• 2193
  • 1695 مرتبه
تقویت روابط اجتماعی

تقویت روابط اجتماعی

1399/10/01 03:54:59 ب.ظ

از نظر علوم روانشناسی و جامعه شناسی، انسان ذاتا موجودی اجتماعی است.

بنابراین تقویت روابط اجتماعی برای انسان ها بسیار مهم بوده و باید به آن توجه خیلی خاصی داشته باشند. شما در هر جایگاه و در هر موقعیت اجتماعی که باشید، باز هم به ارتباط برقرار کردن با دیگران، نیاز دارید. دقیقا از همان لحظه ای که از خواب بیدار شده و به خانواده خود صبح بخیر می گویید تا رفتن به سرکار و یا دانشگاه، شما همواره در حال برقرار کردن ارتباط هستید. نباید تأثیر روابط اجتماعی در زندگی را نادیده گرفته و آن را کم اهمیت تلقی کرد. به این دلیل که اگر نحوه صحیح ارتباط برقرار کردن با دیگران را به خوبی یاد بگیریم، بسیاری از مشکلات و سوء تفاهم ها حل خواهد شد. با اینکه همه ما در طول زندگی مان با افراد مختلفی ارتباط داریم، اما تقویت روابط اجتماعی با اشخاصی که روابط نزدیک تری با آن ها داریم، اهمیت به مراتب بیشتری دارد. مخصوصا افرادی که ما به آن ها علاقه زیادی داشته و بیشتر ساعات عمر خود را با آن ها می گذرانیم. خانواده و دوستان از مهم ترین گروه هایی هستند که باید برای حفظ ارتباط مؤثر با آن ها، روابط اجتماعی خود را بهبود دهیم. گاهی اوقات ما رفتارهای ناراحت کننده ای را از افرادی می بینیم که بیشترین وابستگی را به آن ها داریم.

در اینطور مواقع باید چیکار کرد؟ متأسفانه افرادی هستند که وقتی از آن ها سوال می شود که چگونه با دیگران رفتار کنیم، می گویند مانند خودشان! آن ها برای دفاع از پاسخ خودشان، به قانون دوم نیوتن اشاره می کنند. در واقع استدلال آن ها این است که با توجه به قانون دوم نیوتن هر عملی دارای عکس العملی است مساوی و در خلاف جهت آن. یعنی اگر شخصی به ما پرخاشگری کرد، این بار نوبت ما است که همان رفتار را در قبال او انجام دهیم. یا اینکه اگر فردی در حق ما بدی کند، ما هم باید عینا در حق او بدی کنیم. اگر شما هم به دنبال جواب این سوال هستید که چگونه روابط اجتماعی بهتری داشته باشیم، نباید عمل به این قانون را به عنوان یک شاخص در روابط اجتماعی خود مد نظر قرار دهید. این توقع که همه اطرافیان ما همیشه و در هر شرایطی بهترین رفتار را با ما داشته باشند، کمی غیر واقع بینانه است. هر شخصی در زندگی اش شرایط مختلفی را تجربه می کند. ممکن است یکی از عزیزان ما روز خیلی سختی را گذرانده باشد و به دلیل فشار های روحی که تجربه کرده است، نتواند رفتار خوبی را در قبال ما داشته باشد. در اینطور مواقع ما نباید به خاطر تلافی کردن، رفتار مشابهی را به او نشان دهیم. تقویت روابط اجتماعی در اینگونه مواقع به ما کمک می کند که روابط خود را با دیگران بهتر کنیم. روابط اجتماعی ما با دیگران مهم ترین فاکتور برای داشتن یک زندگی خوب و با آرامش است که همه ما آرزوی داشتن آن را داریم. همه ما وظیفه داریم که برای بهبود روابط خود با دیگران، زمان گذاشته و نسبت به آن سهل انگاری نکنیم. می توانید کار خود را با خواندن یک کتاب تقویت روابط اجتماعی و یا رفتن به انواع کلاس های آموزشی، شروع کنید. شک نکنید که با بهتر کردن روابط اجتنماعی خود، لحظات شیرین تری را در کنار افرادی که دوستشان دارید، تجربه خواهید کرد.

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.