• 2179
  • 1561 مرتبه
اینگوار کامپراد : کارآفرین، بازرگان و موسس ایکیا

اینگوار کامپراد : کارآفرین، بازرگان و موسس ایکیا

1399/09/04 03:59:57 ب.ظ

اینگوار کامپراد (Ingvar Kamprad) یک کارآفرین، بازرگان و موسس ایکیا و همچنین یکی از موفق ترین افراد در جهان به شمار می‌رود.

او در تاریخ 30 مارس 1926 در کشور سوئد از یک پدر آلمانی و یک مادر سوئدی متولد شد و در سال 2018 نیز در همان کشور درگذشت.

نام فارسی

اینگوار کمپراد

نام لاتین

Ingvar Kamprad

تاریخ تولد

March 30, 1926

تاریخ وفات

January 27, 2018

محل زندگی

سوئد

تخصص

بازرگان و کارآفرین

زمینه کاری

کارآفرین و بنیانگذار شرکت ایکیا

سن اوج شکوفایی

28

او در سن 6 سالگی در مزرعه پدرش کار می ‌کرد و دوران دبیرستان را نیز در همان جا گذراند. او در زندگی اش دو بار ازدواج کرد و دارای سه فرزند از همسر دومش شد. همچنین اینگوار هنگام ازدواج با همسر اولش، یک کودک را به فرزندی قبول کرد. مطالعه زندگینامه موسس ایکیا نشان می دهد که او نبوغش را در تجارت از مادر بزرگش به ارث برده است. طبق خاطراتی که او از زندگی اش تعریف کرده است، پدر بزرگ او دارای یک شرکت بزرگ بود که دچار ورشکستگی شد. اما این مادر بزرگش بود که توانست دوباره آن شرکت را به رونق اندازد. به همین دلیل مادر بزرگش یک الگوی موفق برای او بوده است که هیچ گاه در مقابل سختی ها و مشکلات شانه خالی نکند. بنابراین اولین جرقه های کارآفرینی و کسب درآمد در سن 7 سالگی به ذهن کامپراد خطور کرد. او در آن سن و سال شروع به خرید کبریت و سپس فروش آن ها کرد. اینگوار بعد از موفقیت در این کار، شروع به فروش وسایلی مانند دوچرخه، ماهی، خودکار و وسایل تزئینی کرد. در سن 17 سالگی توانست با قانع کردن پدرش مقداری پول از آن قرض بگیرد. در همان سال توانست فروشگاه ایکیا را تاسیس کند که نام این فروشگاه از اسم روستایی که در آن بزرگ شده بود، گرفته شده است.

 

enlightenedاما Ikea چیست؟

این فروشگاه در ابتدا کار خود را با فروش میز آشپزخانه و مبلمان و صندلی شروع کرد. همچنین در سال 1960 یک فروشگاه در نروژ و بلژیک تاسیس کرد. امروزه شرکت خصوصی ایکیا دارای 30 شعبه در 37 کشور دنیا است. زندگینامه اینگوار کمپراد موسس ایکیا نشان دهنده اوج خلاقیت و ایده پردازی در او است و به همین دلیل همیشه توانسته است بر رقبای خود پیروز شود. در مورد اینگوار کمپراد گفته اند که دارای نقاط قوت و ویژگی های بارزی در زمینه بازاریابی بوده و کسی است که به ندرت اشتباه می کند. او دارای استعداد مثال زدنی در زمینه خرید و فروش بوده است و به این کار شور و اشتیاق فراوانی داشته است.

اینگوار کامپراد در یکی از از صحبت هایش اینطور می گوید: ورود من به کسب و کار خیلی زود و درسن زیر 5 سالگی اتفاق افتاده است! او در ادامه می گوید که هنوز ذوق و شوق حاصل از سود در آن دوران را به خاطر می آورم. خلاصه تفکرات آقای کمپراد را می توان در شعار شرکت ایکیا پیدا کرد که به این صورت است: سادگی، کارایی و زیبایی.


آقای کمپراد در نهایت بر اثر ذات الریه و در سن 91 سالگی در گذشت. او طبق وصیتش، نیمی از ثروتش را صرف آبادانی نورلاند کرد که یکی از سرزمین های سوئد می باشد. ثروت شرکت ایکیا در سال 2018 نزدیک به 52.3 میلیارد دلار برآرود شده بود.

 

 

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.