• 1097
  • 1546 مرتبه
کتاب بازی بی نهایت

کتاب بازی بی نهایت

1399/03/03 04:46:44 ب.ظ

کتاب بازی بی نهایت (Infinitie game) اثر سایمون سینک در اواخر سال 2019 منتشر شد و مفهومی دقیق از چرایی انجام امور را بررسی می کند. مفهوم بازی بی ‌نهایت، بازی ‌ای هست که نسل به نسل ادامه دارد و در آن برد و باخت معنایی ندارد و می تواند تا بی‌نهایت ادامه داشته باشد تا موجب بهتر شدن شرایط جهان ‌شود. سایمون سینک معتقد است که کار ها را باید با چرا شروع کنیم و چرایی کارمان را مشخص کنیم. از این رو خودش در ابتدا کتاب را با سوال "چرا این کتاب را نوشتم؟" شروع کرده است. او چرایی اش را اینگونه بیان می کند:
دور هم جمع کردن افرادی که می خواهند برد و باخت در بازی های انسانی را به چالش کشیده و با نگرش جدیدی به این مقوله بپردازند و آن را با نیاز های عمیق انسانی همچون امنیت و همکاری پیوند بزنند.
سایمون در این کتاب، با نگرش و دیدگاه متفاوتی به کسب و کار ها می نگرد و استراتژی کسب و کار را با پرسیدن این سوال به چالش می کشاند: آیا شما در حال بازی بی ‌نهایت هستید یا یک بازی محدود به برد و باخت؟
او از طریق مطرح کردن تئوری بازی می خواهد دلیل موفقیت رشد و توسعه کسب و کار های بزرگ را در بلند مدت، تحلیل کند.
سایمون می گوید کسب و کار ها با استراتژی بازی بی نهایت، می توانند ارزش و سلامتی طولانی ‌مدت و رشدی پایدار و مداوم را برای کسب‌ و کارشان ایجاد کنند.
هدف از خواندن این کتاب صرفا خواندن یک اثر سایمون سینک و یا صرف زمان برای مطالعه نیست. بلکه باید این را بدانید سایمون می خواهد خوانندگان را وادار کند تا از خود بپرسند در انجام کار های خود به دنبال بازی بی نهایت هستند یا نه؟
سایمون قصد دارد این حقیقت را به خواننده بگوید که زندگی و کسب و کار مانند یک بازی بی نهایت است که الزاما برنده ای ندارد. باید تلاش کنیم تا بازیکن بازی های نامحدود باشیم و در کارهایمان نوآوری، کیفیت، اعتماد و حس همکاری بیشتری را ایجاد کنیم.
بازیکن بازی محدود در کسب و کارش، به فروش و درآمد بیشتر و بهترین شدن، فکر می کند. اما بازیکن بازی بی نهایت، به فکر خدمت رسانی است و تلاش می ‌کند محصول باکیفیت به خریداران ارائه دهد و دغدغه ای برای بهترین و شماره یک شدن ندارد. فکر کردن به برد و باخت در بازی بی نهایت هیچ مفهومی ندارد.
او معتقد است بازی بی نهایت تمام شدنی نیست، بلکه این بازیکن ها هستند که زمین بازی را ترک می کنند.

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.