• 2127
  • 1151 مرتبه
کتاب ساده سازی کسب و کار

کتاب ساده سازی کسب و کار

1399/05/22 04:46:29 ب.ظ

کتاب ساده سازی کسب و کار اثر مشترک ریچارد کوچ و گرک لاک وود یک منبع خوب برای افرادی است که به دنبال ساده سازی راه های موفقیت در کسب و کار (Simplify: How The Best Businesses In The World Succeed) هستند.
انسان همیشه به دنبال ایجاد راه های ساده تر و کوتاه تر برای رسیدن به خواسته های خود است. در علم مدل سازی نیز بهترین مدل را ساده ترین آن می دانند، بنابراین بهتر است که با استفاده از کتاب ساده سازی کسب و کار از رقبای خود جلو بزنیم و راه رسیدن به موفقیت را برای خود فراهم کنیم. در این صورت است که رشد و توسعه کسب و کار ما رقم خواهد خورد. موضوع کتاب ساده سازی کسب و کار صرفا ساده سازی طراحی پلن کسب و کار نیست، آن ها در حقیقت می خواهند که راه اندازی کسب و کار به روشی دقیق و اصولی پایه گذاری شود. در حقیقت پایه و اساس هر چیزی بالا ترین درجه از اهمیت را داراست. به عنوان مثال زمانی که قرار است یک ساختمان ساخته شود ابتدا اسکلت آن ساختمان را بنا می کنند و این خود اولین و مهم ترین مرحله برای آن ساختمان به شمار می رود. اگر این اسکلت به خوبی بنا نشود ساختمان استحکام خوبی نخواهد داشت و با کوچکترین بهانه ای فرو خواهد ریخت. راه اندازی کسب و کار را نیز می توان به همان ساختمان تشبیه کرد و باید  راه اندازی آن کار با رعایت جزئیات و اصول همراه باشد، در غیر این صورت این کسب و کار دوام نخواهد داشت و در بین مردم معروف یا برند نخواهد شد.

عنوان کتاب

ساده سازی کسب و کار

عنوان لاتین کتاب

Simplify: How The Best Businesses In The World Succeed

نویسنده

ریچارد کوچ و گرک لاک وود

مترجم

نادیا مرادی و منا فریدونی

موضوع

رشد کسب و کار موفق

تعداد صفحات

256

نویسنده کتاب ساده سازی کسب و کار گرک لاک وود، یکی از افرادی بود که در زمینه سرمایه گذاری در کسب و کارها با تجربه بود و به طور کلی به رعایت جزئیات در کسب و کار اصرار داشت. در واقع او معتقد بود که همین جزئیات به ظاهر کوچک می تواند در شکست یا پیروزی یک کسب و کار نقشی اساسی ایفا کند. از سوی دیگر ریچارد کوچ یکی از افرادی بود که چهل سال از رندگی خود را به دنبال اصول بنیادی، ساده و البته کاربردی بوده که بتواند با استفاده از آن ها مردم را در زمینه کسب و کار و از لحاظ مالی به وضع مطلوبی برساند.
enlightenedاین کتاب دارای جملات غنی و کاربردی برای موفقیت در کسب و کار است. به عنوان مثال یکی از جملات در این کتاب منسوب به هنری فورد است: راه و روش مرسوم در کسب و کار، راهکار مناسبی محسوب نمی شود.
enlightenedاین جمله به خوبی می تواند مفهوم و هدف این کتاب را بیان کند. در واقع در بازار افراد سعی می کنند که از یکدیگر تقلید کنند حتی اگر آن روش یا راهکار اشتباه باشد. در واقع هدف از این کتاب پیاده سازی و عمل به اصولی است که با استفاده از روش های علمی به دست آمده باشد و دانش کسب و کار نیز آن را تایید کند.
یکی دیگر از آموزش های این کتاب انتخاب بهترین روش یا کار در هر زمان است و یا ایجاد توازن بین آن دو تصمیم.
توضیح اینکه گاهی اوقات در تولید یک محصول باید از بین دو ویژگی مثبت یکی را انتخاب کرد، در حالی که هر دو مورد نیاز مشتری است. در این مواقع باید با استفاده از اصولی بین این دو ویژگی یک توازن برقرار کرد، چرا که هر دو مورد نیاز مشتری و محصول می باشد. به عنوان مثال ایجاد توازن بین قدرت و میزان سوخت خودرو یکی از مسائل مهم برای سازندگان خودرو می باشد و باید بهترین تصمیم را در این زمینه گرفت.
کتاب ساده سازی کسب و کار از کتاب های معروف و مفید در زمینه راه های ایجاد مشاغل است که توسط دو نویسنده که در زمینه کسب و کار تحقیقات و تجربه های زیادی کرده اند، نوشته شده است. هدف این است که با خواندن این کتاب بتوانیم روشی درست، اصولی و ساده ای را پیدا کنیم که ما را در راه اندازی کار خود که بر پایه ای محکم بنا شده باشد، یاری کند.

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.