• 4245
  • 1667 مرتبه

هفت کلمه ی جادویی

1400/07/20 01:03:07 ب.ظ

یکی از کارهایی که ما عموما آن را انجام نمی‌دهیم، تشویق کردن خود و افتخار کردن به خودمان است.

یک نکته بسیار بسیار مهم وجود دارد و آن هم حفظ تمرکز و عدم حواس پرتی است. احتمالا می‌دانید که برای رام کردن شیر از چرخاندن یک چهارپایه در مقابل او استفاده می‌کنند. در این حالت شیر به جای ضربه زدن به چهارپایه سعی می‌کند به طور همزمان بر روی هر چهار پایه تمرکز کند و بدین ترتیب حواس پرتی مانع از متمرکز شدن قدرت او می‌گردد. این اتفاق برای ما نیز می‌افتد؛ زمانی که ده ها مورد از کارهایی که باید انجام دهیم را به یکباره روی کاغذ می‌آوریم و قصد داریم نتایج آن ها را همزمان مشاهده کنیم. مشخصا در این حالت تمرکز ما برای انجام امور به شدت کاهش می‌یابد و نمی‌توانیم چنان که باید بر روی اهداف خود متمرکز بمانیم.

برای رفع این مسئله باید در ابتدا تمامی کارها و اهداف خود را ،صرف نظر از تعداد، روی کاغذ بیاورید. سپس یک مورد بسیار مهم را که در حال حاضر زندگی شما بدان وابسته بوده و از اهمیت بسیاری برخوردار است با اندازه بزرگ روی یک کاغذ دیگر بنویسید و آن را همواره همراه خود داشته باشید و بلافاصله برای رسیدن به آن اقدام کنید. مطمئن باشید با انجام دادن و رسیدن به این هدف، زندگی شما تغییر خواهد کرد. پس از رسیدن به این هدف اصلی و ابتدایی به سراغ اهداف بعدی بروید و گزینه های بعد را به سرانجام برسانید. دقت کنید که انتخاب و پیش بردن چندین هدف همزمان با شما کاری می‌کند که چهارپایه با شیر.
هفت کلمه‌ی پیاپی و پرمعنا وجود دارند که در کنار هم بسیار اهمیت می‌یابند.


enlightenedحضورِ مستمرِ مثبتِ طولانی با پرداخت هزینه، باور و برتری مرکب

حضور یا حاضر شدن در تمامی مکان هایی که به حرفه شما مربوط می‌شوند و به رشد فردی یا اقتصادی شما کمک می‌کنند لازم است. بخش دوم این عبارت نیز از اهمیت دوبرابری برخوردار است؛ چرا که اگر این حاضر شدن ها مستمر و ادامه‌دار نباشند نمی‌توانند چیزی مثبت به زندگی شما بیافزایند.

چیزی که سبب می‌شود شما رشد کنید و زندگی فردی و مالی خود را نیز رشد دهید استمرار است. البته استمرار مثبت داشتن نیز بسیار مهم است؛ بدین معنی که نباید به صحبت های منفی دیگران توجه کنیم.

هر انسان خوبی لزوما مشاور خوبی نیز نیست و ما برای مشورت گرفتن باید به فردی مراجعه کنیم که علاوه بر انسان خوبی بودن در حوزه موردنظر ما نیز تجربه داشته باشد؛ زیرا ممکن است آن فرد تمام ترس های شخصی خود از باختن و... را به ما منتقل کند و جسارت تجربه کردن را از ما بگیرد. چه بسا بسیاری از کسب و کارها که حتی در دوران رکود اقتصادی نیز پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشتند. طولانی بودن این پروسه نیز به این دلیل است که هیچگاه اتفاقات زودهنگام، نتیجه منحصر به فردی نخواهند داشت.

روند رسیدن به موفقیت همواره با پرداخت هزینه آن همراه بوده و هست. اگر شما خواستار چیزی گران قیمت و بسیار ارزشمند باشید باید به همان اندازه نیز برای آن تلاش کنید؛ اما اگر چیز زیادی از زندگی نمی‌خواهید نیازی به تلاش زیاد ندارید. هیچ چیزی در این دنیا به رایگان داده نمی‌شود.

اگر می‌خواهید رشد کنید باید هزینه آن را بپردازید. شاید بپرسید هزینه رسیدن به موفقیت چیست؟

برای مثال به جای تماشای تلویزیون، مطالعه کنید یا مقداری از پول های خود را صرف رشد فردی خود کنید.
در کتاب "بیندیشید تا ثروتمند شوید" 25 سال مصاحبه با افراد موفق چاپ شده است و به شما می‌آموزد چه کاری اننجام دهید تا به انسانی موفق بدل شویم.

ناپلئون هیل در این کتاب بیان می‌کند که هر فردی ایده و نکته مختص به خود را از این کتاب برداشت می‌کند/ نکته جالب توجه این است که بسیاری از افراد تصور می‌کنند نکته مهم این کتاب اشتیاق و تمایل شدید به موفق شدن است؛ اما چیزی که اکثریت به آن توجه نمی‌کنند این است که اگر اشتیاق با باور همراه نباشد محکوم به شکست است. بدین معنی که شما باید باور داشته باشید که به اهداف دلخواه خود خواهید رسید و تا زمانی که تنها حرف و کلام جاری باشد هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد. شما باید در درون خود ایمان داشته باشید که حتما به چیزی که می‌خواهید می‌رسید.

برتری مرکب به این معنی است که شما باید همواره به فکر رشد و ترقی باشید و قصد پله پله طی کردن این مسیر در ذهن و روح شما جاری باشد.
بسیار مهم است که شما حتما خواستنی ها و نخواستنی های خود را تعریف کنید؛ یعنی بدانید دقیقا در زندگی چه چیزهایی می‌خواهید و چه چیزهایی را به هیچ وجه نمی‌خواهید. این امر به شما کمک بسیاری خواهد کرد تا مسیر خود را درست‌تر مشخص کرده و در آن حرکت کنید.

 

 

فایل های پیوست

هفت کلمه ی جادویی

هفت کلمه ی جادویی

11
اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.