• 6272
  • 971 مرتبه

عجایب خانواده پولگار

1401/02/29 11:23:20 ق.ظ

یک بحث همیشگی در بین دانشمندان وجود دارد و آن این است که آیا نوابغ یک استعداد ذاتی دارند یا استعدادهای آن‌ها پرورش پیدا کرده است؟


آقای لاسو پولگار یک روانشناس تربیتی و یک معلم شطرنج بود که قصد داشت این مسئله را مورد پژوهش قرار دهد، که آیا نوابغ از همان ابتدا نابغه به دنیا می‌آیند، یا افرادی هستند که دارای استعداد هستند و این استعداد در آن‌ها پرورش پیدا می‌کند؟


آقای پولگار در سال 1965، پیش از ازدواجش با خانم کلارا یک شرط عجیب برای ازدواجش گذاشت. او گفت من حاضر نیستم بچه‌هایم را به مدرسه بفرستم بلکه قصد دارم خودم بچه‌هایم را تعلیم دهم. کلارا این شرط را پذیرفت و نتیجه ازدواج این دو، سه دختر بود. در آن سال‌ها تیم روسیه به طور پیاپی سه سال قهرمان المپیاد می‌شد اما در سال 1988 این اتفاق نیفتاد. در آن سال تیم مجارستان قهرمان المپیاد شد.
تیم مجارستان متشکل از 4 نفر بود و سه نفر از آن‌ها دختران خانواده پولگار بودند. در آن زمان کار بسیار سختی بود که از یک خانواده ،سه نفر در یک المپیاد شرکت کنند، اما کار سخت دیگری که انجام دادند این بود که یک باور بزرگ را شکاندند. اما این باور چه بود؟ اینکه هیچ زنی نمی‌تواند موفق به کسب مقام استاد بزرگی در شطرنج شود، ولی این اتفاق افتاد.

جودیت پولگار توانست به عنوان اولین زن، لقب استاد بزرگی را در شطرنج کسب کند و همین طور توانست این مقام را در سن کمتر از 20 سالگی به دست آورد و عنوان‌ جوان‌ترین استاد بزرگ شطرنج را هم برای خود ثبت کند. بعدها خواهرش سوفیا هم به مقام استاد بزرگی دست پیدا کرد.
این سه خواهر عنوان‌های زیادی را در شطرنج به دست آوردند. اتفاق بسیار خوب دیگری که در این خانواده افتاد این بود که این خانواده می‌توانستند به پنج زبان زنده دنیا با هم صحبت کنند. همه این‌ها بخاطر نگرشی بود که پدر خانواده داشت و دخترانش را خودش آموزش داد.
همه شما استعدادهای بسیار خوبی دارید فقط باید برای رسیدن به موفقیت تمرکز کنید، آموزش ببینید و تمرین کنید مطمئن باشید به موفقیت می‌رسید.

فایل های پیوست

عجایب خانواده پولگار

عجایب خانواده پولگار

11
اخبار مرتبط
نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.