• 2228
  • 1342 مرتبه
کتاب سمفونی کفش ها

کتاب سمفونی کفش ها

1400/02/27 02:39:42 ب.ظ

فیلیپ همپسون نایت یا به اختصار فیل نایت (Phil Knight) بنیانگذار برند مشهور نایکی (Nike) و نویسنده کتاب سمفونی کفش ها (Shoe Dog a memory by the creator of nike) می‌باشد.

او در سال 1938 و در خانواده ‌ای فرهنگی چشم به جهان گشود. فیل پس از گذراندن دوره کودکی و اتمام دبیرستان، وارد دانشگاه اُرگان شد. او ورزش «دو» را به عنوان ورزش حرفه‌ای خود دنبال می‌کرد و رکورد 1 مایل (1.6 کیلومتر) در 4 دقیقه و 16 ثانیه را در اختیار داشت؛ به همین دلیل و به خاطر علاقه وافری که به ورزش داشت، در سال 1977 همراه با دو تن از دوستان خود تیم دوی آمریکایی «Athletics West» را تاسیس کرد.

عنوان کتاب

کتاب سمفونی کفش ها

عنوان لاتین کتاب

Shoe Dog a memory by the creator of nike

نویسنده

فیل نایت

مترجم

علیرضا پارسائیان، نیلوفر خوش زبان

موضوع

زندگینامه، کسب و کار، موفقیت

تعداد صفحات

492

جوایز و افتخارات

-

قبل از شکوفا شدن برند نایکی (Nike یا همان Blue Ribbon Sports سابق)، فیل نایت به عنوان حسابدار در چند شرکت و همچنین دانشگاه پورتلند مشغول به کار بود. بلافاصله پس از پایان تحصیلات، او در ارتش نام نویسی و به مدت چندین سال در آن خدمت کرد. پس از آن در دانشکده کسب و کار استنفورد ثبت نام و تلاش خود برای فروش کفش های دو را آغاز نمود. آرزوی فیل این بود که بتواند کفش های مخصوص دویدن را با کیفیتی بالا و قیمتی ارزان از ژاپن وارد آمریکا کند.

پس از فارغ التحصیلی، راهی سفری به دور دنیا شد و طی همین سفر بود که نمایندگی انحصاری تولید کفش های ژاپنی Tiger در آمریکا را از آن خود کرد. نایت، علاوه بر کتاب سمفونی کفش‌ها کتاب «Strangled; Identity, Status, Structure and the Stranglers» را نیز به نگارش درآورده است.

کتاب سمفونی کفش‌ها اثر فیل نایت در واقع خاطرات و تاریخچه برند نایکی از مبارزات اولیه تا تکامل آن به عنوان یکی از شناخته شده ترین و سودآورترین شرکت های جهان است؛ همچنین بخش های ویژه‌ای از زندگی خصوصی فیل نایت را نیز روایت می‌کند.

مطالعه این کتاب برای تمامی افرادی که رویایی در سر دارند، لازم است؛ چرا که انگیزه بخش و سرلوحه بسیار مناسبی برای کسانی است که به بهانه های کوچک و بزرگ، قدم نهادن در مسیر رسیدن به اهدافشان را به تاخیر می‌اندازند.

بیل گیتس (بنیانگذار مایکروسافت) از کتاب سمفونی کفش‌ها خاطرات بنیان‌گذار شرکت نایک به عنوان یکی از 5 کتاب موردعلاقه خود در سال 2016 نام برده و آن را "یک داستان شگفت انگیز و یک سرگذشت کاملا صادقانه از آنچه برای موفقیت در تجارت لازم است" نامید.

 

این کتاب، یک سفر خطرناک و پرهرج و مرج را روایت می‌کند که مملو از اشتباهات، مبارزات بی‌پایان و فداکاری هاست. فیل در این کتاب، درهایی را به روی افراد می‌گشاید که کمتر کسانی قادر به انجام آن هستند.

به طور خلاصه کتاب سمفونی کفش ها در مورد جرأت رویارویی با ایده ها، دنبال کردن آن ها و سختی هایی است که در این مسیر وجود دارد. در بخشی از این کتاب می‌‎خوانیم: «می ‌خواستم پیش از آن که بمیرم و قبل از آن که پیر شوم و جزئیات بی‌ارزش زندگی مرا در خود غرق کنند، قدم در مسیر بگذارم و زیباترین و هیجان انگیزترین مکان های دنیا را ببینم، خوشمره‌ ترین غذا های دنیا را مزه کنم، با زبان ها و گویش های متنوع آشنا شوم و فرهنگ های مختلف دنیا را از نزدیک لمس کنم».
این جملات به خوبی مفهوم کتاب سمفونی کفش ها را بیان کرده و انسان را به خواندن این کتاب فوق العاده ترغیب می‌کند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، بهتر است هرچه زودتر نسبت به مطالعه این کتاب اقدام کنید.

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.