• 2190
  • 1291 مرتبه
موفقیت های بزرگ اتفاقی نیست

موفقیت های بزرگ اتفاقی نیست

1399/09/22 04:53:16 ب.ظ

خیلی از افراد وقتی با این سوال مواجه می شوند، فقط یک جواب برای آن دارند و آن نیز داشتن شانس است! زمانی که از آن ها دلیل این پاسخ را می‌پرسیم، معمولا اینطور می گویند که افراد موفق با شرایط و موقعیت هایی مواجه شده اند که آن ها را به موفقیت رسانده است و سپس این قضیه را به شانس ربط می دهند. باید دقت داشته باشید که تحقیق درباره فرد موفق و راز موفقیت او، نشان می دهد که آن ها دارای عادت هایی هستند که باعث موفقیت آن ها شده است. البته این موضوع که آن ها با یک موقعیتی رو به رو شده و پس از آن در مسیر موفقیت قرار گرفته اند، کاملا درست است. اما باید دقت کنید که این موقعیت ها فقط بهانه ای برای تلاش و پیمودن مسیر بوده است. به عبارتی دیگر شعله ور شدن، همیشه آرزوی آن ها بوده و فقط نیاز به یک جرقه داشتند.

آن موقعیت ها مانند یک جرقه بود که در زندگی افراد موفق به وجود آمد. راز موفقیت یک فرد موفق در عادت هایی است که در آن شخص وجود دارد. عادت های ما عامل بسیاری از کارها و اعمال ما در زندگی است و میزان موفقیت ما نیز وابسته به کارهایی است که در طول روز انجام می دهیم. برای درک بهتر این موضوع، بهتر است افرادی را مثال بزنید که در زندگی خود موفق بودند. در ادامه به عادت هایی اشاره می شود که در همه افراد موفق وجود دارد و شما به این موضوع پی خواهید برد که موفقیت اتفاقی نیست.

 
● افراد موفق عادت به مطالعه دارند
یکی دیگر از عادت های افراد موفق که منجر به موفقیت های بزرگ می شود، عادت به مطالعه است. بسیاری از آن ها برنامه های هفتگی و ماهانه برای کتاب خوانی داشته و هیچ گاه آن را ترک نمی کنند.
● افزایش تخصص در کار و حرفه خود
افراد موفق همیشه سعی می کنند که روز به روز در کار متخصص تر شوند. آن ها هر روز درباره کار و تخصص خود مطالعه کرده و به دنبال افزایش مهارت خود هستند.
● افراد موفق بر روی باورهای خود کار می کنند
یکی دیگر از عادت های روزانه افراد موفق، ایجاد باورهای مثبت درون خود است. آن ها اجازه نمی دهند که افکار منفی مانع تلاش آن ها شود و به همین جهت همواره ذهن خود را بر روی افکار مثبت متمرکز می کنند.

تا اینجا متوجه شدیم که عادت های ما تأثیر زیادی بر رسیدن به موفقیت های بزرگ دارند. برای اینکه بهتر با عادت های خود آشنا شوید، بهتر است یک دفتر چه برای خود تهیه کرده و عادات روزانه خود را در آن یادداشت کنید. به مرور متوجه می شوید که خیلی از آن ها بی جهت بوده و باید حدف گردند و همچنین به عادت های مثبتی مواجه می شوید که باید آن ها را تقویت کنید.


در این مقاله به دنبال پاسخ این سوال بودیم که راز موفقیت در زندگی چیست؟

بدون شک عامل عادت های ما، بسیار در زندگی و موفقیت ما تأثیرگذار هستند. عادت های ما جزئی از ما هستند و باید آن ها را هدفمند در مسیر رسیدن به موفقیت خود در زندگی، هماهنگ کنیم.

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.