• 2184
  • 1191 مرتبه
وارن بافت : سرمایه گذار و خیر معروف آمریکایی

وارن بافت : سرمایه گذار و خیر معروف آمریکایی

1399/09/10 04:43:15 ب.ظ

وارن بافت (Warren Buffett) سرمایه گذار و خیر معروف آمریکایی است که مدیر عامل شرکت برکشایر هاتاوی می باشد.

همچنین بافت از سهامداران بزرگ مجموعه های قدرتمندی چون اپل، کوکاکولا، پپسی، جنرال الکتریک و... بوده و مالک شرکت های کایگو، دیری کویین، هاینز و مارس اینکورپوریت است.

نام فارسی

وارن بافت

نام لاتین

Warren Buffett

تاریخ تولد

August 30, 1930

تاریخ وفات

 

محل زندگی

امریکا

تخصص

سرمایه گذار اقتصاد دان

زمینه کاری

سرمایه گذار و مدیرعامل شرکت برکشایر هاتاوی

سن اوج شکوفایی

24

وی در 30 آگوست 1930 در خانواده ای سیاست مدار متولد شد. در بیوگرافی وارن بافت از پدر او، هاروارد بافت، سیاست مدار و تاجر موفق، زیاد گفته می شود. وارن از کودکی استعداد خاص خودش در تجارت را به اطرافیان ثابت کرد و همین اولین جرقه هایی بود که از موفقیت وی به چشم می خورد. پس از پایان تحصیلات ابتدایی اش در اوهاما، پدرش در انتخابات کنگره آمریکا ( سال 1942) پیروز شد و همین مساله دلیلی برای نقل مکان خانواده 5 نفره بافت به واشنگتن شد. از این رو ادامه تحصیل وارن بافت در واشنگتن دی سی صورت گرفت و او در سن 16 سالگی از دبیرستان فارغ التحصیل شد. سپس در همان سال تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته مدیریت در دانشگاه پنسیلوانیا آغاز کرد و بعد از دو سال به دانشگاه نیراسکا رفت و تحصیلات خود را ادامه داد. وی در 20 سالگی و در زمان فارغ التحصیلی، دارایی خالص اش حدود 10 هزار دلار بود! پس از آن مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اقتصاد در دانشگاه کلمبیا شد.
در زندگینامه وارن بافت آمده است که وی قبل از اتمام مدرسه، به فروش خانه به خانه آدامس و نوشابه مشغول شد و از درآمد خود توانست سه سهام از سایتز سرویس خریداری کند. او که فقط 11 سال سن داشت این سهام ها را خرید. ارزش هر سهام خریداری شده وی 37 دلار بود که پس از مدتی به 27 دلار رسید. اما بافت تا گران شدن سهام و رسیدن آن به 40 دلار صبر کرد و سپس آن ها را فروخت. پس از این اتفاق سهام ها به شدت روند صعودی پیدا کردند تا حدی که به 500 دلار رسید. این مساله باعث شد روش تحلیل وارن بافت برای خرید و فروش بهتر شود.


پس از فارغ التحصیلی همچنان به فکر به روز رسانی اطلاعات خویش بود پس کتاب های مهم در زمینه موفقیت و کسب و کار را فراموش نکرد و با الهام گرفتن از آن ها موقعیت های خوبی برای خود کسب کرد. پیش از آن که شرکت خود را تاسیس و به سرمایه گذاری بزرگ تبدیل شود به مدت 3 سال اوراق بهادار می فروخت و به مدت 2 سال تحلیلگر شرکت گراهام نیومن بود.


ویژگی ای که وارن بافت را فردی محبوب در دنیای اقتصاد کرده است، این است که علی رغم درآمد و دارایی بالای 60 میلیارد دلاری، زندگی ساده ای داشته و اهدای بخشی از درآمدش جزوی از برنامه روزانه وارن بافت محسوب می گردد.

 

از معروف ترین جملات وارن بافت که هر کسی باید آن ها را سرلوحه اهداف خود قرار دهد می توان به این پنج جمله اشاره کرد:
1.برای رسیدن به نتایج خارق‌العاده، نیازی نیست کارهای خارق‌العاده انجام بدهید.
2.فکر کنید در قایقی زندگی می‌کنید که دائما سوراخ می‌شود. اگر انرژی‌تان را صرف پریدن به قایق دیگری بکنید، بهتر است تا اینکه بخواهید آن انرژی را صرف درزگیری سوراخ‌ها بکنید.
3.سال‌ها پیش بن گراهام به من آموخت که هزینه چیزی است که پرداخت می‌کنی، ارزش چیزی است که دریافت می‌کنی. فرقی نمی‌کند که راجع به جوراب صحبت کنیم یا سهام. من دوست دارم جنس باکیفیت را زمانی بخرم که قیمتش پایین آمده باشد.
4. من دنبال این نیستم که از روی موانع ۲ متری بپرم؛ در عوض دنبال یک مانع ۳۰ سانتی‌متری هستم تا بتوانم رویش پا بگذارم و بالاتر بروم.
5.به دانشجوهای کالج می‌گویم، به سن من که رسیدید به شرطی آدم‌های موفقی خواهید شد که تمام کسانی که می‌خواهید دوست‌تان داشته باشند، واقعا دوست‌تان داشته باشند.
این بود نگاهی به زندگی نامه وارن بافت آموزگار سرمایه گذاری که در طی سال های زندگی خود سرمایه زیادی را از هوش اقتصادی خود کسب کرده است. او همچنان با 85 سال سن به دنبال یافتن روش های جدید موفقیت و درامد زایی بیشتر است.

 

 

 

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.