• 2185
  • 932 مرتبه
کتاب ثروتمندترین مرد بابل

کتاب ثروتمندترین مرد بابل

1399/09/13 02:05:31 ب.ظ

جورج ساموئل کلاسون در سال 1847 در آمریکا چشم به جهان گشود. او یکی از سربازان آمریکا در جنگ این کشور با اسپانیا بود. او در سال 1926 اولین کتاب های خود را در زمینه صرفه جویی مالی و یا به عبارت دیگر طریقه صحیح دخل و خرج، منتشر کرد. یکی از این آثار، کتاب ثروتمندترین مرد بابل (The Richest man in Babylon) است که امروزه حتی با گذشت حدود یک قرن از چاپ آن، هنوز مورد استفاده بسیاری از مردم در جهان است. همچنین جورج ساموئل در سال 1957 در شهر کالیفرنیا درگذشت.
مفهوم کتاب ثروتمندترین مرد بابل در واقع آموزش مباحث کسب و کار و سرمایه گذاری است که امروزه آن را با نام هوش مالی می شناسیم. آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چطور باید به ثروت دست پیدا کرد؟ و حتما بعد از پرسیدن این سوال، به فکر انواع سرمایه گذاری افتاده اید که با استفاده از آن، بتوانید پول خود را چندین برابر کنید. به عنوان مثال پول را باید در بازار سرمایه وارد کرد یا در بازار املاک؟ با آن کسب و کار راه بیندازم؟ اما چه کسب و کاری پر سود است؟ اگر این سوال ها ذهن شما را نیز درگیر خود کرده است، نویسنده کتاب ثروتمندترین مرد بابل تا حد زیادی به سوالات شما پاسخ داده است. گذشت زمان نمی تواند آثار خوب را از میان بردارد. این کتاب نیز مانند اثر بیندیشید و ثروتمند شوید اثر ناپلئون هیل، در طول این همه سال هنوز ارزش خود را حفظ کرده است.

یاد گرفتن هر چیزی نیاز به تخصص دارد. همانطور که باید برای یادگیری مهارت برنامه نویسی کلاس برویم و آموزش ببینیم، یاد گرفتن مباحث مالی نیز نیاز به آموزش نزد افراد موفق دارد. دلیل انتخاب اسم بابل در این کتاب نیز دلیلی داشته و اتفاقی نیست. نویسنده از این طریق سعی داشته که به شهر بابل اشاره داشته کند که در بحث ثروت اندوزی شهرت خاصی داشته است. جالب است که بدانید رتبه این کتاب در سایت آمازون که یکی از مهم ترین سایت ها در زمینه فروش کتاب های الکترونیکی است، 7/4 از 5 است و این خود محبوبیت این کتاب را نزد همه آشکار می کند. نویسنده کتاب ثروتمندترین مرد بابل 7 راه عالی را جهت افزایش درآمد و سرمایه به مخاطب معرفی کرده است که در ادامه به طور خلاصه مورد بررسی قرار می گیرد:
گام اول: جمع کردن پول
نویسنده در این گام به مخاطب گوشزد می کند که باید مقداری از پولش را به عنوان پس انداز کنار بگذارد. البته بعد از کسر هزینه ها و مخارج.
گام دوم: کنترل هزینه ها
منظور نویسنده در این گام این است که نباید هر خرجی را ضروری دانست. بعضی از خرج ها هیچ لزومی ندارند.
گام سوم: افزایش سرمایه
در این گام افراد باید درآمد و پس انداز خود را به کار انداخته و از آن پول بسازید!
گام چهارم: حفظ سرمایه
باید مراقب سرمایه و پس اندازهای خود باشید که از دست نروند. این کار نیازمند یادگیری آموزش های خاصی است.
گام پنجم: خرید خانه
در این گام افراد باید بتوانند خانه خود را خریده و به این طریق از پرداخت اجاره خانه خلاص شوند.
گام ششم: فکر کردن به آینده
در این گام نویسنده به شاگردانش می گوید که باید وارد سرمایه گذاری های مطمئن شوند.
گام هفتم: افزایش توانایی
آخرین توصیه نویسنده به مخاطبین خود، افزایش مهارت و سخت کوشی است تا نتایجی خوب حاصل شود.
این خلاصه ای از کتاب ثروتمندترین مرد بابل بود و قطعا نمی توان به این میزان اکتفا کرد. برای درک بیشتر این موضوعات باید چندین بار این کتاب را مطالعه کنید. کتاب ثروتمندترین مرد بابل در واقع از شما یک مدیر خبره برای نگهداری از پول و سرمایه تان می سازد. این کتاب اثری پر قدرت بوده به این دلیل که به نکات مهمی اشاره دارد که شاید برای ما ساده جلوه کرده باشد. این کتاب به شما ایده راه اندازی یک کسب و کار پرقدرت را نمی دهد، اما در عوض روش نگهداری و حفظ پول را به شما خواهد آموخت. خیلی از افراد به دنبال افزایش درآمد خود بوده، اما از این نکته غافل هستند که افزایش درآمد 50 درصد از مسیر رسیدن به ثروت است و 50 درصد دیگر مدیریت پول است. به عنوان مثال نویسنده در این کتاب به شما می گوید که باید 10 درصد از پول خود را پس انداز کرده و هیچ گاه به آن دست نزنید. این ده درصد ها به مرور جمع شده و بعد از مدتی تبدیل به یک پول خوب برای انجام سرمایه گذاری می شود. این کتاب به شما نحوه صحیح بودجه بندی هزینه ها را خواهد آموخت. این کتاب یک مرجع خوب برای درک مسائل مالی بوده که ممکن است کمی پیچیده باشند، اما ساده گویی از ویژگی های بارز این کتاب است.
رسیدن به درآمد های بالا و ثروت، نیازمند یاد گرفتن آموزش های خاصی در زمینه سرمایه گذاری و مدیریت پول است. با معرفی کتاب ثروتمندترین مرد بابل سعی کردیم که یک مرجع خوب برای یادگیری این امور به شما معرفی کنیم. این کتاب برای تمام افرادی است که با وجود زیاد کار کردن، توانایی افزایش ثروت خود را ندارند. باید بدانید که همه چیز به کار کردن نیست و در واقع آموزش های دیگری نیز وجود دارد که باید آن ها را فرا گیرید. این کتاب یک کمک خوب برای افرادی است که به تازگی به دنیای سرمایه گذاری وارد شده و حتی افراد حرفه ای در این زمینه. با خواندن این کتاب و عمل به آن، استاد مدیریت پول می شوید. این کتاب به شما یاد می دهد که چگونه از پول خود پول بسازید! مطمئن باشید با خواندن دقیق جملات کتاب ثروتمندترین مرد بابل شاهد تغییرات شگرفی در مبحث افزایش درآمد و سرمایه خود در زندگی خواهید بود.

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.