• 2227
  • 852 مرتبه
کتاب سرسختی قدرت اشتیاق و پشتکار

کتاب سرسختی قدرت اشتیاق و پشتکار

1400/02/27 01:52:48 ب.ظ

کتاب سرسختی قدرت اشتیاق و پشتکار اثر آنجلا داک ورث (Angela Duckworth) بنیان گذار و مدیرعامل یک موسسه شخصیت شناسی است که هدف آن پیشرفت علم و عمل رشد شخصیت در کودکان است.

او متولد سال 1970 در آمریکاست و مقطع لیسانس خود را در رشته مغز و اعصاب دانشگاه هاروارد گذراند. پس از آن برای فوق لیسانس خود در رشته علوم اعصاب، به دانشگاه آکسفورد رفت و در نهایت برای اخذ مدرک دکترای روانشناسی، تحصیلات خود را در دانشگاه پنسیلوانیا آغاز کرد؛ همان دانشگاهی که هم اکنون یکی از بهترین استادان آن است.

عنوان کتاب

سرسختی؛ قدرت اشتیاق و پشتکار

عنوان لاتین کتاب

Grit, The power of passion and perseverance

نویسنده

آنجلا داکورث

مترجم

سیده سمانه سیدی

موضوع

روانشناسی، موفقیت، مدیریت کسب و کار

تعداد صفحات

340

جوایز و افتخارات

جزو بهترین کتاب های کسب و کار 2016- جزو پرفروش‌ترین کتاب های آمازون و نیویورک تایمز

داکورث پیش از شروع فعالیت های تحقیقاتی خود، در زمینه آموزش ریاضیات و علوم به کودکان فعالیت می‌کرد و مدرسه‌ای تابستانی برای کودکان کم درآمد راه اندازی کرده بود. او به مراکز مهمی همچون کاخ سفید، بانک جهانی، تیم های NBA (لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا) و NFL (لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکا) و... مشاوره داده است و کتاب «سرسختی؛ قدرت اشتیاق و پشتکار» (Grit, The power of passion and perseverance) اولین کتاب او می‌باشد. در این کتاب، آنجلا داکورث به این موضوع اشاره می‌کند که راز موفقیت بسیاری از افراد، استعداد خارق العاده آن ها نیست؛ بلکه ترکیبی از اشتیاق و استقامت آن ها در راه رسیدن به هدف یا همان «سرسختی» است. وی در یکی از سخنرانی های خود در کنفرانس TED Talk که به مفهوم کتاب سرسختی قدرت اشتیاق و پشتکار نیز اشاره دارد، در مورد این موضوع صحبت کرد که اگرچه بهترین راه سنجش دانش آموزان در آموزش و پرورش، ضریب هوشی یا IQ است؛ اما آیا عملکرد خوب در مدرسه و زندگی به معنای توانایی فرد برای یادگیری سریع و آسان است؟ سپس به بیان نتایج تحقیقات خود در این‌باره پرداخت و اذعان کرد: «ثابت قدمی به نوعی اشتیاق و پشتکار برای اهداف بلندمدت محسوب می‌شود؛ یعنی برای به حقیقت پیوستن یک هدف، به مدت چندین سال هر روز خود را صرف تلاش سخت برای آن کنیم.» یکی از نکات جالبی که داکورث به آن اشاره کرد این بود که استعداد، سرسختی نمی‌آورد؛ چرا که طی تحقیقات انجام شده، بسیاری از انسان ها علی رغم استعدادهای فوق العاده خود، به دنبال هدف ها و آرزوهایشان نرفته‌اند.
این کتاب دارای 3 بخش کلی با عنوان های «سرسختی چیست و چرا اهمیت دارد»، «رشد سرسختی از درون به بیرون» و «رشد سرسختی از بیرون به درون» است؛ که هر بخش دارای زیر مجموعه ‌ای چند فصلی است و در آن حول موضوعاتی همچون علاقه، تمرین کردن، هدفمندی و امیدواری توضیحاتی ارائه شده است.

کتاب Grit پس از انتشار به مدت 21 هفته در صدر جدول کتب پرفروش نیویورک تایمز قرار گرفت و همچنین به عنوان یکی از پرفروش ترین کتاب های سایت آمازون در حوزه موفقیت و یکی از بهترین کتاب های حوزه کسب و کار در سال 2016 شناخته شده است.

 

در بخشی از خلاصه کتاب سرسختی قدرت اشتیاق و پشتکار می‌خوانیم: «چرا افراد موفق در تلاش هایشان اینقدر مصر هستند؟

بیشتر انسان های موفق هیچ انتظاری برای رسیدن به آرمان هایشان ندارند اما حتی اگر برخی از کارهای لازم برای رسیدن به هدف را خسته کننده یا کسالت آور ببینند باز هم هرگز اندیشه تسلیم شدن را در سر نمی‌پرورانند؛ در حقیقت اشتیاق آن ها ماندگار است.

به طور خلاصه، حوزه کاری آن ها هر چه که باشد، افراد موفق نوعی عزم جزم و رام نشدنی دارند که به دو صورت نقش آفرینی می‌کند:

1- این افراد بسیار منعطف و تلاشگر هستند.

2- اینکه از اعماق وجودشان می‌دانند که چه می‌خواهند.

آن ها نه تنها عزمی جزم دارند، بلکه جهت حرکتشان را نیز می‌دانند. این ترکیب اشتیاق و پشتکار است که افراد موفق را خاص می‌کند؛ در یک کلام، آن ها سرسختی دارند.»
اگر شما نیز جزو افرادی هستید که برای رسیدن به اهداف خود به کمی انگیزه نیاز دارید یا تصور می‌کنید آنچنان که باید خوب نیستید یا استعداد کافی ندارید، خواندن این کتاب ارزشمند را فراموش نکنید.

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.