• 2187
  • 7070 مرتبه
جلیل تواضع : بنیانگذار خشکبار و آجیل تواضع

جلیل تواضع : بنیانگذار خشکبار و آجیل تواضع

1399/09/18 04:23:12 ب.ظ

جلیل تواضع در سال 1315 در شهر تبریز متولد شد و تحصیلات ابتدایی خود را نیز در همان شهر و تا کلاس چهارم ابتدایی گذراند. از او به عنوان بنیانگذار خشکبار و آجیل تواضع یاد می‌کنند. حاج جلیل تواضع یک سال پیش یعنی در سال 98 درگذشت. اما اسم تواضع، در حال حاضر یکی از برند های معروف خشکبار در جهان به شمار می رود.

نام فارسی

جلیل تواضع

تاریخ تولد

1315

تاریخ وفات

1398

محل زندگی

تبریز

تخصص

کارآفرین و تاجر

زمینه کاری

کارآفرین و سرمایه دار در حوزه آجیل و خشکبار

سن اوج شکوفایی

38

در این مقاله قرار است با زندگینامه جلیل تواضع آشنا شده و زندگی حرفه ای این کارآفرین بزرگ را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که اشاره شد، او بعد از گذراندن کلاس چهارم ابتدایی از ادامه تحصیل منصرف شد، به این دلیل که پدرش از او خواسته بود زودتر به بازار کار وارد شود. پدرش برای اولین بار یک مغازه را در بیشتر از صد سال پیش استارت زد و اسم تواضع را برای آن انتخاب کرد.

جلیل تواضع در سن 27 سالگی ازدواج کرد و بعد از چندین سال و به دنبال فوت پدرش، تصمیم گرفت که کسب و کار مستقل خود را در این زمینه شروع کند. اینکه تواضع یکی از برندهای معروف خشکبار است، اتفاقی نبوده و پشت این موفقیت، تلاش و پشتکار بوده است. یکی دیگر از نکات جالب در زندگی حرفه ای آقای تواضع، این بوده است که ایشان برای اولین بار شعار (جنس فروخته شده، پس گرفته می شود) را در کسب و کار خود استفاده کرد. او بعد از احداث مغازه خود در تبریز، به دلایلی مجبور شد که به تهران برود و سپس چندین مغازه بزرگ را در پایتخت ایران نیز به وجود آورد. بعد از چندی و به علت افزایش حجم کار، او تصمیم گرفت که یک کارخانه را در کرج احداث کرده و بدین وسیله بتواند جوابگوی نیازهای مشتریان خود باشد.
یکی از دلایل موفقیت او در حرفه خود، شاگردی کردن از سنین کم نزد حاج آقا تواضع (پدرش) بوده است. تواضع به این دلیل بهترین خشکبار ایران است که فردی مانند جلیل تواضع آن را تأسیس و اداره می کرد. او نحوه برخورد با مشتری را از پدرش به خوبی یاد گرفت و آن را با توجه و علاقه زیاد با کار ترکیب کرد و بدین صورت توانست برند تواضع را تا این حد معروف و جهانی کند.

برای مشهور شدن هر برندی دلایل زیادی دارد و یکی از مهم ترین آن ها کیفیت خوب محصولات ایشان بوده است. برند تواضع نیز از این قاعده مستثنا نبوده و کیفیت خود را آنچنان بالا برد که آوازه آن به کشورهای خارج از ایران نیز رسید. بعد از تأسیس مغازه های بزرگ در تبریز و تهران و همچنین احداث کارخانه در کرج، این بار نوبت به صادرات رسیده بود. محصولات این برند بزرگ، به کشورهای خارجی از جمله آمریکا، اسپانیا و آلمان صادر شد و با استقبال خوبی نیز همراه بود. عربستان اولین کشوری بود که از طعم خوب و مرغوبیت آجیل تواضع استقبال کرد و محصولات این برند را به کشور خود وارد نمود.
جلیل تواضع در طول زندگی اش از راز موفقیت خود نیز سخن گفته و به مواردی مانند کار مداوم، پشتکار و اندیشه درست و البته صبر اشاره کرده است. یکی از ویژگی های مهم یک برند خوب کیفیت بالای محصولات است که این مورد آجیل خشکبار را نزد رقبای خود، پر رنگ تر کرده است. امروزه توریست های خارجی که به ایران می آیند حتما از مغازه های آجیل و خشکبار تواضع خرید می کنند و این خود نشانه معروفیت این برند است.
جلیل تواضع پیشکسوت صنعت آجیل و خشکبار، الگوی بسیار خوبی برای جوانان است که قصد دارند علاوه بر درآمد زایی، ارزشی را برای کشور خود ایجاد کنند. یک برند خوب باید با عشق و پشتکار ایجاد و اداره شود و برند تواضع تمامی این خصلت ها را از مؤسس خود یعنی جلیل تواضع به ارث برده است.

 

 

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.