مدیریت کسب و کار

 

مدیریت کسب و کار امروزه به امری مهم تبدیل شده است چرا که هر روز شاهد به وجود آمدن کسب و کار های جدید هستیم و این مدیریت کسب و کار یا business management است که می تواند موفقیت یک کسب و کار نوپا را تضمین کند. فرقی نمی کند که کسب و کار اینترنتی راه انداخته اید یا خواستار تاسیس یک کارخانه بزرگ هستید. اما این مساله به این معنا نیست که عدم وجود مدیریت، لزوما عدم موفقیت را در پی دارد چرا که شانس نیز در این مورد دخیل است.

چه کسی می تواند مدیر کسب و کار شود؟ پاسخ به این سوال ساده است. کسی که از خلاقیت زیادی برخوردار باشد، مدیر موفقی خواهد شد چراکه خلاقیت در مدیریت کسب و کار حرف اول را می زند. از آنجا که مدیریت کسب و کار زیر مجموعه هایی شامل تبلیغات نیز دارد، تمامی وظایف تولید یک تبلیغ متفاوت، شعار به یاد ماندنی و یا لوگو های اختصاصی به عهده تیم مدیریت کسب و کار است، پس خلاقیت در آن امری است مهم و حیاتی. از دیگر ویژگی هایی که افراد خواستار این سمت شغلی باید داشته باشند، آشنایی با نیاز روز بشر است. همه ما می دانیم که تولید برخی مواد غذایی چقدر مهم و در عین حال فراوان است؛ اما تولید برخی از این مواد غذایی برای بیماری های خاص (مثل محصولات بدون گلوتن یا محصولات فاقد قند) می تواند طرفداران خود را داشته باشد. پس شناخت نیاز های روزمره نباید در مدیریت کسب و کار فراموش شود.
اگر بخواهید در این زمینه خبره شوید، دوره های متفاوتی برای تربیت مدیر بازرگانی موجود است اما با خواندن کتاب ها و مقالات در این زمینه و کسب تجربه شخصی، مدیر موفق تری خواهید شد و چه بسا برند خود را جهانی خواهید کرد. برای معرفی چند کتاب مدیریت کسب و کار که جزو پرطرفدار ترین های سراسر دنیا هستند، شما را به مطالعه ادامه مطالب دعوت می کنیم. لازم به ذکر است این کتاب ها عموما مراجع درسی در رشته MBA هستند.
این کتاب ها عبارتند از: نوپای ناب، هفته کاری 4 ساعته، رضایت مندی در کسب و کار، سرسختی در زمینه پول آوری، معمای نو آوران، از صفر به یک، کلید را بزن، انگیزه و غیره؛ که مسلما با جستجو در اینترنت نه تنها به این کتاب ها بلکه به کتاب های دیگر و همچنین مقاله مدیریت کسب و کار که نوشته بسیاری از اساتید خبره این زمینه است دسترسی خواهید یافت.
همه این ها را گفتیم که به اهمیت این شغل اشاره کرده باشیم به علاوه اینکه، شما دو راه برای داشتن یک مدیر کسب و کار خوب دارید. یا اینکه فردی با تجربه را در این زمینه استخدام کنید (که برای کسب و کار های نوپا تامین حقوق چنین فردی کمی دشوار است) یا به دنبال روش های یادگیری این حرفه بوده و خود مدیریت کسب و کارتان را به عهده بگیرید (که عموما برای کسب و کار های بسیار بزرگ کار دشواری است). پس اگر نوپا هستید باید خود دست به کار شوید و اگر کسب و کار بزرگی را راه اندازی کرده اید، از همین امروز به دنبال فردی حرفه ای در این زمینه باشید.

عناوین مرتبط: رشد و توسعه کسب و کار, مقالات رایگان رشد و توسعه کسب و کار, قانون 2 عدد پیتزا