• 2218
  • 1812 مرتبه
چگونه بازنده نباشیم

چگونه بازنده نباشیم

1399/12/20 03:46:27 ب.ظ

خوشبختانه با صرف کمی زمان و انرژی، این اتفاق برای هیچکس نخواهد افتاد. اینکه شما چه کسی هستید و تا امروز چه کارهایی انجام دادید اهمیتی ندارد؛ چرا که تصمیم برای تغییر زندگی به آسانی خط کشیدن روی ماسه هاست. پس نباید به مردم اجازه دهید که به شما لقب بازنده بدهند؛ در عوض از تفکراتی که دیگران نسبت به شما دارند چشم پوشی کنید و تلاش کنید تا به بهترین فردی که می‌توانید باشید تبدیل شوید. در پاسخ به دو سوال مهم «چطور در زندگی بازنده نباشیم؟» یا «چکار کنیم تا دیگر یک فرد ناموفق نباشیم؟»

 

3 بخش اصلی با عناوین «پذیرفتن مسئولیت زندگی»، «تسلط بر موقعیت های اجتماعی» و «شروع زندگی عاشقانه» وجود دارد که هریک شامل چندین مرحله می‌باشد و در ادامه به بیان برخی از آن ها می‌پردازیم.

 

1. برای خودتان ارزش قائل شوید.
به تمامی چیزهای خوب و ارزشمندی که دارید فکر کنید. دانستن این نکته که شما دارای نقاط قوت و استعدادهای منحصر به فرد خود هستید، دوست داشتن خود را آسان‌تر می‌کند و توجه به افرادی که به دنبال زمین زدن شما هستند را بسیار دشوارتر می‌نماید.

2. مقداری از وقت خود را به سرگرمی ها و علایق خود اختصاص دهید.
اگر وقت خود را برای انجام کارهایی که دوست دارید سپری کنید، اعتماد به نفس و حس ارزشمندی در شما افزایش می‌یاید.

3. از نظر جسمی فعال باشید.
ممکن است باور کردن این موضوع سخت باشد که نحوه برخورد شما با جسمتان تاثیر قابل توجهی روی احساسی که نسبت به خود دارید می‌گذارد؛ اما ترشح اندورفین هنگام ورزش کردن، سبب ایجاد حس مثبت و خوش بینی می‌شود.

4. برای کار یا تحصیل خود، سخت تلاش کنید.
اگر در اهداف شخصی یا شغلی خود عالی باشید، احساس خوبی نسبت به خودتان خواهید داشت و حس ارزشمندی در شما افزایش خواهد یافت.

5. فردی اجتماعی باشید.
کناره گیری اجتماعی یکی از نشانه های افسردگی تلقی می‌شود. سعی کنید ارتباط خود را با دوستان و خانواده حفط کنید و اوقات فراغت خود را با آن ها بگذرانید تا حس سرزنده بودن در شما رشد کند.

6. برای آینده خود برنامه ریزی کنید.
افرادی که مسئولیت ها و هدف های بلندمدت خود را به خوبی انجام می‌دهند، لذت بیشتری از فعالیت های کوتاه مدت می‌برند زیرا نگران آینده نیستند و برای آن برنامه ریزی کرده‌اند.

7. خود را با انسان های مثبت و پرانرژی محاصره کنید.
افرادی که با آن ها معاشرت می‌کنیم، می‌توانند شخصیت ما را شکل دهند. آن ها می‌توانند اولویت های ما را تغییر دهند و اگر این انسان ها جزو افراد خوش انرژی و مثبت نگر باشند زندگی ما را غنی‌تر خواهند کرد.

8. به حرف انسان های حسود و منفی نگر گوش نکنید.
زندگی کوتاه‌تر از آن است که که نگران حرف و تفکر دیگران در مورد خودتان باشید. اگر کسی با حرف هایش باعث ایجاد حس بد در شما می‌شود نیازی نیست آن را بپذیرید. همچنین شما هیچ تعهدی نسبت به وقت گذراندن با انسان هایی که از آن ها خوشتان نمی‌آید ندارید.

9. به توانایی های خود اطمینان داشته باشید.
بهترین کاری که افراد بازنده می‌توانند به منظور بالا بردن اعتماد به نفس خود انجام دهند این است که موقعیت اجتماعی خود را از طریق پذیرفتن مسئولیت هایی مبتنی بر توانایی هایشان بهبود ببخشند. این کار سبب ایجاد حس ارزشمندی می‌شود.

10. مثبت فکر کنید.
در موقعیت هایی که از آن ها واهمه دارید، به آنچه ممکن است اشتباه رخ دهد فکر نکنید. در عوض به آنچه ممکن است به درستی اتفاق بیفتد فکر کنید؛ در نتیجه اتفاقات مثبت نیز به سمت شما خواهند شد.

11. در مورد علایق خود به روشنی صحبت کنید.
هنگامی که در یک موقعیت اجتماعی خاص قرار دارید، هرگز نباید برای مودب و دوستانه بودن در مورد چیزهایی که دوست ندارید دروغ بگویید. نیازی نیست با تمامی صحبت های دوست یا همکار خود موافق باشید. مخالفت مودبانه با افراد به آن ها نشان می‌دهد که شما آنقدر به آن ها احترام می‌گذارید که می‌توانید حرف های خود را صادقانه بیان کنید.
با توجه به موارد گفته شده، شما می‌توانید در جهت نیل به اهداف خود گام بردارید و با یافتن نقاط قوت و توانمندی هایی که دارید، حس ارزشمندی و اعتماد به نفس خود را افزایش داده و از بازگو کردن صحبت های منفی و اصطلاحات رایج میان بازنده ها به خود دوری کنید.
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.