• 2189
  • 882 مرتبه
کتاب لازم نیست سر کار دیوانه شوید

کتاب لازم نیست سر کار دیوانه شوید

1399/09/22 04:16:13 ب.ظ

کتاب لازم نیست سر کار دیوانه شوید (it doesn’t have to be crazy at work) یکی از کتاب های کاربردی و مفید است که توسط دو نویسنده به نام های جیسون فرید و دیوید هاینمایر هنسون نوشته شده است. قبل از معرفی کتاب بهتر است نگاه کوتاهی به زندگی نویسندگان این کتاب داشته باشیم. جیسون فرید کارآفرین و و مدیر عامل basecamp است و دیوید هاینمایر هنسون نیز به عنوان یک برنامه نویس در basecamp مشغول به کار است و همچنین او چارچوب نرم افزاری وب روبی آن ریلز را ایجاد کرده است. مفهوم کتاب لازم نیست سرکار دیوانه شوید، در واقع اشاره به روش های غلط کار کردن مردم و همچنین کم بودن بازدهی آن ها در محیط های کاری است. همانطور که از اسم کتاب مشخص است، خطاب نویسندگان به افرادی است که در محیط کاری و سر کار خود دیوانه می شوند! به سادگی می توان مردمان زیادی را پیدا کرد که با توجه به اینکه زمان زیادی را به شغل خود اختصاص می‌دهند، باز هم نتایج مورد انتظار خود را دریافت نمی کنند. به عبارتی آن ها همیشه وقت کم دارند. فرقی نمی کند که آن ها یک کارمند ساده باشند یا یک کارآفرین و حتی یک پیمانکار. آن ها همیشه عصبی بوده و استرس دارند و یکی دیگر از دلایل شکایت آن ها، نداشتن بازدهی است. شاید بتوان دلیل این نارضایتی عمومی را در دو عامل مهم خلاصه کرد که این کتاب به خوبی آن ها را مورد بررسی قرار داده است.
● مردم در هنگام کار کردن بازدهی خوبی ندارند
یکی از دلایل احتمالی این امر، می تواند کاهش تمرکز و افزایش حواس پرتی باشد که افراد شاغل در محیط کاری به آن دچار می شوند. به عنوان مثال آن ها در کار خود برنامه ریزی نمی کنند و گاهی نیز یک فرد شاغل با همکار خود مشغول صحبت شده که ناگهان متوجه می شود که یک ساعت از وقت خود را از دست داده است.
کمال گرایی بیش از حد
یکی دیگر از دلایلی که در این کتاب به آن اشاره شده است، بیش از حد کار کردن است. البته منظور نویسنده در اینجا تا حد مرگ کار کردن بوده که بعضی از افراد مانند کارآفرین ها به آن دچار هستند.
چرا با وجود اینکه تکنولوژی در جهان بسیار پیشرفته کرده و صرفه جویی از زمان باید یکی از اثرات آن باشد، اما باز هم با کمبود وقت و از همه مهم تر کاهش کیفیت در کار مواجه هستیم؟ اگر شما نیز با مشکلات این چنینی در محیط کاری خود مواجه هستید، نگران نباشید. کتاب لازم نیست سر کار دیوانه شوید یکی از بهترین کتاب هایی است که به آن نیاز دارید. خلاصه کتاب لازم نیست سر کار دیوانه شوید در واقع حل یکی از مشکل های شایع در جهان بوده و آن نیز عدم بهره وری در کار است. در این کتاب علاوه بر مطرح شدن دو علت مهم کاهش بهره وری که در بالا ذکر شد، به مطالب دیگری از جمله اهمیت دادن به زمان و درک فلسفه کسب کار نیز اشاره کرده است. در بخشی از این کتاب می خوانیم که:

  • شما نیز می توانید شرکتی آرام داشته باشید.
  • آرامش یعنی محافظت از زمان و توجه مردم
  • آرامش یعنی حدود 40 ساعت کار در هفته
  • آرامش یعنی داشتن انتظارات معقول و موجه
  • آرامش یعنی داشتن افقی قابل مشاهده
  • آرامش یعنی برگزاری جلسات به عنوان آخرین راه حل
  • و در ادامه گوشزد می کند که اگر این کتاب را به خوبی مطالعه کنید، به تمامی موارد فوق دست پیدا می کنید.

کتاب لازم نیست سر کار دیوانه شوید اثر جیسون فرید و دیوید هاینمایر هنسون به شما یاد می دهد که به آرامش در محیط کاری خود دست پیدا کنید. در واقع با خواندن این کتاب دیگر نیاز پیدا نمی کنید که برای رسیدن به پیشرفت تا حد خودکشی کار کنید و همچنین بازدهی شما را نیز در محیط کاری تان بالا می برد.

 

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.