• 3237
  • 2133 مرتبه
رابین شارما: سخنران انگیزشی و نویسنده کتاب های پرفروش

رابین شارما: سخنران انگیزشی و نویسنده کتاب های پرفروش

1400/06/08 06:30:03 ب.ظ

رابین شارما (Robin Sharma) یک نویسنده کانادایی هندی تبار بوده که به عنوان سخنران انگیزشی و نویسنده کتاب های پرفروش شناخته شده و بارها مورد تحسین قرار گرفته است.

او با دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد حقوق، سال ها به عنوان وکیل دادگستری مشغول به کار بود؛ اما در سن 25 سالگی به یکباره تصمیم به تغییر دنیا و سرنوشت خود گرفت و شغل پیشین خود را ترک کرد.

نام فارسی

رابین شارما

نام لاتین

Robin Sharma

تاریخ تولد

16 ژوئن 1964

تاریخ وفات

در قید حیات

محل زندگی

کانادا

تخصص

-

زمینه کاری

نویسندگی و سخنرانی

میزان ثروت

حدود 10 میلیون

از کجا به کجا؟

از وکیل دادگستری به سخنران و نویسنده انگیزشی

سن اوج شکوفایی

25

سپس به نویسندگی روی آورد و پس از محبوبیت فراوان کتاب دوم خود، یعنی کتاب «راهبی که فراری‌اش را فروخت»، به عنوان سخنران انگیزشی نیز شروع به کار کرد؛ شغلی که هیچگاه فکر نمی‌کرد بتواند سبب موفقیت روزافزون او شود.

رابین در حال حاضر یکی از سخنرانان برتر در زمینه رهبری و توسعه شخصی است. زمانی که او در نقش یک مجری حاضر می‌ شود، توانایی نادری در به هیجان آوردن شنوندگان دارد و با ارائه بینش غیرمعمول و مفید خود، آن ها را به سمت بهترین بودن در هر مقامی (چه در امور شخصی و چه در کارهای گروهی) سوق می‌ دهد. شاید به همین دلیل است که برای نزدیک به 20 سال، بسیاری از مشهورترین و موفق‌ترین سازمان های جهان، مثل مایکروسافت، فِدِکس، نایکی، دانشگاه ییل (YALE)، مدرسه کسب و کار هاروارد و حتی ناسا، همواره او را به منظور سخنرانی برای کارمندان دعوت می‌ کنند تا به وسیله مشاوره ها و سخنان ناب او به کارکنان خود انگیزه دهند.
بیشتر کتاب های شارما مانند کتاب «رئیس بدون لقب» (The Leader Who Had No Title) در سطح بین المللی در فهرست پرفروش‌ترین کتاب ها قرار داشته است؛ به همین دلیل او به یک منبع واقعی برای کمک به مردم برای انجام کارهای درخشان، پیشرفت و تحقق بالاترین اهداف خود تبدیل شده است. از سال 1994 تاکنون حدود 13 کتاب از رابین منتشر شده که اکثر آن ها در لیست پرفروش‌ترین ها قرار داشته‌اند. سحرخیزی رابین شارما او را برای نوشتن کتاب «باشگاه 5 صبحی ها» یا «باشگاه سحرخیزان» مجاب کرد و برنامه ریزی رابین شارما برای نوشتن کتاب «فوق‌العاده باش» انگیزه بخش او بود. دیگر کتاب های او مانند «راهبی که فراری‌اش را فروخت»، «Little Black Book for Stunning Success»، «Who Will Cry When You Die?» و... نیز در واقع کتاب درس های زندگی رابین شارما محسوب می‌شوند.


زندگینامه رابین شارما دارای موفقیت های بسیاری است؛ برای مثال شارما در یک نظرسنجی مستقل در بین بیشتر از 22000 نفر از صاحبان کسب و کار به عنوان یکی از 5 کارشناس برتر رهبری در جهان شناخته شده و با مفاخر دیگری مانند ریچارد برانسون، بیل کلینتون، جک ولش و شاکیل اونیل در یک سطح ظاهر شده است.

همچنین بیش از 15 میلیون نسخه از کتاب های او درباره رهبری و افزایش بهره وری در بیش از 75 کشور جهان به فروش رسیده و وب‌سایت Speaking.com نیز رابین را به عنوان یکی از پنج سخنران برتر رهبری در جهان معرفی کرده است. در انتهای این مطلب نیز برخی از موثرترین سخنان رابین که در کتاب های وی آمده است را بیان می‌کنیم.

«اینکه به خودتان بگویید "من می‌توانم" مهم‌تر از هوش و IQ شماست.

همه ما برای دلایل مشخصی در این جهان حضور داریم؛ پس زندانی گذشته خود نباشید و آینده خود را زیباتر بسازید. سرمایه گذاری روی خودتان، بهترین سرمایه گذاری ممکن است؛ چرا که با این کار نه تنها زندگی خود را بهبود می‌بخشید، بلکه باعث بهتر شدن زندگی اطرافیانتان نیز می‌شوید. اینکه جامعه در مورد من چه فکری می‌کند برایم مهم نیست. تمام چیزی که برای من اهمیت دارد این است که خودم، خودم را چگونه می‌بینم؛ زیرا من می‌دانم چه کسی هستم و ارزش کارهایی که می‌کنم برایم واضح و روشن است.»

 

 

 

 

 

جملات معروف رابین شارما :
enlightenedیادتان باشد که کیفیت زندگی شما به کیفیت افکارتان بستگی دارد.
enlightenedسر خودتان را الکی شلوغ نکنید! امسال همه حواس‌پرتی‌ها را از کار و زندگی‌تان دور کنید. تمرکزتان را به همان چند کار مهمی که واقعا ارزش دارد بدهید.
enlightenedاین روزها که تکنولوژی باعث شده که بعضی از ما یادمان برود چطور انسانی رفتار کنیم ، شما تبدیل به مودب‌ترین و انسان‌ترین کسی شوید که می‌شناسید.
enlightenedمثل شرکت اپل باشید! به جزئیات توجه کنید. تفاوت بین افراد حرفه ای و افراد معمولی در توجه به جزئیات است.
enlightened در مورد ترس، یک چیز زیبا وجود دارد: «هرچه به طرف ترس می‌دوید، ترس هم از شما فرار خواهد کرد و دور خواهد شد...»

 

 

 

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.