• 2222
  • 8019 مرتبه
سهیلا چوبدار کلاهی : کارآفرین در حوزه پوشاک و موسس شرکت ایلیا کوثر پارس

سهیلا چوبدار کلاهی : کارآفرین در حوزه پوشاک و موسس شرکت ایلیا کوثر پارس

1400/02/26 03:33:32 ب.ظ

در میان تمام افراد موفقی که هر روز درباره آن ها می شنویم، موفقیت زنان طور دیگری به چشم می آید. سهیلا چوبدار کلاهی کارآفرین 58 ساله اردبیلی یکی از این زنان موفق است که در صنعت نساجی و تولید پوشاک، سهم بزرگی در کشور دارد. خانم کلاهی مدیر عامل شرکت ایلیا کوثر پارس، چندین بار در شغل خود شکست خورد و مجددا دست به زانوی خود گرفت و از صفر شروع کرد که اکنون او را به یکی از مهم ترین افراد در نساجی تبدیل کرده است و بسیاری را در کارگاه و کارخانه خود مشغول به کار کرده است.

نام فارسی

سهیلا چوبدار کلاهی

نام لاتین

-

تاریخ تولد

1341

تاریخ وفات

-

محل زندگی

اردبیل

تخصص

کارآفرین

زمینه کاری

کارآفرین در حوزه پوشاک و صاحب شرکت ایلیا کوثر پارس

سن اوج شکوفایی

48

او می گوید " کارآفرینی را از پدر و مادرم یاد گرفتم. پدرم بزاز بود و مادرم با پارچه هایی که پدرم می فروخت، بافتنی می بافت" او این بافتنی ها را نماد علاقه خانواده اش به نساجی می داند و نمایشگاهی از آن ها نیز برگزار کرد که بسیاری را متاثر کرد.

در زندگینامه سهیلا چوبدار می خوانیم که او بسیار پشتکار عجیبی در شغل خود دارد. همانطور که گفتیم چندین بار در کسب و کار خود شکست خورد اما مجددا فعالیت خود را آغاز کرد. او اکنون علاوه بر تولید عمومی پوشاک، تامین لباس های نیرو های مسلح کشور را نیز عهده دار است.
خانم کلاهی، قوانین موفقیت را در یک چیز می یابد، آن هم ایده پردازی صحیح و تلاش و پشتکار است. او معتقد است صرفا داشته ایده های ناب، موفقیت را به همراه نخواهد داشت بلکه عملی کردن ایده ها و باور به آن هاست که شما را منحصر بفرد می کند. همچنین در بیوگرافی سهیلا کلاهی آمده است که یکی از دلایل اصلی او برای تاسیس این شرکت، کارآفرینی برای زنان بوده است. او نرخ بالای بیکاری زنان را امری بسیار مخرب می داند که در صدد کاهش این نرخ قدم بزرگی برداشت.

وی برای نخستین بار شهرک آموزشی نساجی را در شهرستان اشتهارد با مساحت 32 هزار متر مربع در حضور مقامات افتتاح کرد. سالانه هزاران نفر که در این شهرک تحت آموزش قرار گرفته اند به عرصه تولید پوشاک قدم نهاده، به طوریکه دانش کافی در این زمینه را زیر نظر اساتید بزرگ و با تجربه این صنعت، کسب کرده اند. هزینه های این شهرک به کمک شرکت ایلیا کوثر پارس خانم کلاهی تامین می شود که چیزی حدود 5 میلیارد تومان براورد شده است.
خانم کلاهی می گوید این شهرک هم برای مردان و هم برای زنان خدمات ارائه می دهد و افرادی که دوره های 4 ماهه این شهرک را می گذرانند می توانند از امکانات رفاهی این مجموعه که شامل خوابگاه، آشپز خانه و ... است به صورت رایگان استفاده کنند.

او با آموزش کار با ماشین ‌های صنعتی تولید پوشاک و طراحی رایانه ‌ای پوشاک این فراگیران را با جدید ترین متد های مربوط به تولید پوشاک آشنا کرده و به آن ها این امکان را می دهد پس از اتمام دوره خود و بازگشت به محل زندگی شان، بتوانند امکانات آموزشی زا در اختیار بگیرند تا دانش خود را به دیگران نیز آموزش دهند.

 

 

 

 

 

 

همکاری سازمان فنی حرفه ای با این مجموعه نیز به رشد و ارتقاء آموزه های این شهرک کمک کرده و طی 13 کارگاه آموزشی، دوره ای جامع و کامل به حساب می آید.
موفقیت برخی افراد نه تنها برای خود بلکه برای بسیاری از مردم جامعه شان، مفید است. خانم کلاهی با ایجاد شغل های زیاد و شهرک آموزشی خود توانست در این راستا بسیار به اقتصاد کمک کند و مایه افتخار ایران و ایرانی باشد.

 

 

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.