• 5253
  • 790 مرتبه

قوانین رشد انسان های موفق

1400/10/06 02:58:02 ب.ظ

enlightened قانون کش لاستیکی یا کش پلاستیکی
یک کش در حالت معمولی هیچ مصرف و قابلیتی ندارد، مثلا زمانی که یک بسته پول داریم، اگر کش را بدون گره دور آن بپیچیم دسته پول بهم می ریزد اما اگر همان کش دور دسته پول پیچیده شود و گره زده شود، دسته پول مرتب می ماند.
اما قانون کش لاستیکی به ما چه می گوید؟ کش لاستیکی به ما می گوید تا زمانی که ما خودمان را تحت فشار قرار ندهیم و برای خودمان اجبارهایی را طراحی نکنیم هیچ اتفاق مثبتی برای ما و زندگی ما نمی افتد.

در اینجا می خواهیم در خصوص افراد معمولی صحبت کنیم. اصلا به چه کسی و به چه افرادی معمولی گفته می شود و اینکه برای معمولی نبودن چکاری باید کرد؟
اولین مورد این است که این افراد هیچ هدفی در زندگی و کسب و کار خود ندارند. (بیش از 90% افراد در زندگی خود هدف ندارند).
در قانون هدفمند بودن اگر یک نفر بگوید من ساختمان ده طبقه ای را بدون نقشه ساخته ام، خنده دار خواهد بود و کسی باور نمی کند. مگر می شود کسی در زندگی و کسب و کارش یک هدف درست و منطقی و فکر شده نداشته باشد و بعد انتظار داشته باشد که یک زندگی خوب بسازد.

 

enlightenedقانون پنج ثانیه
قانون پنج ثانیه خودش به تنهایی یک کتاب است و اگر بخواهیم این قانون را آموزش بدهیم، باید یک روز برای تدریس آن وقت بگذاریم. این قانون می گوید مثلا اگر در تخت خواب هستید و مدام تنبلی می کنید، که ایا الان بیدار شوید و ورزش یا هر کار دیگر را انجام دهید یا هنوز بخوابید، این احساسات شما است که دارد تصمیم می گیرد. در این زمینه تحقیقات علمی وجود دارد که اگر فردی، بخش احساسات مغزش ضربه خورده باشد قدرت انتخاب ندارد. حتی این فرد وقتی دو نوع غذا جلویش بگذارید نمی داند کدام را انتخاب کند و بخورد.
پس قبل از اینکه احساسات شما بخواهد در تصمیم شما اثر بگذارد و شما تصمیتان را برپایه احساسات بگیرید باید اقدام کنید، یعنی زودتر از اینکه احساسات وارد عمل بشود شما باید اقدام کنید.

 

enlightenedدرون همواره بر بیرون تاثیرگذار است
تغییرات در واقع از دورن شروع می شود، مثلا به مرور که شما یک کاری را می خواهید انجام دهید، اول فکر می کنید و بعد می روید انجام می دهید، نتیجه آن خوب می شود و شما تشویق به انجام دوباره آن می شوید. این یک لوپ است اما از درون شروع می شود. اینگونه هم نیست که همیشه درون بر بیرون تاثیر بگذارد، نه، بیرون هم بر دورن تاثیرگذار است و درون، عزت نفس و اعتماد به نفس افراد را تقویت می کند.

 

enlightenedفرق بین اعتماد به نفس و عزت نفس

اعتماد به نفس در خصوص یک مهارت است. مثلا وقتی شما در انجام یک کار مهارت دارید در ان اعتماد به نفس نیز دارید و اما عزت نفس یعنی احترام به خود است.

 

 

فایل های پیوست

قوانین رشد انسان های موفق

قوانین رشد انسان های موفق

11
اخبار مرتبط
نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.