود: یک نهاد انسانی طراحی شده برای ساخت محصولات و خدمات جدید، در شرایط عدم اطمینان شدید؛ هر فردی که در چنین شرایطی کار کند، یک کارآفرین است. آنچه باعث رشد یا شکست یک کسب و کار نوپا می‌شود، توانایی یادگیری سریع است.»

سخن برخی بزرگان در نقد کتاب نوپای ناب به این صورت است:

 

استیو بلنک، مدرس مدرسه کسب و کار دانشگاه استنفورد: «نقشه راه نوآوری برای قرن 21. ایده های کتاب نوپای ناب به ایجاد انقلاب صنعتی بعدی کمک خواهد کرد.»
جفری مور، نویسنده کتاب «گذر از پرتگاه» (یا Crossing the chasm): «درس کلیدی این کتاب اینجاست که استارتاپ ها در زمان حال ایجاد می‌شوند؛ جایی بین گذشته و آینده که هیچ چیز مطابق چشم انداز جلو نمی‌رود.»
خواندن این کتابِ عالی، که در سال 2013 در لیست پرفروش ‌ترین کتاب های سایت آمازون و نیویورک تایمز نیز بوده است، به تمامی کسانی که قصد راه اندازی یک کسب و کار نوپا دارند توصیه می‌شود؛ همچنین مدیران و بنیانگذاران کسب و کارهایی که با حتی با آزمون و خطاهای بسیار نیز هنوز سردرگم هستند.

خوب است بدانید همراه این کتاب، یک نسخه سی دی هم ارائه شده که حاوی ویدیویی از سخنرانی نویسنده کتاب (اریک ریس) در شرکت گوگل می‌باشد.

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.