• 2191
  • 11401 مرتبه
بیژن پاکزاد : موسس برند بیژن در زمینه طراحی و تولید لباس‌ ، عطر و کالاهای لاکچری

بیژن پاکزاد : موسس برند بیژن در زمینه طراحی و تولید لباس‌ ، عطر و کالاهای لاکچری

1399/09/30 04:01:53 ب.ظ

خلاصه بیوگرافی بیژن پاکزاد

بیژن پاکزاد یکی از موفق ترین افراد ایرانی، در پانزدهم فروردین ماه سال 1323 در شهر تهران متولد شد.

نام برند او "بیژن" و تخصص اصلی او طراحی و تولید عطر و لباس مردانه بود که توانست شهرت جهانی برای خود کسب کند. او در خانواده ای کاملا غنی و ثروتمند بزرگ شد و زمانی که به سن تحصیل رسید، خانواده بیژن پاکزاد تصمیم گرفتند او را به مدرسه le rosey، بفرستند.

این مدرسه مخصوص ثروتمندان و اشراف سوئیسی بود و بیژن شانس این را داشت که در کنار بسیاری از ثروتمندان به تحصیل بپردازد. بیژن در همان مدرسه با سلایق افراد ثروتمند آشنا شد و پی برد که چگونه میتوان نظر این قشر را به اجناس مختلف جلب کرد.

در سن 18 سالگی در رشته شیمی وارد دانشگاه شد و پس از اتمام آن در رشته طراحی لباس در دانشگاه میلز سنت گان تحصیل خود را ادامه داد. همچنین او رشته بازاریابی را نیز در دانشگاه فراگرفت که در نهایت تمام این تحصیلات منجر به کسب مهارت های او در طراحی لباس و از طرفی بازاریابی موفقیت آمیز او شد.

  نام فارسی  سن اوج شکوفایی
  نام لاتین  Bijan pakzad
  تاریخ تولد  1323/01/15
  تاریخ وفات  1390/01/26
  محل زندگی  لس آنجلس
  تخصص  طراحی لباس
  زمینه کاری  طراحی عطر و لباس
  میزان ثروت   50 میلیون دلار 
  از کجا به کجا؟  از بوتیک در تهران تا طراحی لباس برای خاندان سلطنتی
  سن اوج شکوفایی  29 سالگی

دوران موفقیت بیژن پاکزاد

بیژن پس از اتمام تحصیلات خود اولین گالری خود را در تهران به نام "پلنگ صورتی" راه اندازی کرد. طعم موفقیت در راه اندازی اولین بوتیک، او را در راه اندازی بوتیک دیگری به نام "سسیل جی" یا "نیکولا بلازی" مصمم کرد، بطوریکه بوتیک نیکولا بلازی مخصوص ثروتمندان تهران بود.
پس از این دوران و با کسب تجربیات مفید از راه اندازی چند بوتیک در تهران و آشنایی با مهارت های کسب و کار و از طرفی شناسایی سلایق مختلف، در سن 29 سالگی به آمریکا مهاجرت کرد و در شهر لس آنجلس ساکن شد و پس از مدتی بوتیک خود را افتتاح کرد. بوتیکی که یکی از گران قیمت ترین فروشگاه های جهان نام گرفت و شهرت و آوازه بیژن پاکزاد را دوچندان کرد. این دوره از زندگینامه بیژن پاکزاد را میتوان دوران شکوفایی استعداد های وی و رسیدن به موفقیت دانست.
بیژن پاکزاد فرد بسیار زیرکی بود و میتوانست با یکبار دیدن هر فرد، رایحه مخصوصی برای همان فرد درست کند؛ به همین خاطر عطر های او شهرت جهانی دارد. از این رو او در فروشگاه خود علاوه بر لباس مردانه، عطر و ادکلن های خاصی به مشتریان ارائه میکرد. به دلیل هوش بالا و تجارب با ارزش و خلاقیت منحصر به فردی که داشت، توانست محصولات جذاب و متنوعی را ارائه دهد و شهرتش را افزایش دهد.
مهارت ویژه او در طراحی لباس تحین برانگیز بود و در همین راستا جوایز متعددی را نیز دریافت کرد. این ویژگی سبب شد بیژن بتواند برای افراد سرشناسی مانند باراک اوباما، جورج دبلیو بوش، رونالد ریگان، سلطان ثروتمند برونئی، آرنولد شوارتزینگر، ولادمیر پوتین، تونی بلر، آنتونی هاپکینز، تام کروز و … لباس طراحی کند. او در سال 1989 در مجله Vanity Fair به عنوان خوش پوش ترین فرد معرفی شد.
با این همه با اینکه بیژن پاکزاد در خانواده ای ثروتمند بود، اما خود را وابسته به خانواده نکرد و با شناسایی توانایی های خویش، راه خود را برگزید.

اما به راستی رمز موفقیت بیژن پاکزاد چه بود؟

 اگر بخواهیم به طورکلی دلایل موفقیت بیژن پاکزاد را بررسی کنیم، می توان گفت که عوامل موفقیت، رشد و توسعه کسب و کار او در موارد زیر خلاصه می شود:


enlightenedشناخت دقیق مهارت های فردی
enlightenedسرمایه‌ گذاری بر روی دانش و تجارب خود
enlightenedنقش خانواده به عنوان سمبل خلاقیت و نوآوری
enlightenedپرورش افکار و اهداف بزرگ
enlightenedاهمیت به بازاریابی صحیح
enlightenedتوجه ویژه به کیفیت محصولات
enlightenedعلاقه وصف ناشدنی به کار


بررسی زندگینامه بیژن پاکزاد درس های بزرگی می تواند برای هر فرد داشته باشد. می توان دریافت برای دستیابی به اهداف و آرزو های بزرگ باید در مسیر درست آن قرار گرفت و مطابق با اهدافتان مهارت های خود را پرورش دهید تا در نهایت منجر به موفقیت شود.


بیژن پاکزاد: راز نيرومندی و جوان ماندن من در اين است که هر روز چيز تازه‌ای ياد می‌گيرم.

 

 

 

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.