• 2226
  • 1383 مرتبه
کتاب ریز عادت ها

کتاب ریز عادت ها

1400/02/27 12:18:12 ب.ظ

کتاب ریز عادت ها (به انگلیسی: Mini Habits, Smaller Habits Bigger Results) اثر استفان گایز نویسنده آمریکایی است که در سال 2010 از رشته امور مالی فارغ التحصیل شد و پس از جستجو های فراوان برای کار و رو برو شدن با کارفرمایانی که فکر می‌کردند او شایسته این کار نیست، به فکر ایجاد تغییرات کوچکی افتاد که می‌توانستند کل زندگی او را تحت تاثیر قرار دهند.

نتیجه تلاش های او برای خودسازی در سال 2013 تحت عنوان «کتاب ریزعادت‌ها؛ عادت‌های کوچک، نتایج بزرگ» به چاپ رسید. این کتاب به بیش از 17 زبان ترجمه شده و بیش از 400 هزار نسخه از آن تاکنون به فروش رسیده است. در ایران نیز کتاب خرده عادتها از استفان گایز توسط نرگس محمدی به فارسی ترجمه و توسط انتشارات شمشاد به چاپ رسیده است.

این اثر از «استفان گایز» با نام های «ریز عادت ها: عادت های کوچک، نتایج بزرگ» از انتشارات تعالی و همچنین «عادت های کوچک» از انتشارات نسل نواندیش نیز در کتاب فروشی ها موجود است.

عنوان کتاب

ریز عادت ‌ها

عنوان لاتین کتاب

Mini habits smaller habits bigger results

نویسنده

استفان گایز

مترجم

نحله رحمانیان / نرگش محمدی / پارسا بامشادی

موضوع

رشد و توسعه فردی

تعداد صفحات

154

در کتاب ریز عادتها استفان گایز در مورد این موضوع سخن می‌گوید که چگونه با انجام کارهای بسیار کوچک، عادت های مفیدی را در زندگی خود به وجود آوریم و عادت های ناسالم را کنار بگذاریم. نویسنده در خلاصه کتاب ریز عادت ها می‌گوید: «ریز عادت، یک رفتار مثبت بسیار کوچک است که خودتان را مجبور می‌کنید هر روز آن را انجام دهید. این خرده عادت ها، که کوچک‌تر از آن هستند که شکست بخورند، قدرت بسیار زیادی دارند که همین موضوع، آن ها را به یک استراتژی برتر برای ساخت عادت های جدید تبدیل می‌کند.»

این کتاب ارزشمند شامل 7 سرفصل می‌باشد که در ادامه، عنوان آن ها را مشاهده می‌کنید :


1. مقدمه‌ ای بر ریز عادت ها
2. مغز چگونه کار می‌کند؟
3. انگیزه در مقابل نیروی اراده
4. استراتژی ریز عادت ها
5. تفاوت ریز عادت ها
6. ریز عادت ها- هشت گام کوچک تا رسیدن به تغییر بزرگ
7. هشت قانون ریز عادت ها

 

 

گایز در این کتاب ابتدا در مورد عادت ها، فرایند شکل گیری آن ها و چگونگی ایجاد انگیزه و تبدیل آن به اراده سخن می‌گوید و در ادامه به بیان راهکارهایی برای کوچک کردن گام ها در راه رسیدن به تغییرات بزرگ می‌پردازد؛ همچنین قوانینی را که در این راه باید به آن ها عمل کنیم بازگو می‌کند.
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «اگر اهداف و مقاصد بزرگ هیچ نتیجه ‌ای در پی نداشته باشند بی ‌ارزش هستند. من می‌توانم بگویم می‌خواهم هر روز دو ساعت ورزش کنم اما اگر هیچوقت این کار را نکنم، بزرگی این هدف چه ارزشی دارد؟ در حقیقت نیّت بدون عمل، به اعتماد به نفس انسان آسیب می‌رساند. در تحقیقاتی که انجام گرفته مشخص شده که افراد، توانایی خود را برای انجام کار به شدت فراتر از میزان واقعی آن ارزیابی می‌کنند.»
خواندن این کتاب به تمامی افرادی که با مشکل نبود انگیزه و اراده رو به رو بوده و به توسعه فردی و بهبود زندگی خود علاقه ‌مند هستند و همچنین کسانی که دوست دارند زندگی خود را تنها با چند اقدام جزئی تغییر دهند، توصیه می‌شود. اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید، بهتر است هرچه زودتر نسبت به خواندن آن اقدام کنید.

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.