• 2169
  • 1596 مرتبه
لری پیج : بنیانگذاران موتور جستجوی گوگل

لری پیج : بنیانگذاران موتور جستجوی گوگل

1399/08/19 05:33:40 ب.ظ

لری پیج (Larry page) یکی از معروف ترین کارآفرین ‌ها در جهان است.

او یکی از بنیانگذاران موتور جستجوی گوگل بوده که ما هر روز از آن استفاده می کنیم. در این مقاله قصد داریم، زندگینامه لری پیج را مورد بررسی قرار دهیم.

نام فارسی

لری پیج

نام لاتین

Larry Page

تاریخ تولد

March 26, 1973

تاریخ وفات

 

محل زندگی

مانتین ویو

تخصص

دانشمند علوم کامپیوتر

زمینه کاری

دانشمند علوم کامپیوتر و مخترع الگوریتم گوگل

سن اوج شکوفایی

24

لری در سال 1973 در شهر ایست لنسینگ آمریکا به دنیا آمد. اینکه لری توانست تا این اندازه در علوم کامپیوتر پیشرفت کند، اتفاقی نیست. در واقع او از یک پدر و مادر که هر دو در علوم کامپیوتر متخصص بودند، به دنیا آمد. لری مدرک دانشگاهی خود را در رشته مهندسی کامپیوتر دریافت کرد. او در سال ‌های دانشجویی خود کارهای زیادی را در زمینه کامپیوتری انجام داد. یکی از ایده ‌های خلاقانه او امروزه در شرکت آلفابت مورد توجه قرار گرفته و آن نیز کار بر روی ماشین‌های بدون راننده است.

البته رسیدن به این حد از علاقه سوزان را می‌توان در دوران کودکی او پیدا کرد. او در سنین کودکی علاقه بسیار زیادی به کار با کامپیوتر داشت. البته او در ادامه به مبحث الکترونیک نیز علاقه مند شد و همیشه سعی داشت که با ساز و کار وسایل الکتریکی نیز آشنا شود. لازم به ذکر است که مطالعه زندگینامه تسلا، تأثیر زیادی در به وجود آمدن این علایق در او داشت. لری پیج در سال 2008 با شخصی به نام لوسیندا ساوتورث ازدواج کرد و حاصل این ازدواج دو فرزند است. لری همیشه به این موضوع عقیده داشت که تکنولوژی باید به گونه ای باشد که در اختیار زندگی روزمره مردم قرار بگیرد.

لری پس از گرفتن مدرک کارشناسی خود در رشته کامپیوتر، تصمیم گرفت که مطالعات خود را تا مقاطع ارشد و دکتری ادامه دهد. در مقطع دکتری او تصمیم گرفت که مطالعات خود را در زمینه شبکه ادامه دهد. البته او بعدا دامنه تحقیقات خود را تا ماشین‌های خودکار و کنترل از راه دور نیز ادامه داد. در همین دوران او با سرگی برین آشنا شد که او نیز مشغول تحصیل در مقطع دکتری بود. در ادامه سرگی و لری تصمیم گرفتند که ایده ‌ها و دانسته ‌های خود را به اشتراک بگذارند. البته دلیل این همکاری این بود که آن‌ها هر دو به موضوع بازیابی اطلاعات از مجموعه‌های بزرگ داده علاقه مشترک داشتند. نتیجه تحقیقات آن دو، باعث شد که لری و سرگی ایده اختراع یک موتور جستجوی را مطرح کنند. آن‌ها توانستند این ایده را عملی کرده و نام Backrub را بر او گذاشتند. بعد از یکسال آن دو توانستند نام موتور جستجوی خود را به گوگل تغییر دهد که امروزه به همین اسم می‌شناسیم. البته این کار اولین قدم برای رسیدن به موفقیت برای این دو شخص بود. لری و دوستش اولین دفتر کاری خود را در گاراژ یکی از دوستانشان انتخاب کردند.

جالب است که بدانید آن‌ها پول اولیه برای تأسیس آن شرکت را نیز وام گرفتند. در واقع آن دو کار خود را در واقع از صفرشروع کردند و به مرور آن را گسترش دادند. مطالعه بیوگرافی لری به ما این جمله معروف را یادآوری می‌کند: لازم نیست عالی باشی که شروع کنی، بلکه باید شروع کنی که عالی باشی. در ادامه تمام دنیا، شاهد رشد سریع و بی وقفه گوگل بود که امروز نیز همچنان شاهد پیشرفت زیاد آن هستیم. شرکت گوگل علاوه بر اینکه موتور جستجوی خود را به جهان عرضه کرد، در طول سالیان بعد نیز خدمات گوناگونی را ارائه داده است. از جمله آن می ‌توان به ایمیل رایگان یا همان Gmail، گوگل ارث، گوگل درایو، گوگل فوتوز، گوگل مپس و ... اشاره کرد.

 

 

 

لری در طول این سال‌ها جوایز و افتخارات زیادی را نیز از آن خود کرده است، که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
● جایزه MBA مدرسه تجارت و کسب و کار اروپا
● جایزه بنیاد مارکونی دانشگاه کلمبیا
● جایزه افتخاری آکادمی علوم هنر آمریکا
● دکترای افتخاری دانشگاه میشیگان

 

لری پیج اعتقاد زیادی به تغییر داشته و آن را برای رسیدن به موفقیت لازم می‌داند. او در این باره می‌گوید:
enlightenedبسیاری از رهبران سازمان‌های بزرگ، اعتقادی به تغییرات ندارند. ولی اگر شما نگاهی به تاریخ داشته باشید، می‌بینید که همه چیز تغییر می‌کند. اگر شما کسب و کار ایستایی دارید، حتما به مشکل برمی‌خورید.


در این مقاله با بیوگرافی لری پیج مؤسس گوگل آشنا شدیم. در مسیر موفقیت و کارآفرینی پستی و بلندی‌های زیادی وجود دارد که باید از آن‌ها عبور کرد. شرکت گوگل که اموزه بسیار بزرگ بوده و دارای چندین هزار کارمند می‌باشد، به یک باره به وجود نیامده است. بلکه پشت این موفقیت تفکر، تلاش، صبر بوده است که تمامی این ویژگی‌های را می‌توان در بنیان گذار گوگل دید.

 

 

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.