• 2141
  • 1429 مرتبه
کتاب کار عمیق

کتاب کار عمیق

1399/06/26 06:50:58 ب.ظ

عوامل متعددی در اطراف ما وجود دارد که تمرکز ذهن ما را کاهش می دهد. این عوامل از یک لکه روی دیوار سفید مقابلتان گرفته تا مرور برخی خاطرات در ذهنتان یا حتی در برخی موارد زمزمه شدن یک موسیقی در ناخودآگاهتان. کتاب کار عمیق یا Deep Work نوشته کال نیوپورت، یکی از عوامل اصلی بر هم خوردن تمرکز را ظهور تکنولوژی و اکسسوری هایی می داند که ما را به نحوی به دنیایی دیگر متصل می کند و سپس به راه های مقابله با آن می پردازد.

عنوان کتاب

کار عمیق

عنوان لاتین کتاب

Deep Work

نویسنده

کال نیوپورت

مترجم

ناهید ملکی / محمدجواد شیری / احسان قراخانی

موضوع

رشد و توسعه فردی

تعداد صفحات

256

این کتاب که در زمان انتشار به لیست پرفروش ترین ها افزوده شده بود، رشد و توسعه فردی یا رشد و توسعه کسب و کار (و یا به طور کلی رشد در هر زمینه ای) را در گرو تمرکز بالا می داند، چراکه موفقیت فقط با تلاش موثر و تلاش موثر فقط با تمرکز بالا محقق می گردد. جمله ای که نویسنده کتاب کار عمیق در زمان انتشار این کتاب گفت، نیز همین اصل را بیان می کند. " «تمرکز» در دنیای پرآشوب امروز، حلقه‌ مفقودۀ موفقیت است".
همانطور که گفتیم، مفهوم کتاب کار عمیق در ارتباط با تمرکز و استراتژی های کسب آن است. در واقع هدف این کتاب این است که از شما فردی متمرکز در کار و زندگی بسازد، فارغ از اینکه چه شغلی داشته باشید، همیشه تمرکز به افزایش کارایی فعالیت هایتان کمک خواهد کرد.
اما تمام موضوع کتاب کار عمیق صرفا تمرکز نیست بلکه وقتی به درک عمق مطالب آن برسید خواهید یافت که تمرکز در گرو داشتن مهارت کافی است و مهارت کافی زمانی کسب خواهد شد که شما دانش خود را بروز کرده باشید. برای درک بهتر این مسئله کافی است به پیشرفت روز افزون تکنولوژی در همه زمینه ها بپردازید. در سال های پیش هیچکس تصور نمی کرد بتوان از روی یک عکس، شبیه ساز های چهره افراد ساخته شوند اما امروزه شاهد این تکنولوژی هستیم. پس صرفا تمرکز منجر به موفقیت این ایده نشده است. این تغییرات در هر شغل و زمینه ای رویت می شود. از زبان های برنامه نویسی گرفته تا متد های جدید بازاریابی و تکریم مشتری، مهم این است شما در خود پروری همه جوانب را در نظر بگیرید.

اگر از جنبه دیگر نیز بخواهیم خلاصه کتاب کار عمیق را بررسی کنیم و ارزشمندی آن را برایتان آشکار سازیم، عقیده جالب اما مهم این کتاب است. این جمله را بخاطر داشته باشید که موفقیت شما در یک صورت تضمین شده است، "شما یا اولین هستید، یا بهترین". این یعنی شما برای موفقیت به خلاقیت احتیاج دارید از طرفی خلاقیت نیز با تمرکز بیشتر، در ذهن شما نقش بسته خواهد شد. اگر ایده ناب و بکری دارید، حتما آن را عملی کنید اما اگر می خواهید از ایده دیگران کپی برداری کنید هیچ مشکلی ندارد به شرطی که آن را به نحوی بهبود دهید که به نسخه بهتری از آن تبدیل شود. آن زمان است که چیز سودمندی ایجاد کرده اید و می توانید از ایده را به نام خود کرده و از آن استفاده کنید.

عناوین مرتبط: تمرین تمرکز, آرامش ذهن

 

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.