• 2174
  • 10922 مرتبه
رضا حمیدی : مالک چرم مشهد

رضا حمیدی : مالک چرم مشهد

1399/08/27 05:54:06 ب.ظ

رضا حمیدی یکی از کارآفرین های بزرگ ایران است که در این مقاله قصد داریم از داستان موفقیت او صحبت کنیم. رضا حمیدی متولد سال 1319 در مشهد است. او کار کردن را از سنین کودکی و با وجود مخالفت پدرش شروع کرد. خانواده او از سطح مالی خیلی بالایی برخوردار نبودند و به همین علت او تصمیم گرفت که به هر نحوی که شده با کار کردن، کمک خرجی برای خانواده خود باشد. زندگینامه رضا حمیدی نیز مانند دیگر افراد موفق، دارای چالش ها و پستی و بلندی های زیادی بوده است.

نام فارسی

رضا حمیدی

تاریخ تولد

1319

تاریخ وفات

 

محل زندگی

مشهد

تخصص

کارآفرین

زمینه کاری

کارآفرین در حوزه صنعت فرش

سن اوج شکوفایی

37

از همان ابتدا می توان جوهره کار نوآوری را در او دید و به همین جهت توانست در طول عمر زندگی خود، تبدیل به یکی از کارآفرین های بزرگ در ایران شود. الان که مشغول خوانن این مقاله هستید، آقای حمیدی مالک چرم مشهد و تعدادی دیگری از شرکت های بزرگ در ایران است.
به نظر می رسد، نقطه عطف در زندگی رضا حمیدی، همان کار از دوران کودکی است. اگر زندگینامه دیگر افراد موفق را نیز مورد مطالعه قرار داشته باشید، متوجه می شوید که آن ها کار را از سنین خیلی کم شروع کرده اند. در واقع بازار مانند یک دانشگاه است و می تواند درس ها و آموزش های خیلی با ارزشی را به ما یاد دهد. به عبارتی دیگر قرار گرفتن در مسیر کارآفرینی و موفق شدن در آن، کار آسانی نیست و فردی که در این راه قدم می گذارد باید با چالش ها و مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده و بر آن ها پیروز شود. اقای حمیدی در طول عمرشان در رشد و توسعه کسب و کار خود بسیار موفق بوده اند که در ادامه به تعدادی از این موفقیت ها اشاره خواهد شد.

 

فرش مشهد: حتما تاکنون تعاریف زیادی را از فرش مشهد شنیده اید. این شرکت به تولید انواع فرش ماشینی در طرح ها و رنگ های گوناگون مشغول است.
فرش نگین مشهد: یکی دیگر از شرکت های مورد تاسیس او بوده که به تولید انواع فرش ماشینی مشغول است
چرم مشهد: یکی دیگر از معروف ترین شرکت هایی است که توسط آقای رضا حمیدی شروع به فعالیت کرده است. در این شرکت تولید انواع چرم گوسفندی و گاوی با طرح ها و رنگ های مختلف انجام می شود.

 

از دیگر شرکت های او می توان به پتوی لاله، ریسندگی مشهد، رنگرزی مشهد و گندم مشهد اشاره کرد.


enlightenedرسیدن به موفقیت در مسیر کارآفرینی فقط در کنار تلاش و کوشش به ثمر نمی رسد، بلکه باید در این راه از نوآوری و خلاقیت نیز برخوردار بود.

 

در ادامه به نمونه ایی از خلاقیت در کار آقای حمیدی نیز اشاره خواهد شد:
● مبتکر و اولین تولید کننده فرش ماشینی مقاوم در برابر گسترش آتش
● طراحی و بهسازی ماشین آلات بافندگی و تکمیل فرش ماشینی
● طراحی و تولید فرش ماشینی با نخ پشم و ابریشم طبیعی

 

 

 

امروزه ایران از آقای حمیدی به عنوان یک کارآفرین برتر یاد می کند. او توانست در طی این سال ها به موفقیت ها و جوایزی نیز دست پیدا کند، از جمله:
● سرمایه گذار برگزیده کشور در سال 1384
● واحد نمونه صنعی استان در سال 1384
● پیشکسوت صنعتی نمونه در سال 1385
● واحد تولید کننده محصول برتر در سال 1381
● مدیر نمونه در سال 1373

این ها فقط بخشی از افتخارات آقای رضا جمیدی در طی این سال ها بوده است.


 ما کارآفرینان زیادی در جهان داریم که با تلاش و سخت کوشی توانسته اند به موفقیت ها بزرگی دست پیدا کنند. یکی از این افراد آقای رضا حمیدی است که با تأسیس چندین شرکت، کمک زیادی به رشد اقتصادی در ایران کرده است. مانند دیگر افراد موفق آقای حمیدی نیز با سعی تلاش و همچنین نوآوری و خلاقیت توانست به در مسیر کارآفرینی به رتبه های خوبی دست پیدا کند.

 

 

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.