• 2173
  • 2233 مرتبه
بالاترین ارزش ها

بالاترین ارزش ها

1399/08/25 04:21:08 ب.ظ

قانون پارکینسون می گوید: اگر شما روز خود را با بالاترین ارزش ها نکنید، مطمئنا با ارزش های پایین زندگی پر خواهید کرد.

بالاترین ارزش شما چیست؟ باید روز خودتان را با آن پر کنید؛

درواقع ارزش ها کاملا برای شما روشن است و اهداف خودتان را بر اساس ارزشهای خود تعیین می کنید یا اینکه اهداف شما آنقدر مهم هستند که امکان تغییر نیست و باید ارزش های خودتان را تغییر دهید.


بطور کلی باید اهداف و ارزش در یک مسیر قرار بگیرند و اینگونه احتمال موفقیت شما بسیار بالا می رود.


ارزش های فردی

به طور کلی ارزش های همان معنای واقعی زندگی هستند و یا تعریف زندگی هستند. ارزش مانند یک معیار برای تعیین درست و غلط بودن یک مسئله در زندگی عمل میکند. ارزش تمایل قلبی ما برای اینکه چه شخصیتی داشته باشیم است و نگاه ما را به زندگی عوض میکند.

حتما این سوال برای شما هم مطرح شد ارزش با هدف چه تفاوتی دارد؟
ارزش ها با اهداف تفاوت دارند . وقتی هدفی را انتخاب میکنیم، شاید نتیجه مهم باشد اما چگونگی رسیدن به آن و نیت رسیدن به آن را ارزشها تعیین میکنند.
ارزش مانند یک ستاره قطبی است که ما را در مسیر نگه میدارند و در واقع به انسان انگیزه می بخشد.

هر فردی در زندگی باید ارزش های شخصی خودش را داشته باشد تا به هدف مشخص شده ی خودش دست یابد و از مسیر اصلی خود منحرف نشود.
فردی که در زندگی هیچ ارزشی ندارد در واقع بدون مقصد در حال حرکت است و دیر یا زود از رسیدن به هدف خود دست میکشد.


ارزشها معنای زیستن و تلاش کردن را مشخص میکنند و بدون آنها نمی توان لذت واقعی از زندگی را درک کرد.

 

قانون پارکینسون

چه بخواهیم و چه نخواهیم قانون پارکینسون در زندگی روزمره ی ما اتفاق می افتد برای مثال :پروژه های دانشجویی را در نظر بگیرید که آخر هر ترم باید ارائه دهیم اما دقیقا برای روز آخر و ساعت ها پایانی آن را به اتما می رسانیم و در تحویل استاد می دهیم.
خیلی ساده است مدت ها برای انجام کاری زمان داریم اما کاری که باید طی زمان انجام دهیم متاسفانه انجام نمیدهیم و آن را به دقایق پایانی موکول میکنیم .


 در واقع قانون پارکینسون می‌گوید اگر برای کارهای آسان زمان زیادی اختصاص دهیم، باعث پیچیدگی و سختی آن‌ها می‌شویم. هرچه زمانی که به انجام کاری اختصاص داده می‌شود کوتاه‌تر شود، آن کار راحت تر انجام می شود.


ما در گروه تحقیقاتی و پژوهشی نقطه ی عطف سعی بر این داریم تا عادات رفتاری شما را اصلاح نماییم و برای رشد و توسعه فردی خود تلاش کنیم و بتوانیم حتی یک گام به اهداف خود نزدیکتر شویم و در راستای اهداف و ارزش های شخصی مان قرار گیریم.

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.