• 2202
  • 2353 مرتبه
پیوستگی در رسیدن به هدف

پیوستگی در رسیدن به هدف

1399/10/17 01:20:17 ب.ظ

پیوستگی در رسیدن به هدف یا همان استمرار (به انگلیسی: Persistence) عاملی بسیار مهم برای دستیابی به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت است.

 

همه ما بارها از خود پرسیده ‌ایم اقدامات لازم برای رسیدن به موفقیت چیست؟

یا چطور آهسته و پیوسته به سمت هدف حرکت کنیم؟

برای یافتن پاسخ این سوال‌ها با ما همراه باشید.


اگرچه شرایط اقتصادی و شخصی می ‌توانند بر توانایی ما در دستیابی به اهداف تاثیر بگذارند اما در نهایت این ما هستیم که باید مسئولیت شکست یا موفقیت خود را بر عهده بگیریم؛ به این معنی که ترسیم واضح اهداف و تنظیم چارچوب ‌های زمانی واقع بینانه برای تحقق آن ‌ها بسیار ضروری است. البته که این کار به مقدار زیادی پافشاری برای رسیدن به هدف نیاز دارد. حال نوبت آن است تا راه ‌هایی برای ایجاد استمرار و پیوستگی فعالیت ها و تلاش ها بیاموزیم.


چگونه برای رسیدن به اهداف خود، استمرار داشته باشیم؟

 

1.هدف خود را تعیین و آن را واضح کنید.
 این کار بسیار مهم است چرا که اگر شما هدف خود را با جزییات و کاملا واضح تجسم کنید می‌توانید ارزش آن را درک کنید و اینگونه انجام آن برای شما راحت‌تر خواهد بود.


2.مسیری روشن به سوی موفقیت ترسیم کنید.
برنامه ‌ریزی برای هدف و در نظر گرفتن برنامه زمانی برای رسیدن به آن باعث می‌شود هدف شما قابل اندازه‌ گیری شود. اینگونه شما رویای خود را قابل لمس کردید که خود امری بسیار حیاتی است.


3.قدم ‌هایی ساده و کاربردی برای خود در نظر بگیرید.
دستیابی به هر هدفی با شکستن آن به تکه ‌های کوچک‌تر و عملی‌تر، آسان‌تر خواهد بود؛ زیرا در اینصورت هدف شما  قابل مدیریت می‌شود و همچنین می‌توانید برای هدف‌های بعدی نیز از این مرجع کمک بگیرید.


4.نگذارید هدفتان زندگی شما را کنترل کند.
مقصود اصلی این راهکارها قابلیت دستیابی به اهداف شماست تا بتوانید آن را طوری انجام دهید که مناسب سبک زندگی و برنامه ‌ریزی شما باشد. پس نباید بگذارید که اهداف، روند زندگی شما را تعیین کنند؛ زیرا این امر تعادل بین کار و زندگی را بر هم می‌زند و ممکن است تاثیرات مخربی روی شما و افراد نزدیک به شما بگذارد.


5.برای شکست آماده باشید و خودتان را از نظر ذهنی قوی کنید.
حتی با وجود تمرکز فراوان و داشتن نقشه‌ای واضح نیز ممکن است فاکتورهای بیرونی برنامه‌ ریزی ‌های شما را دچار اختلال کنند. اگرچه برخی ممکن است این امر را ذهنیتی منفی بدانند اما آمادگی داشتن برای شکست می‌تواند شما را در مسیر درست نگه دارد؛ حتی زمانی که کارها به خوبی پیش نمی‌روند.


6.مسیر خود را برحسب نیاز تغییر دهید.
در مواقعی که با مشکل روبه‌رو می‌شوید باید به برنامه‌ ریزی خود نگاهی دوباره بیندازید. این انعطاف پذیری به شما کمک می‌کند تا به طور مداوم، قدم‌های خود را مرور کنید و در صورت یافتن روش‌های بهتر، آن ‌ها را جایگزین روش ‌های فعلی کنید.


7.اجازه ندهید موفقیت ‌های زودگذر، سطح انگیزه شما را کاهش دهند.
ممکن است رسیدن به موفقیتی کوتاه مدت، چنان احساس رضایت و عدم انگیزه‌ای به شما بدهد که دیگر نیازی برای تلاش و برنامه‌ ریزی احساس نکنید. نباید اجازه دهید دستیابی به یکی از اهداف، شما را از رسیدن به دیگر اهدافتان دور کند؛ بلکه باید همواره تمرکز و تشنگی خود برای موفقیت را حفظ کنید.

 

بنابراین مهم‌ترین نکته برای دستیایی به هدف ‌های زندگی، استمرار است. به این معنی که نیازی نیست هر روز چندین گام بزرگ و طولانی برای رسالت خود بردارید. بلکه حتی یک گام کوچک نیز کفایت می‌کند؛ به شرطی که هیچگاه آن را ترک نکنید. از دیدگاه بسیاری از بزرگان، پیوستگی در رسیدن به هدف از خود هدف نیز مهم‌تر است. چه بسا هدفی بزرگ انتخاب و به واسطه قدم ‌های بزرگی که برای خود تعیین کردیم هیچگاه به آن نرسیم. بدین ترتیب هدفی که با پیوستگی فعالیت ها و تلاش ها همراه باشد، قطعا به پیروزی خواهد رسید. 
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.