• 2201
  • 13409 مرتبه
فاطمه طریقت منفرد: مؤسس رستوران هانی - نخستین رستوران دار خانم در ایران

فاطمه طریقت منفرد: مؤسس رستوران هانی - نخستین رستوران دار خانم در ایران

1399/10/17 01:04:10 ب.ظ

فاطمه طریقت منفرد متولد شهریور ماه سال 1331 در تهران و در خانواده ‌ای مذهبی و پرجمعیت است.

در دوران نوجوانی و با توجه به مخالفت پدر پس از خواندن پایه ششم ابتدایی از تحصیل انصراف داد و در 15 سالگی با حاج اکبر کبریتچی که 17 سال از او بزرگ ‌تر بود ازدواج کرد. البته این ازدواج پس از 20 سال و با وجود 5 فرزند به جدایی ختم شد. نکته ‌ای که در زندگی نامه فاطمه طریقت منفرد به چشم می ‌آید این است که او از همان دوران کودکی به کسب درآمد و مستقل بودن علاقه داشت و همواره رویای پولدار شدن را در ذهن خود می ‌پروراند؛ چرا که ثروت را وسیله برتری می ‌دانست. پدرش صاحب رستوران طریقت بود که در سال 1317 تاسیس شد و رستوران ‌داری به نوعی حرفه خانوادگی خانم طریقت منفرد محسوب می‌شد. 36 سال پیش، هنگامی که کارخانه چمدان سازی همسرش دچار حادثه آتش‌ سوزی شد، جرقه‌ ای در ذهن خانم طریقت منفرد شکل گرفت تا راه پدر را ادامه و از طریق آن برای خانواده خود منبع درآمدی ایجاد کند. این جرقه در سال 1359 به بار نشست و به نام فرزند سوم ایشان «هانی» نام گرفت که متاسفانه هانی کبریتچی در تیرماه 99 در یک سانحه رانندگی جان خود را از دست داد.


فاطمه طریقت منفرد، فردی که باورهای ذهنی خود را شکست

نام فارسی

فاطمه طریقت منفرد

نام لاتین

_____

تاریخ تولد

1/6/1331

تاریخ وفات

در قید حیات

محل زندگی

تهران

تخصص

مدیریت رستوران

زمینه کاری

خدمات اجتماعی (رستوران داری)

سن اوج شکوفایی

28 سالگی

زندگی همواره با فراز و نشیب ‌های فراوانی همراه می ‌باشد و زندگی خانم طریقت نیز از این قاعده مستثنی نبوده است؛ اما این بانوی موفق با تلاش و پشتکار خود نشان داد که هیچ کاری غیرممکن نیست. اگرچه جدایی از همسر برای او بسیار سخت بوده و تمایلی به سخن گفتن در مورد آن ندارد، اما این امر هیچگاه باعث نشده که از تعهد و وجدان کاری خود کم کند و به کاری که عاشقانه دوستش دارد نپردازد. اکنون پس از گذشت 40 سال، رستوران هانی با مدیریت فاطمه طریقت منفرد یکی از بهترین رستوران ‌های تهران است و هر روزه با منویی دارای بیش از 70 نوع غذا به مشتریان ایرانی و خارجی خود سرویس می‌دهد. این رستوران 2 شعبه دارد که بیش از 130 نفر در آن‌ ها مشغول به کار هستند و خانم منفرد تمامی این افراد را جزو خانواده خود می‌داند و از هیچ تلاشی برای آن ‌ها مضایقه نمی‌کند. خانواده پرتلاش کبریتچی پس از چند سال کارخانه‌ ای با عنوان «شرکت تهیه و بسته‌بندی مواد غذایی هانی» نیز تاسیس کردند که در حال حاضر توسط حافظ کبریتچی (پسر خانم طریقت) مدیریت می‌شود و در زمینه تهیه انواع کنسرو های گوشتی و غیرگوشتی فعالیت می‌کند.

این بانوی کارآفرین، راز موفقیت خود را «از زیر کار در نرفتن» می‌داند. به این معنی که کار خود را با تمام مسئولیت ‌های سنگینی که دارد پذیرفته و حتی گاهی اوقات آن را بر خانواده نیز مقدم دانسته است. خانم طریقت در محیط کاری، بسیار نکته سنج و ریزبین می‌باشد. او معتقد است اکثر افراد تحصیل کرده سراغ این کار نمی‌روند؛ زیرا رستوران داری کار سنگینی است و آن‌ها در این کار دوام نمی‌آورند. او همچنین باور دارد که مدیر رستوران بودن به معنی پشت میز نشینی و دستور دادن نیست؛ همان‌طور که خود را نیز رئیس نمی‌داند و همواره به عنوان سرآشپز این مجموعه نیز فعالیت داشته است.
با مطالعه زندگی نامه فاطمه طریقت منفرد، بانوی اول رستوران‌های بزرگ ایران درمی‌یابیم که بانوان نیز می‌توانند در هر زمینه ‌ای موفق شوند؛ اگر خود را باور داشته باشند.

 

 

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.