• 2154
  • 1852 مرتبه
رابرت کیوساکی : سرمایه‌گذار و نویسنده کتاب پدر پولدار پدر بی‌پول

رابرت کیوساکی : سرمایه‌گذار و نویسنده کتاب پدر پولدار پدر بی‌پول

1399/07/29 03:50:01 ب.ظ

اگر اهل خواندن کتاب های موفقیت و کسب و کار باشید، حتما تا حالا چشمتان به کتاب های رابرت کیوساکی افتاده است. مخصوصا کتاب گردش مالی رابرت کیوساکی. افراد زیادی هستند که در زمینه آموزش قوانین پول و کسب و کار کتاب ها و سمینارهای مختلفی برگزار کرده اند و یکی از این افراد کیوساکی است. در این مقاله قصد داریم زندگینامه رابرت کیوساکی را مورد بررسی قرار دهیم.

نام فارسی

رابرت کیوساکی

نام لاتین

Robert Kiyosaki

تاریخ تولد

April 8, 1947

تاریخ وفات

 

محل زندگی

آریزونا

تخصص

سرمایه گذار و نویسنده

زمینه کاری

نویسندگی در حوزه رشد فردی و رشد کسب و کار

سن اوج شکوفایی

27

نگاهی به زندگی شخصی رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki) از یک پدر ژاپنی و یک مادر آمریکایی درسال 1947 در شهر هاوایی به دنیا آمد. پدرش در دانشگاه تدریس می‌کرد و مادرش نیز یک پرستار بود. در اوایل دوره جوانی به ویتنام رفت و پس از اینکه از جنگ برگشت، در یک شرکت مشغول به کار شد. رابرت اولین شرکت خود را در سال 1974 تأسیس کرد و این اولین قدم برای رسیدن به موفقیتش بود. اما این قدم کافی نبود که او به موفقیت مالی برسد. در واقع او در ادامه با چالش ها و مشکلات زیادی مواجه شد. سال 1985 بود که همراه با همسرش شرایط مالی نامطلوبی را تجربه می‌کردند. حتی شرایط به آن جایی رسید که آن ها جایی را نداشتند که شب را در آن بگذرانند. تا اینکه یکی از دوستانش در زیرزمین خانه اش جایی را برای آن ها در نظر رگفت تا بتوانند برای مدتی در آنجا باشند.


نقطه عطف زندگی و روبرویی با مشکلات

رابرت کیوساکی بلند پرواز در سال 1998 با تأسیس یک شرکت به درآمد بسیار بالایی رسید. اما او چه افکاری داشت که باعث شد به موفقیت برسد؟ می‌توان نقاط عطف زندگی رابرت را در چند مورد خلاصه کرد. همانطور که گفته شد، پدر رابرت فردی با تحصیلات عالیه بود. او همیشه به پسرش رابرت، تأکید می ‌کرد که تحصیلات خود را تا سطح عالیه ادامه دهد و سپس به یک کار کارمندی با حقوق و مزایا مشغول شود، اما این چیزی نبود که رابرت می خواست. تغییر در خط فکری او زمانی آغاز شد که او با عقاید پدر خوانده اش آشنا شد. معروف ترین کتاب رابرت کیوساکی یعنی پدر پولدار، پدر بی پول را مطالعه کرده اید؟ منظور رابرت از پدر پولدار در این کتاب، همان پدر خوانده اش است. به گفته خود رابرت، او اولین فردی بود که توانست خط فکری من را به سمت پول و سرمایه گذاری تغییر دهد. یکی دیگر از مواردی که تأثیر زیادی بر موفقیت رابرت کیوساکی داشت، شرکت در سمینار های آموزشی ارهارد بود که توانست مطالب زیادی را در مورد پول و نحوه به دست آوردن آن یاد بگیرد. یکی از ویژگی های مهم شخصیتی رابرت این بود که او به کم راضی نبود. در واقع او همیشه از سوی اطرافیانش سرزنش میشد که چرا به دنبال یک کار کارمندی نمی رود. ولی به گفته خودش داشتن یک زندگی معمولی آن چیزی نبود که من انتظارش را داشتم. در واقع او تمامی این تفکرات خود را مدیون پدر خوانده اش است. اما اوج معروفیت رابرت کیوساکی زمانی بود که او شروع به نوشتن کتاب و آموزش دانسته های خود کرد. کتاب پدر پولدار، پدر بی پول او یکی از پر فروش ترین کتاب هایی است که تا کنون در زمینه کسب و کار نوشته شده است. این کتاب تأثیر زیادی را بر روی مردم جهان گذاشت. در واقع آن ها متوجه شدند که به دست آوردن پول دارای قوانینی است که هیچ گاه در مدرسه به ما یاد نداده اند. رابرت کیوساکی نمونه فردی است که برای به دست آوردن پول و ثروت، راه دیگری را در پیش گرفت. او متوجه شد که رسیدن به ثروت دارای قوانین به ظاهر ساده ای است که باید برای یادگرفتن آن ها آموزش ببینیم و تجربه های مخالفی نیز کسب کنیم. همان کاری که رابرت کیوساکی انجام داد. او مدتی را در یک شرکت به عنوان بازاریاب مشغول به کار شد. گرچه به گفته خودش پول آنچنانی را دریافت نمی‌کرد، اما برای کسب تجربه های بیشتر خوب بود. اینکه شخصی به موفقیت و ثروت دست پیدا می کند، اتفاقی نیست.


توصیه های رابرت کیوساکی
● هر چقدر بیشتر فکر کنید که پول واقعی است، سخت تر برای به دست آوردنش کار می کنید. اگر متوجه شوید که پول واقعی نیست، سریع تر پولدار می شوبد. پس یادتان باشد که پول واقعی نیست.
● به توانایی هایتان تردید نداشته باشید. بیشتر از ناآگاهی، این عدم اعتماد به نفس است که به ما ضرر می زند.
● این شکل برخورد شما با شکست است که می تواند در زندگی تان تفاوت ایجاد کند.


رسیدن به موفقیت دارای قوانین ساده و البته مهمی هستند که ما فراوان از زبان افراد موفق شنیده ایم. اما چرا تعداد افراد موفق کم است؟ به این دلیل که آن ها نمی خواهد از منطقه امن خود خارج شده و برای توسعه فردی خود تلاش کنند. رابرت کیوساکی از جمله افرادی است که قوانین رسیدن به موفقیت را یاد گرفت و با تلاش و البته بلند پروازی خود، به موفقیت دست پیدا کرد. اگر خواهان رسیدن به ثروت هستید، باید به توصیه های رابرت کیوساکی و دیگر افراد سرشناس در حوزه کسب و کار عمل کنید. راه رسیدن به موفقیت همین است و داستان یک شبه پولدار شدن فقط متعلق به داستان هاست.

 

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.