• 2212
  • 1415 مرتبه
کتاب شدن

کتاب شدن

1399/12/04 03:35:16 ب.ظ

کتابِ شدن (Becoming) اثر میشل لاوون رابینسون اوباما، همسر باراک اوباما رییس جمهور پیشین آمریکا است که در سال 1964 و در شهر شیکاگو متولد شد. میشل که ملیتی آفریقایی-آمریکایی دارد، تحصیلات خود را در رشته حقوق به پایان رسانده و مدرک خود را از کالج پرینستون و دانشکده حقوق هاروارد دریافت کرده است. پس از تحصیل، هنگامی که در یک موسسه حقوقی مشغول به کار بود، با باراک اوباما آشنا شد که حاصل این ازدواج دو دختر با نام های مالیا ان و ناتاشا (معروف به ساشا) می‌باشد. اگرچه قبل از آشنایی با اوباما، میشل قصد داشت فقط بر حرفه خود تمرکز کند اما تاثیرگذاری باراک بر او تا اندازه ‌ای بود که به ناچار حرف خود را نقض کرد.

 

 

میشل اوباما در سِمَت های بسیاری فعالیت نموده که از جمله آن ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :
• فعالیت در شرکت حقوقی Sidley & Austin در زمینه بازاریابی و قانون مالکیت معنوی
• دستیار شهردار
• دستیار کمیته برنامه ریزی و توسعه
• مدیر اجرایی در یک سازمان غیرانتفاعی
• دانشیار دانشکده خدمات دانشجویی در دانشگاه شیکاگو
• معاون رییس جمهور در امور جامعه و امور خارجه
و...

بر طبق نظرسنجی گالوپ که هر سال برای انتخاب تحسین برانگیزترین زنان آمریکا انجام می‌گیرد، میشل اوباما در سال های ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ در جایگاه نخست آن قرار گرفت.

عنوان کتاب

شدن

عنوان لاتین کتاب

Becoming

نویسنده

میشل اوباما

مترجم

دکتر علی اسلامی

موضوع

زندگی‌نامه

تعداد صفحات

654

جوایز و افتخارات

پرفروش‌ترین کتاب سال آمریکا

کتاب شدن اثر میشل اوباما در حقیقت یک خاطره صمیمی، قدرتمند و الهام بخش است که توسط بانوی اول سابق ایالات متحده آمریکا به نگارش درآمده است.

این کتاب که در سال 2018 و بعد از گذشت 6 سال از انتشار نخستین کتاب میشل اوباما یعنی کتاب «Amercian Grown» منتشر شده است، دارای سه بخش کلی با عنوان های «من شدن»، «ما شدن» و «بیشتر شدن» می‌باشد که در بخش اول به تشریح دوران کودکی و نخستین سال های فعالیت خود در رشته حقوق، در بخش دوم به ازدواج با باراک اوباما، مادر شدن و ورود به سیاست و در بخش سوم به ارائه توضیحاتی کلی در مورد زندگی در کاخ سفید می‌پردازد.

این 3 بخش، خود شامل چندین فصل هستند و در مجموع 24 فصل این کتاب را تشکیل می‌دهند. خواندن این کتاب به تمامی افراد و به ویژه زنانی که علی رغم محدودیت های موجود در جامعه، رویای بزرگی را در سر می ‌پرورانند توصیه می‌شود.

در خلاصه کتاب شدن میشل اوباما می‌خوانیم: «داستان شما همان چیزی است که شما دارید و همیشه خواهید داشت؛ چیزی که مالک آن هستید. امیدوارم با به اشتراک گذاشتن داستانم، به ایجاد فضا برای شنیده شدن داستان ها و صدا های دیگر و باز شدن مسیر افرادی که به آن تعلق دارند، کمک کنم. شدن یعنی هرگز از ایده ‌ای که هنوز جای رشد دارد دست نکشید.»
enlightenedانجی توماس نویسنده کتاب «نفرتی که می‌کاری» در مورد مفهوم کتاب شدن گفته است: «شدن، یک کتاب الهام بخش است. از اولین واژه ها گرمای کلماتی که نویسنده به آن تزریق می‌کند، به ما منتقل می‌شود. شدن، ترکیبی از یک داستان عاشقانه و حماسه ‌ای خانوادگی است. از همه مهم‌تر این کتاب یادآور این است که اگر اجازه بدهیم، امید می‌تواند فراتر از یک کلمه باشد. شدن، مرهمی است که آمریکا و جهان به آن نیاز دارد.»


اگر شما هم رویا و هدفی در سر دارید اما از ترس محدودیت های پیش رو از عملی کردن آن می‌ترسید، خواندن این کتاب می‌تواند انگیزه بخش شما باشد.

توصیه های میشل اوباما و انگیزه‌های موفقیت او :

  • enlightenedهرگز چالش‌ها و مشکلات را به دید منفی نگاه نکنید. در عوض، این برای شما باید مهم باشد که تجربه شما در مواجهه با مشکلات و غلبه بر ناسازگاری‌ها می‌تواند تبدیل به یکی از نقاط قوت شما شود. من این را می‌دانم چرا که واقعاً با آن مواجه شده ام و درکش کرده‌ام. کاری که شما هم می‌توانید انجامش دهید.
  •  
  • enlightenedبر اساس آنچه که از دوران مدرسه در من نهادینه شده است همانند مدیر اجرایی، بی سر و صدا اما قاطعانه روی اهداف پیش رویم متمرکز می‌شوم. لیست کارهایی که برای رسیدن به اهدافم باید انجام دهم را در ذهن همیشه دارم. نتایج و اهدافم را دائم تحلیل می‌کنم و حساب پیروزهایم را دارم. اگر چالشی برای رسیدن به هدفم وجود داشته باشد، آن را از سر راه بر خواهم داشت.
  •  

معرفی کتاب های مرتبط :

 

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.