• 2195
  • 1508 مرتبه
جف بزوس : بنیانگذار سایت آمازون

جف بزوس : بنیانگذار سایت آمازون

1399/10/02 04:20:47 ب.ظ

اگر در اینترنت کلید واژه هایی مانند ثروتمندترین فرد در جهان یا بنیانگذار آمازون را سرچ کنید، به اسم جف بزوس (Jeff Bezos) برخورد خواهید کرد. در این مقاله قصد داریم به معرفی این فرد بسیار موفق در جهان بپردازیم.

نام فارسی

جف بزوس

نام لاتین

Jeff Bezos

تاریخ تولد

12  ژانویه 1964

تاریخ وفات

-

محل زندگی

آمریکا

تخصص

علوم کامپیوتر و الکترونیک

زمینه کاری

بنیانگذار سایت آمازون

میزان ثروت

116 میلیارد دلار

جف بزوس در سال 1964 در آلبرکوکی نیومکزیکو به دنیا آمد و تحصیلات خود را تا گرفتن مدرک کارشناسی الکترونیک و کامپیوتر از دانشگاه پرینستون، ادامه داد. او در دوران تحصیل همواره به عنوان شاگرد نمونه مورد ستایش قرار می گرفت.

او ابتدا کارش را در مشاغل حوزه کامپیوتر ادامه داد و سپس در شرکت بنکرز تراست و همچنین یک شرکت سرمایه گذاری مشغول به کار شد. او در دوران کودکی زمانی که تنها 16 سال سن داشت در مزرعه پدر بزرگش کار می کرد. او از همان ابتدا به کار با وسایل الکترونیکی و تعمیر آن ها علاقه پیدا کرد و همین علاقه باعث شد که در دوران تحصیلی اش موفقیت های زیادی را تجربه کند.

او در سال 1993 با مک مکنزی ازدواج کرد و حاصل این ازدواج 4 فرزند بوده است. همانطور که جف بزوس در شرکت های مختلف مشغول به کار بود، در سال 1994 برای انجام سفری از نیویورک به سیاتل می رود. در آن سفر بود که ایده راه اندازی یک کسب و کار به ذهنش خطور می کند که باعث می شود امروزه جف بزوس بنیان گذار آمازون دارای شهرت جهانی شود. البته راه اندازی سایتی مانند آمازون به این سادگی ها هم نبوده است و مانند دیگر استارتاپ ها، این کسب و کار نیز با تلاش و صبر به این جایگاه بزرگ دست پیدا کرده است.

 

جالب است بدانید که آمازون در ابتدا کارش را در یک گاراژ استارت زد. ایده ایجاد آمازون زمانی به ذهن جف بزوس خطور کرد که او متوجه شد، مردم با شدت بیشتری در حال استفاده از اینترنت هستند و او با خودش اینطور فکر کرد که ماحصل سرمایه گذاری بر روی این حوزه، می تواند شگفت انگیز باشد. درسال 2016 بزوس بیش از یک میلیون سهم خود در آمازون را به مبلغ 671 میلیون دلار فروخت. چند ماه بعد یک میلیون سهم دیگر را نیز با مبلغ 756.7 میلیون دلار به فروش رساند. درآمد جف بزوس از راه اندازی سایت آمازون بسیار قابل توجه بوده و به همین دلیل او در صدر لیست ثروتمندان جهان قرار گرفته است. یکی دیگر از نکاتی که بهتر است در زندگینامه جف بزوس مورد بررسی قرار دهیم، ویژگی های بارز و خاص او است. یکی از خصوصیات خاص او جزئی نگر بودن اوست. در واقع او همیشه می خواهد شرکت خود را از تمامی زوایا و با ریزبینی خاصی مورد بررسی قرار دهد. یکی دیگر از ویژگی های او، قدرت خلاقیت و ایده پردازی زیادی است که درون او وجود دارد. جف بزروس در سال 1999 از سوی مجله تایم به عنوان فرد اول سال انتخاب شد. همچنین مؤسسه آمازون نیز از دانشگاه کارنگی یک دکترای افتخاری را نیز دریافت کرده است. علاوه بر این جف بزوس در سال 2012 عنوان تاجر سال را از آن خود کرد.


خواندن زندگینامه افراد موفق باعث ایجاد امید و انگیزه در افراد می شود. یکی از موفق ترین این فراد جف بزروس است. شما هم می توانید با الگو برداری از زندگی و سخنان جف بزوس، خود را به موفقیت نزدیک تر کنید.

 

 

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.