• 6275
  • 546 مرتبه

هدف باید رویایی باشد یا دست یافتنی؟

1401/03/12 01:16:59 ب.ظ

گاهی پیش می‌آید که با خودتان می‌گویید: گیج شدم!
زمانی که یک هدف رویایی برای خودم انتخاب می‌کنم، بقیه می‌گویند هدفت باید قابل دسترس باشد نه یک هدف رویایی که رسیدن به آن سخت است. اما وقتی هدفی قابل دسترس را انتخاب می‌کنم می‌گویند چرا هدفت اینقدر کوچک است؟ هدف کوچک که به شما انگیزه‌ای نمی دهد.
کائنات به این بزرگی و عظمت هر چه بخواهید به شما می‌دهد. چرا اینقدر اهداف کوچک برای خودتان انتخاب می‌کنید؟ در اینجا من می‌مانم که واقعا باید چکار کنم.


enlightenedیکی از سوالاتی که برای ما پیش می‌آید این است که آیا اهدافمان باید دست یافتنی باشند یا رویایی؟


 این مورد را خیلی از افراد نمی‌دانند. اهداف دو بخش دارد.

بخش اول اهداف بلند مدت است که بین 3 تا 5 سال باید برای رسیدن به آن زمان بگذاریم. قبلا گفته می‌شد باید اهداف 10 ساله یا 15 ساله داشته باشیم، اما با توجه به تغییراتی که در کسب و کارها و نوع زندگی‌ بوجود آمده است بهترین زمان را همان 3 تا 5 سال بیان می‌کنند. اگر شما می‌خواهید یک هدف خیلی بزرگ‌تر برای خودتان انتخاب کنید بهتر است یک رسالت خوب برای خودتان تعریف کنید. ولی در مسیر این رسالت شما باید ، هم اهداف 3 تا 5 ساله و هم اهداف کوتاه مدت داشته باشید. اهداف کوتاه مدت شما هم می‌تواند فصلی و یا سالانه باشد.
پیشنهاد من به شما این است که اهداف کوتاه مدت یکساله و اهداف بلند مدت بین 3 تا 5 سال باشد. یکی از  شروط اهداف بلند مدت این است که باید اهداف شما رویایی باشد. وقتی شما یک هدف رویایی را انتخاب می‌کنید و یک بارش فکری در مورد آن دارید، در آن به مسائل مختلف فکر می‌کنید مانند علایقتان که در چه زمینه‌ای است و اینکه به چه کارهایی علاقه دارید. در آن زمان شما برای هدفتان رویا پردازی می‌کنید.
اما در خصوص اهداف یکساله باید گفت این اهداف باید اهدافی باشند که قابل دست یافتن باشند و شما امکان دست یافتن به آن را داشته باشید.
در اهداف کوتاه مدت شما زمانی که می‌خواهید به طور مثال درآمدتان را دو یا سه برابر کنید این قابل دسترس است. این هدف را می‌توانید با تمرکز کردن و داشتن برنامه ریزی مناسب محقق کنید. اما در یک سال درآمد ده برابری غیر قابل دست یافتن است. شما اگر برای سال 1401 هدفی دارید بهتر است اهداف قابل دسترس باشد.

فایل های پیوست

هدف باید رویایی باشد یا دست یافتنی؟

هدف باید رویایی باشد یا دست یافتنی؟

11
اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.