• 2177
  • 2019 مرتبه
راه رسیدن به آرزوها

راه رسیدن به آرزوها

1399/09/01 05:00:20 ب.ظ

ابتدای سال ما باهم قرار گذاشتیم . قرار ما این بود که یک دفتر تهیه کنید، دفتری که بتوانیم بطور روزانه در آن یادداشت کنیم در خصوص خودمان یادداشت کنیم و نه کارهایی که می خواهیم امروز انجام دهیم و یا خاطرات
قرار ما این بود که 10 برگ اول را اختصاص دهیم به آرزوها یا رویاهایی که در طول دروان زندگی می خواهیم به آنها برسیم. 5 برگ بعد را در خصوص سال جدید اختصاص دهیم.
شاید چند برگی از آنها اضافه باشد اما مشکلی ندارد شاید در طول سال برگردیم و چیزهایی که یادمان آمد در آن بنوسیم.
اما بعد از آن برنامه ریزی رسیدن به اهداف مهم است که از خودمان میپرسیم آیا واقعا برای اهداف سال جدید می خواهیم چه گام هایی برداریم و بعد از آن برنامه ریزی را شروع می کنیم. هر شب به اندازه 10 دقیقه فقط 10 دقیقه زمان می گذاریم و تمام تجربیات روز را یادداشت می کنیم . اینکه برای ما امروز چه اتفاقات خوبی رخ داده است یا چه کارهای خوبی را امروز انجام داده ایم. همه ی این موارد یادداشت می شود. اگر واقعا زمان زیادی را برای تماشای تلوزیون یا شبکه های اجتماعی صرف می کنید ، که از زمان رسیدن به اهدافتان گرفته اید؛ مطمئنا اشتباه بزرگی را انجام داده اید.
اما سوال این است همه ی این موارد را یادداشت می کنیم تا چه اتفاقی خواهد افتاد؟ همه ی این کارها را انجام داده ایم که درنهایت به چه نتیجه ای برسیم؟
یعنی انتهای سال جدید به چه چیزی می خواهیم برسیم.
دوستان عزیزم یکی از بزرگترین ویژگی های انسان های موفق دنیا دانسته و یا نادانسته این است که این موارد برای آنها کاملا شفاف است. آنها می دانند دقیقا چه رابطه هایی را باید قطع کنند و چه رابطه هایی را باید ایجاد کنند. چه کارهایی را باید انجام بدهند و چه کارهایی را نباید بدهند .

اما شفافیت دو مزیت مهم دارد :

1- اینکه ما می توانیم در زندگی خیلی راحتتر تصمیم گیری کنیم و خیلی تصمیم های سریع تری را انجام می دهیم. یکی از چیزهایی که همیشه بین دوراهی ها قرار می گیریم این است که همیشه نمی توانیم راحت تصمیم بگیریم اما وقتی شفاف هستید ، هدف را می دانید ، رویای خود را می دانید و دقیقا می دانید به کدام سمت می روید ؛ تصمیم گیری برای شما خیلی راحتتر خواهد بود.


2- انتخاب های خیلی خوبی انجام میدهیم. چون هدف در زندگی مشخص کرده اید و دقیقا می دانید چه کارهایی را باید انجام دهید و چه کارهایی را نباید انجام دهید. انتخاب های بهتر برای خودتان با توجه به خواسته های خودتان
اما شاید بعضی از دوستان بگویند امروز خیلی دیر شده است.
دوست عزیزم همین امروز یک دفتر برای خودتان تهیه کنید و یادداشت کنید و مطمئن خواهم بود همین امروز با یادداشت هایی که انجام می دهید شگفت زده خواهید شد...
همه ما در ذهنمان رویاها و آرزوهای بزرگی داریم و امیدواریم با سعی و تلاش ، این آرزوها را بدست آوریم . بعضی از افراد آرزوهای خود را بسیار دست نیافتنی می دانند و در راه رسیدن به این آرزوها نا امید می شوند. در گروه نقطه ی عطف سعی ما بر این است تا شما را در مسیر هدف تان قرار دهیم و چراغ راه شما در این مسیر باشیم.

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.