• 2217
  • 13335 مرتبه
سید عباس موسوی رهپیما : صاحب شرکت فومن شیمی

سید عباس موسوی رهپیما : صاحب شرکت فومن شیمی

1399/12/12 02:02:39 ب.ظ

سید عباس موسوی رهپیما؛ صاحب شرکت فومن شیمی در یکی از روز های گرم مرداد ماه سال ۱۳۱۷ در خانواده‌ای مذهبی و در شهر زیبای فومن پا به جهان گذاشت.

پدر او در صنعت نساجی فعالیت داشت و مادرش خانه دار بود. پس از گذراندن تحصیلات متوسطه در شهر زادگاه خود به دلیل علاقه وافری که به شیمی و صنایع نفتی داشت، برای ادامه تحصیل در رشته مهندسی شیمی به تهران رفت و در همان دوران دانشجویی اقدامات خلاقانه ارزنده‌ای همچون تهیه گریس خانگی انجام داد.

نام فارسی

عباس موسوی رهپیما

نام لاتین

-

تاریخ تولد

1317

تاریخ وفات

-

محل زندگی

تهران

تخصص

کارآفرین

زمینه کاری

کارآفرین در حوزه فرآورده های نفتی و مالک شرکت فومن شیمی

سن اوج شکوفایی

26

بعد از پایان تحصیل، مسئولیت تدریس در دانشکده فنی را به مدت دو سال پذیرا شد و پس از آن نیز شش ماه در کارخانه نفت پارس فعالیت کرد. عباس موسوی در سال ۱۳۴۳ اولین شرکت خود را به کمک دو نفر از دوستانش در تهران و با نام «ایران گریس» تاسیس کرد؛ چرا که واردات گریس به کشور ممنوع بود و او هم تخصص ویژه‌ای در این زمینه داشت. او و شرکایش چندین سال بعد یعنی در سال ۱۳۵۵ به دلیل رونق عالی کارخانه، به فکر تولید محصولاتی افتادند که به ایران وارد نمی‌شد. به همین منظور تصمیم گرفتند کارخانه‌ای جدید را در شهر رشت راه اندازی کنند و بدین صورت کارخانه «فومن شیمی» شکل گرفت.

 

پیشرفت شرکت های عباس موسوی به قدری سریع بوده که تاکنون بیش از ۱۰ شرکت توسط ایشان تاسیس گشته است و از جمله آن ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :
enlightened شرکت «تولید گسترش» برای تولید قوطی های اسپری
enlightened  شرکت «نفت کاسپین» جهت تولید روغن پایه
enlightened  شرکت «صنایع غذایی فومن» جهت فرآوری چای فومنات
enlightened  شرکت «دقیق شیمی» جهت تولید چسب های صنعتی و خانگی
enlightened  شرکت «فومن شیمی» برای تولید انواع روغن های ماشین مثل روغن ترمز، روغن موتور، روغن دنده و همچنین محصولاتی مثل گریس، ضدیخ، حشره کش، اسپری بدن و...


یکی از فعالیت های خیریه و ارزنده مالک فومن شیمی تاسیس دانشکده فنی فومن است که از سال ۱۳۸۸ شروع به فعالیت کرد و دانشجویان آن در رشته های مهندسی صنایع، مهندسی نفت، مهندسی شیمی و مهندسی کامپیوتر تحصیل می‌کنند.

در زندگی نامه مهندس عباس موسوی رهپیما موفقیت های بسیاری به چشم می‌خورد که همه آن ها در اثر تلاش های همه جانبه و بی‌وقفه و باور داشتن ارزش های شخصی خود حاصل شده است. انتخاب به عنوان کارآفرین نمونه در استان گیلان و مهندس برجسته کشور در زمینه شیمی، برگزیده به عنوان واحد تولیدی برتر کشوری و صادر کننده نمونه استانی، دریافت جایزه شرکت برتر از جشنواره بزرگان صنعت ایران برای شرکت فومن شیمی و دریافت ده ها لوح تقدیر و سپاس دیگر، تنها اندکی از دریای موفقیت های کسب شده توسط این کارآفرین برجسته است.

در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ نیز مراسم نکوداشتی جهت تقدیر از اقدامات بسیار مهم ایشان در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد؛ به این امید که سرگذشت این مرد بزرگ، الگوی جوانان در جهت رشد و توسعه فردی باشد. مطالعه زندگی نامه مهندس عباس موسوی رهپیما به ما نشان می‌دهد که تنها تفاوت افراد موفق و ناموفق در «شروع کردن» است و برای رسیدن به هدف های بزرگ، باید از برداشتن گام های کوچک شروع کرد؛ اینگونه است که دیگر هیچ غیر ممکنی وجود نخواهد داشت.

 

 

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.