• 2221
  • 9884 مرتبه
حسین فتاحی : بنیانگذار کارخانه امرسان

حسین فتاحی : بنیانگذار کارخانه امرسان

1400/02/26 01:23:41 ب.ظ

سلطان حسین فتاحی در سال 1336 و در یکی از روستاهای اطراف شهر میانه در استان آذربایجان شرقی چشم به جهان گشود.

متاسفانه در اولین سال های عمر خود در سوگ از دست دادن پدر نشست و پس از آن تحت سرپرستی عموی خویش قرار گرفت. به دلیل شغل نظامی عموی او، آن ها هر چند سال یک بار به شهرهای مختلفی از جمله قائم شهر، مراغه و... مهاجرت می‌کردند و در نتیجه سلطان حسین تحصیلات خود را در شهرهای متفاوتی به پایان رسانید.

در سن 12 سالگی، در آزمون ورودی کارخانه آزمایش شرکت کرد و موفق به کسب رتبه سوم شد. با ورود و مشغول به کار شدن در این کارخانه، به ناچار عصرها درس می‌خواند و پس از دریافت مدرک دیپلم و یادگیری کامل نکات فنی، به عنوان طراح لوازم خانگی به شرکت الکترولوکس رفت و پس از گذشت مدت کوتاهی یک بخاری نفتی با طراحی او وارد بازار شد.

نام فارسی

سلطان حسین فتاحی

نام لاتین

______

تاریخ تولد

سال 1336

تاریخ وفات

در قید حیات

محل زندگی

________

تخصص

طراحی و ساخت محصولات لوازم خانگی

زمینه کاری

تجارت و کارخانه داری

میزان ثروت

________

از کجا به کجا؟

از کار در کارخانه تا صاحب چندین کارخانه شدن

سن اوج شکوفایی

حدود 38

با گذشت یک سال از فعالیت او در کارخانه الکترولوکس، از آن شرکت خارج و در شرکت ارج مشغول به کار گشت ولی به دلیل سربازی نرفتن اخراج شد؛ در نتیجه بالاجبار به خدمت سربازی رفت و برای گذران زندگی، تحصیل را کنار گذاشت.

در طی گذراندن دوره سربازی، زبان انگلیسی و مهارت های ورزشی خود را تقویت کرد.

پس از آن و در سال 1355 در رشته برق دانشگاه علم و صنعت پذیرفته شد اما به دلیل نبود فردی که تضمین 150 هزار تومانی دانشگاه را فراهم کند، نتوانست وارد دانشگاه شود.

در نتیجه به شرکت ساراول بازگشت و تجربه و مهارت خود را در آنجا افزایش داد که همین موضوع سبب طراحی کولر آبی و آبگرمکن نفتی توسط او شد. در عوضِ افزایش حقوقی که مدیرعامل به او پیشنهاد داد، او یادگیری تجارب مدیریتی را برگزید تا بتواند در آینده کسب و کار خود را راه اندازی کند.
در سال 1363 و در پی این رویا از شغل خود کناره گیری کرد و در ابتدای راه به تعمیر یخچال فریزر، مدیریت کارخانه کلمن سازی و سپس طراحی و ساخت فریزر با تجهیزات کابینت سازی پرداخت.

به منظور یادگیری فرایند ساخت فریزر، روزانه چندین ساعت به تماشای کار کارگران یک مغازه کابینت سازی می‌پرداخت و در نهایت همان مغازه را به مدت یک هفته برای ساخت اولین فریزر خود اجاره کرد. او و 3 نفر دیگر به طور شبانه روزی برای ساخت آن فریزر تلاش کردند تا در نهایت موفق به ساخت 8 بدنه سالم فریزری شدند. با توجه به کمال گرایی حسین فتاحی، او به کم قانع نشد، تلاش خود را برای تاسیس کارخانه تولید لوازم خانگی افزون کرد و در نهایت در سال 1364 کارخانه امرسان راه اندازی و پس از آن نیز شرکت های دیگری همچون «یاس بنفش»، «امرسان خدمات»، «گردریک» و «دانفوتک» نیز توسط او ایجاد شد.
حسین فتاحی در سن 56 سالگی مدرک دکترای مدیریت کسب و کار خود را اخذ کرد؛ همچنین به پاس موفقیت های گسترده خود در سال های 1380، 1390 و 1391 به عنوان برترین کارآفرین سال انتخاب گردید.
همان‌طور که مشاهده کردید، زندگینامه حسین فتاحی بنیانگذار امرسان سرشار از سختی ها و ناملایماتی است که زندگی به او تحمیل کرده اما سلطان حسین فتاحی با تلاش و پشتکار مثال زدنی خود، این سختی ها را به شیرینی تبدیل کرد. در حقیقت فرمول نهایی سلطان حسین فتاحی برای موفقیت، تلاش بی‌وقفه و به کم قانع نشدن است که نتیجه آن نیز به خوبی در زندگی او قابل مشاهده است.

 

 

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.