• 2211
  • 11095 مرتبه
حسین عالیزاد : بنیانگذار سن ایچ

حسین عالیزاد : بنیانگذار سن ایچ

1399/11/25 02:07:54 ب.ظ

نام حسین عالیزاد یک نام آشنا برای مردم ایران است و شاید کمتر ایرانی وجود داشته باشد که از محصولات سن ایچ استفاده نکرده باشد.

در این مقاله مروری بر زندگینامه حسین عالیزاد خواهیم داشت و سعی خواهیم کرد که موفقیت در کسب و کار را به شیوه او یاد بگیریم و از توصیه های این کارآفرین بزرگ در جهت رشد و توسعه کسب و کار خود استفاده کنیم.

علاقه مندی به کسب و کار و بازار در دوران کودکی در وجود او ریشه زد. زمانی که او با وجود سن کم در مغازه پدر خود مشغول به کار شد و از همان دوران توجه خود را به مشتری و خرید و فروش متمرکز کرد. یکی از توصیه های افراد موفق در هر نوع از کسب و کار و همچنین کارآفرینان بزرگ، شاگردی کردن است. چون در همان دوران شاگردی است که می توان با خیلی از قوانین نانوشته بازار و همچنین نحوه صحیح طرز برخورد با مردم و راه های فروش بیشتر آشنا شد.

حسین نیز با توجه به اینکه دوران شاگردی خود را در کنار پدر سپری کرده بود، دید خوبی از خرید و فروش و به طور کلی کاسبی پیدا کرده بود.

نام فارسی

حسین عالیزاد

نام لاتین

-

تاریخ تولد

1304

تاریخ وفات

-

محل زندگی

تبریز

تخصص

کارآفرین

زمینه کاری

کارآفرین در صنایع غذایی

سن اوج شکوفایی

36

البته شروع کار در کنار پدر از دوران قبل از مدرسه آغاز شده بود و بعد از مدتی که حسین به مدرسه رفت، این شور و اشتیاق حضور در بازار برای او رنگ نباخت و او هر روز بعد از مدرسه خود را به سرعت به مغازه می رساند و پس از مدتی کار کردن و کسب تجربه و همچنین آموزش خواندن و نوشتن در مدرسه، پدرش مسئولیت های جدیدی را از قبیل انجام بعضی از کارهای حساب کتاب به او سپرد.
بعد از چندین سال حس استقلال طلبی در وجود او باعث شد که به فکر راه اندازی کسب و کار خود باشد. او پس از رفتن به تهران دنبال یافتن یک ایده برای راه اندازی کسب و کار مستقل خود بود و پس از چندی فکر کردن و گشت و گذار در خیابان های تهران و دیدن انواع مغازها، به فکر راه اندازی یک کار در حرفه شیرینی فروشی افتاد. حسین میتوانست تجربیات چندین ساله خود را که در نزد پدر فراگرفته بود، در کار خود استفاده کند. شروع کار او در تهران نیز در نوع خود بسیار جالب است و می تواند نکات زیادی را در مورد راه های موفقیت در مورد خرید و فروش به ما یاد دهد.
او از یکی از کاسب های تهران مقداری بادام خرید و سپس آن ها را بسته بندی کرد و چون در کار خرید و فروش ماهر بود، توانست بادام های خوبی را نیر برای خود مهیا کند. او از فردای آن روز شروع به سر زدن به قنادی های سطح شهر کرد و برای اعتماد سازی از هر قناد می خواست که قبل از خرید به صورت نمونه از بادام ها استفاده کند و درصورت رضایت خرید کند. آن روز به پایان نرسید که او تمامی بادام های خود را به فروش رساند و این گام اول که شاید در ظاهر ساده بوده باشد، اعتماد به نفس و تجربه خوبی را برای او به ارمغان آورد.
او این کار را ادامه داد و پس از مدتی خود را به عنوان یک فرد موفق در زمینه فروش مواد اولیه قنادی ها معرفی کرد و البته خوش نامی او و استفاده از مواد مرغوب و مناسب نیز در موفقیت او تاثیرگذار بوده است.
حسین عالیزاد همیشه به دنبال ارائه خدمات بیشتر به مشتریان و راضی نگه داشتن آن ها بود و از این رو به دنبال این بود که یکی دیگر از مشکلات قنادی ها را حل کند. موضوع از این قرار بود که دستگاه های تولید شیرینی وارداتی بود و او به این فکر افتاد که این مشکل را نیز خود حل کند. او با شرکت در چند نماشیگاه در خارج از کشور که این محصول را به نمایش گذاشته بودند، تصمیم گرفت که نمایندگی این دستگاه را در ایران به عهده بگیرد و با موفقیت در این کار توانست خود را یک گام دیگر به آرزوی خود که رسیدن به فردی بزرگ در صنعت ایران بود، نزدیکتر کند.

در سال 1339 عالیزاد کارخانه خود را با نام شوکو پارس افتتاخ کرد و این موفقیت در عین حال که بسیار شیرین بود ولی خود سرچشمه ایجاد چالش هایی بزرگ بود ولی او با حس اعتمادی که به خود داشت و همچنین خوش اخلاقی و مهارت در کار می توانست از پس چالش ها به خوبی بربیاید.
بعد از انقلاب او مجبور شد کارخانه خود را به دولت واگذار کند و سپس تصمیم گرفت ایده راه اندازی کسب و کار خود را در حرفه ای دیگر اجرا کند. او کارخانه خود را با نام سن ایچ احداث کرد و این نام نیز به سرعت در بین مردم شناخته شد و تولید محصولات خوب باکیفیت نیز از دیگر دلایل موفقیت او بود.
بدون شک نقطه عطف موفقیت حسین عالیزاد را می توان در کسب تجربه های کوچک و بزرگ در همان ابتدای دوران کودکی دانست. تجربه های ارزشمندی که بعدا در کار و حرفه خود بسیار استفاده کرد. تلاش و سخت کوشی، اعتماد به توانایی های خود و داشتن امید از ویژگی هایی بود که توانست او را تبدیل به یکی از موفق ترین افراد در ایران و همچنین یک کارآفرین بزرگ کند. با خواندن سرگذشت حسین عالیزاد می توان درس های بزرگی را از جنس موفقیت آموخت و عمل کردن به آن ها می تواند باعث تحقق رویا ها و اهداف ما شود.

 

enlightenedسخنانی از آقای حسین عالیزاد :
هیچ قفلی نیست در بازار امکان بی کلید.
زندگی، خودش را با قدم های ما هماهنگ نخواهد کرد، این شما هستید که باید خود را با آهنگ زندگی هماهنگ کنید.
خواهشمندیم با دیدگاه سازنده  خود ما را در ارائه هرچه بهتر مقالات یاری نمایید.

 

 

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.