• 2164
  • 6222 مرتبه
داوود عابدی آملی : بنیانگذار گروه صنعتی تاژ

داوود عابدی آملی : بنیانگذار گروه صنعتی تاژ

1399/08/14 09:32:46 ق.ظ

داوود عابدی آملی، کارآفرین و بنیانگذار گروه صنعتی تاژ، یکی از موفق ترین افراد ایرانی به حساب می آید.

همانطور که از پسوند فامیل وی پیداست، او متولد آمل بوده و در سال 1316 به دنیا آمد. پس از اتمام دوران مدرسه خود، در دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به تحصیل در رشته مهندسی شیمی می شود که همین مقوله اولین قدم وی برای داشتن هدفی بزرگ در ذهن او می شود.

نام فارسی

زندگینامه داوود عابدی آملی

نام لاتین

 

تاریخ تولد

1316

محل زندگی

تهران

تخصص

کارآفرین

زمینه کاری

کارآفرین در حوزه محصولات شوینده

سن اوج شکوفایی

48

پس از ورود وی به دنیای کارخانجات شویندگی در دوران کاراموزی، از جمله کارخانجات تولید صابون، وی بیش از پیش علاقه مند به احداث کارخانه خود شد. وی پس از اتمام تحصیلات خود، در شرکت نفت مشغول به کار شد اما این رویای او نبود به همین دلیل و البته دلایل شخصی دیگر از سمت خود استعفا داد و در یک مجموعه تولیدی دارو مشغول به کار شد.

او همچنین در تولی پرس، یکی از کارمندان مهم محسوب میشد. در نهایت در سال 1360 توانست عنوان تاژ را از آن خود کرده و کارخانه تولید محصولات شوینده تاژ را تاسیس کرد اما تا سال 1368 محصولی وارد بازار نکرد. مدیر عامل شرکت تاژ هم اکنون به همراه خانواده خود در تهران سکونت دارد.
در زندگینامه داوود عابدی آملی آمده است که از نخستین فعالان صنعت تولید مواد شوینده بوده، از این رو او را پدر صنعت شوینده ایران می نامند و همین امر سبب موفقیت و محبوبیت محصولات تولیدی کارخانه اوست. البته که کیفیت محصولات نیز امر مهمی است اما بسیاری از مردم برای خرید یک محصول ابتدا به قدمت محصول می نگرند.
همانطور که ذکر شد، داوود عابدی آملی نیز در زندگی چالش های مختلفی را پشت سر گذاشته است که یکی از آن ها، مشکلات وی با شغل اولش بود، یا همین مساله که راه اندازی تولیدی تاژ و ورود اولین محصولات، با 8 سال اختلاف زمانی صورت گرفته است.

در بسیاری از زندگینامه هایی که از او می خوانیم، کمتر سخنی از مشکلات پیش روی وی گفته شده است، اما این بدان معنا نیست که او ذاتا موفق زاده شده و در تمام دوران زندگی اش، با هیچ بن بستی مواجه نشده است، اما می توان گفت نقطه عطف زندگی وی ورود او به دانشگاه صنعتی امیرکبیر و داشتن رویای تولید است، از طرفی سال 1360 را می توان مهم ترین سال زندگی وی دانست. او به پاس تولیدات موفق خود توانست لوح تقدیر کارآفرینان برتر پلیمر و شیمی را نیز کسب کند. همچنین در دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی، وی عنوان کارآفرین برتر ملی را از آن خود کرد و نشان دولتی این موفقیت را نیز دریافت کرد. همچنین در یک همایش در تالار وحدت که در دی ماه برگزار شد، به عنوان کارآفرین برتر معرفی و نشان و تندیس امین الضرب به او اهدا گردید.

 

 

در سال 1394 کتابی تحت عنوان کتاب کارآفرینی به شیوه داوود عابدی آملی توسط رضا یادگاری و مهشید سنایی فرد به چاپ رسید. این کتاب که به بیان تجربه ها و تلاش های داوود عابدی آملی پرداخته است، نکات زیادی را در ارتباط با چگونه موفق و چطور کارآفرین شدن، بیان می دارد. از نقش ها و مسئولیت های یک کارآفرین گرفته تا پیش نیاز هایی که برای راه اندازی یک کسب و کار موفق نیاز است. پیشنهاد می کنیم اگر شما نیز به دنبال این نکات هستید، مطالعه این کتاب را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

 

 

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.