• 2197
  • 2974 مرتبه
چگونه با چالش های زندگی روبرو شویم

چگونه با چالش های زندگی روبرو شویم

1399/10/08 03:09:42 ب.ظ

باید دقت داشت که نحوه ی برخورد با مشکلات بسیار اهمیت دارد، زیرا زندگی ما وابسته به واکنش های لحظه ای ما در مقابل انواع چالش هاست.


زندگی هیچگاه بدون مشکل و چالش نبوده است. هیچ فردی در هیچ موقع از تاریخ، ادعا نداشته است که سراسر زندگی خود را با آسودگی گذرانده است. از این رو کنار آمدن با شرایط سخت، بسیار برای ما اهمیت دارد، زیرا مشکلات هیچ گاه تمام نمی شوند. قانون بسیار مهمی وجود دارد، مبنی بر اینکه جهان همواره با ما عادلانه و مهربانانه برخورد نمی کند. اگر به خوبی تک تک کلمات این قانون را بخوانید، متوجه می شوید که باید انتظار وقایع پیش بینی نشده ای را در هر لحظه از زندگی داشته باشیم. اما سوال مهمی که در اینجا مطرح می شود این است که شما چگونه با مشکلات و سختی ها مواجه می شوید؟ آیا زیر فشار آن مشکل در خود می شکنید یا مقاوت می کنید؟ این سوال مهمی است که تفاوت انسان های موفق و ناموفق را مشخص می کند. زمانی که از افراد موفق سوال می شود که در مواقع سختی چه کنیم، معمولا پاسخ آن ها این است که باید سختی ها و مشکلات را به شکل یک مسئله دید. به عبارتی دیگر هر روز برای ما مسائلی (نه مشکلاتی) به وجود می آید و ما باید آن ها را حل کنیم. به همین سادگی! دقیقا مثل زمان مدرسه که معلم به عنوان تکلیف شب، حل چند مسئله ریاضی را بر عهده ما می گذاشت. دومین عاملی که به ما کمک می کند، چگونه بر مشکلات پیروز شویم، این است که ما باید نگرش خود را در هنگام رویارویی با مشکلات تغییر دهیم. به عنوان مثال شکست خوردن در یک رقابت (مانند قبول نشدن در کنکور) یکی از مسائلی است که باعث ناراحتی ما می شود.

اگر شما یک فرد با روحیه قوی باشید، شکست را قبول نمی کنید و دوباره به تلاش خود ادامه می دهید. اما آن طرف افرادی هستند که این عدم موفقیت را به معنای شکست در زندگی دانسته و دیگر امیدی به آینده خود ندارند. در اینجا قصد دارم فرمول خیلی مهم و کاربردی را برای شما بازگو کنم که می تواند زندگی تان را تغییر دهد. آن فرمول مهم به این شکل است که:


واقعه + واکنش شما نسبت به آن واقعه = نتیجه


طبق این فرمول اگر واقعه ای برای شما رخ داد، واکنش شما نسبت به آن اتفاق، می تواند سرنوشت شما را رقم بزند. همه ما باید یاد بگیریم که جهان همواره با مهربانی و عادلانه برخورد نمی کند. اگر هم برای ما مشکلی به وجود آمد، ما توانایی تغییر نگرش خود را نسبت به آن موضوع داریم.


جمله معروفی است که می گوید: آن چیز که تو را نکشد، قوی ترت می کند.

 

  این جمله زیبابه تنهایی چکیده تمامی صحبت های مادر این مقاله است.با تغییر نگرش خود درمقابله با مشکلات،دیگر هیچ چیز نمی تواند شما را از پای در بیاورد.حتی بزرگترین و قوی ترین مشکلات ممکن.

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.