• 2159
  • 1835 مرتبه
باب پراکتور : سردمدارعلم کنترل ذهن و برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه

باب پراکتور : سردمدارعلم کنترل ذهن و برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه

1399/08/08 01:30:51 ب.ظ

یکی از بهترین روش‌ها برای رشد و توسعه فردی، مطالعه زندگینامه افراد موفق می‌باشد.

در این مقاله قصد داریم به معرفی باب پراکتور (Bob Proctor) بپردازیم. باب در سال 1934 در کشور کانادا به دنیا آمد. تخصص وی بیشتر در زمینه مباحث علم موفقیت می‌باشد و در این راه به نویسندگی و برگزاری انواع سمینارها مشغول به فعالیت می‌باشد. او اکنون حدود 85 سال سن دارد و همچنین دارای یک همسر و سه فرزند است. سال‌ های ابتدایی زندگی او با سختی سپری شد و او برای به دست آوردن پول به سختی تلاش می کرد. خودش اینطور می گوید که روز های بسیار مشکلی را پشت سر گذاشته است، به این دلیل که بارها از شرکت های مختلف اخراج میشد.

نام فارسی

باب پراکتور

نام لاتین

Bob Proctor

تاریخ تولد

July 5, 1934

تاریخ وفات

درقید حیات

محل زندگی

کانادا

تخصص

نویسنده و مدرس بهبود فردی

زمینه کاری

نویسندگی و سخنران در حوزه انگیزشی و رشد و توسعه فردی

سن اوج شکوفایی

27

نقطه عطف زندگی باب پراکتور

نقطه عطف زندگی باب پراکتور را که باعث تحول زیادی در سبک شخصیت و کیفیت زندگی او شد در سن 25 سالگی او اتفاق افتاد. در آن سال یکی از دوستانش به او خواندن کتابی را پیشنهاد کرد که باعث ایجاد تغییرات زیادی در او شد. آن کتاب چیزی نبود جز بیندیشید و ثروتمند شوید اثر ناپلئون هیل. باب مانند تمام افرادی که رسیدن به موفقیت را غیر ممکن می دانست، آن کتاب را با بی علاقگی مطالعه کرد. اما چیزی که در اینجا بسیار اهمیت دارد، تحولی است که او بعد از خواندن این کتاب تجربه کرده است. چیزی نگذشت که او توانست تغییرات زیادی را در زندگی خودش پدید آورد و به گفته خودش تمامی این ها از اثرات خواندن کتاب ناپلئون هیل بود. یکی دیگر از اتفاقاتی که در زندگی باب یک نقطه عطف محسوب می شود، آشنایی او با ارل نایتینگل بود. در ادامه همکاری باب تصمیم گرفت که از آموزش های ارل استفاده کرده تا بتواند به موفقیت دست پیدا کند. در نهایت تلاش های بی وقفه باب و استفاده از آموزش های ارل باعث شد که او به موفقیت و ثروت زیادی دست پیدا کند.

 

دوران موفقیت باب پراکتور
رسیدن به موفقیت باعث شد که درون باب جرقه ای زده شود تا علم و دانسته های خود را به دیگران نیز آموزش دهد. بالای 40 سال است که او مشغول انواع سخنرانی و مشاوره در جهان است و در این زمینه نیز محبوبیت خوبی نزد دیگران پیدا کرده است. عجیب نیست که می گویند زندگی شما میانگین پنج نفر از افرادی است که با آن ها رابطه نزدیک دارید. این موضوع که شخصی مانند باب که زندگی سختی را از نظر مالی می گذراند اما زندگی خود را به طور کلی متحول کرد، اصلا عجیب نیست، به این دلیل که او با افراد موفق مانند ارل ارتباط برقرار می کرد. البته ناگفته نماند که تلاش مثال زدنی او نیز تأثیر زیادی در موفقیت او داشت. باب در برنامه های تلوزیونی نیز شرکت می کرد و شاید یکی از معروف ترین برنامه هایش، حضور او در فیلم راز بود. این فیلم که شهرت جهانی پیدا کرد، سعی در آشکار کردن حقیقتی مهم را در جهان داشت و آن حقیقت مهم این بود که افکار ما تأثیرات زیادی بر سرنوشت و زندگی ما دارند. به عبارت دیگر با تغییر افکار و مثبت اندیشی می توان تغییرات شگفت آور زیادی را در زندگی خود پدید آوریم.


کتاب ها و جملات تاثیرگذار باب پراکتور

ناگفته نماند که کتابهای باب پراکتور نیز در جهان بسیار معروف هستند و مطالعه آن ها می تواند زندگی هر فردی را متحول کند. می توانید با مطالعه کتاب تو ثروتمند متولد شده ای باب پراکتور و مطالعه آن، شاهد تغییرات مثبت زیادی در اندیشه ها و همچنین زندگی خود باشید. بدون شک خواندن جملات باب پراکتور می تواند تأثیرات زیادی را بر رسیدن ما به موفقیت بگذارد. باب به شخصه اعتقاد زیادی به پرورش ذهن دارد. به بیانی دیگر از نظر او اولین گام برای رسیدن به موفقیت این است که انسان ذهن خود را آماده کند. اگر شما رسیدن به موفقیت را غیرممکن بدانید و این موضوع درون شما تبدیل به یک باور شده باشد، شانس زیادی برای رسیدن به موفقیت و ثروت نخواهید داشت. در این خصوص می توانید فیلم راز را که باب در آن صحبت می کند را تماشا کرده و به قدرت ضمیر ناخودآگاه خود پی ببرید.
در این مقاله به معرفی زندگینامه باب پراکتور پرداختیم و یاد گرفتیم که رسیدن به موفقیت دارای اصول و قوانینی است که می توان آن ها را یاد گرفت. مانند تمام افراد بزرگ در جهان که با یادگیری این اصول به بهترین خودشان تبدیل شده اند.

 

 

 

 

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.