• 2182
  • 1233 مرتبه
کتاب گاو بنفش

کتاب گاو بنفش

1399/09/09 05:23:19 ب.ظ

کتاب گاو بنفش (Purole Cow) یکی از بهترین کتاب ها در زمینه بازاریابی و تبلیغات بوده که امروزه از محبوبیت زیادی برخوردار است. اگر به کتاب فروشی نزدیک منزلتان سر بزنید و یا اینکه در اینترنت عنوان بهترین کتاب ها در زمینه تبلیغات را سرچ کنید، حتما با این کتاب آشنا خواهید شد. گاو بنفش نوشته ست گودین است. او یک نویسنده، کارآفرین و سخنران در حوزه کسب و کار و بازاریابی بوده که تاکنون کتاب های زیادی را روانه بازار کرده است. بدون شک یکی از بهترین کتاب های او همین گاو بنفش است که در این مقاله به معرفی او خواهیم پرداخت. ست گودین دانش آموخته علوم کامپیوتر و فلسفه بوده که بعدا تحصیلات خود را در زمینه MBA ادامه داد. ضمنا او یک وبلاگ نویس فعال نیز است و به صورت مرتب مطالب مفید و کاربردی را در وبلاگ خود منتشر می کند.

اما می رسیم به موضوع کتاب گاو بنفش. بحث بازاریابی و تبلیغات و میزان تأثیرگذاری آن ها بر روی مخاطب همیشه یکی از چالش های صاحبین کسب و کار بوده است. حتما شما هم تاکنون تبلیغات برند های معروف را در تلوزیون دیده اید و یا تبلیغات برند های مشهور را در بیلبورد های تبلیغاتی. مشخص است که انجام این گونه تبلیغات دارای هزینه های زیادی برای صاحبین آن کسب و کار بوده است. اما سوال مهم این است که آیا این گونه تبلیغات نسبت به هزینه آن می ارزد؟

موضوع اصلی کتاب گاو بنفش نیز دقیقا همین نکته است. اینکه هر کسب و کاری دارای یک جامعه هدف بوده و باید تمرکز خود را بر روی آن ها بگذارد و نه همه مردم. ضمنا اینکه بازاریابی باید به گونه ای اصولی و حرفه ای باشد و بیشترین تأثیر را بر روی مخاطبین هدف خود بگذارد. یکی از کارهای جالب ست گودین ابداع روش بازاریابی اجاره ای بوده است. در واقع در این روش نگاه کردن یا نکردن یک تبلیغ، وابسته به اجازه و اختیار مخاطب دارد. او با معرفی این روش تأثیر زیادی را در روند تبلیغات بر جای گذاشته است. این کتاب هم اکنون یکی از کتاب های پرفروش در زمینه بازاریابی و کسب و کار بوده است و استقبال بی نظیری از این کتاب شده است.
خلاصه کتاب گاو بنفش در واقع این است که بهترین روش بازاریابی و تبلیغات، ارائه یک طرح و ایده ای نو است. او به شدت صاحبین کسب و کار را از کپی کردن منع کرده و این کار را غیر حرفه ای و غیر اصولی می داند. هیچ برند مشهوری تاکنون از هیچ کسب و کار دیگری کپی نکرده است و همگی با ایده ای نو به بازار آمده اند. در واقع دلیل شهرت آن ها نیز دقیقا همین بوده است. در بخشی از این کتاب می خوانیم: افتادن در دام تبلیغات که از بالا تا پایین ردیف شده اند، بستن پاپیون سبز و تبلیغات را با منابع مفتضح پر کردن کار آسانی است. بی نزاکتی شاید گاهی به طور اتفاقی به کار آید، اما نمی تواند یک راهبرد باشد. این کار ناامید کننده است. باید هدفی داشته باشد و نیاز است که درون محصول ساخته شده، ریشه داشته باشد.
توجه به نکات کتاب گاو بنفش و عمل به توصیه های آن، تأثیر زیادی بر موفقیت کسب و کار شما دارد. لازم است که این کتاب را چندین بار مطالعه کنید و با استخراج نکات کاربردی اش، خود را میان رقبایتان برجسته کنید. این کتاب برای همه افرادی است که قصد دارند در کار و حرفه خود، به موفقیت و شهرت برسند.

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.