• 2170
  • 1392 مرتبه
کتاب سیلی واقعیت

کتاب سیلی واقعیت

1399/08/24 04:10:46 ب.ظ

کتاب سیلی واقعیت (The Reality Slap) یکی از کتاب ‌های بسیار معروفی است که راس هریس در سال 2012 آن را نوشته است. دکتر هریس، یک پزشک و روان درمان و همچنین نویسنده است که که کتاب‌های او از شهرت زیادی برخوردار هستند. خیلی از ما در مواقعی از زندگی، دچار مشکلاتی شده که هیچ گاه انتظار آن‌ها را نداشته ایم. افسردگی، بی پولی یا مشکلات مالی، بیماری و خیلی از اتفاقات ناگوار وجود دارند که ممکن است روزی برای ما پیش آیند. اما نکته مهم در این مورد، نحوه بازخورد یا واکنش ما در مقابل این سختی ها است. جمله معروفی وجود دارد که می گوید: هر آنچه که مرا نکشد، قوی ترم می کند. این کتاب به نوعی قصد دارد که به ما بگوید، از هر سختی یا مشکلی که در زندگی برایتان به وجود بیاید، درس های مهمی را می توان دریافت کرد. مفهوم کتاب سیلی واقعیت، به نوعی تفاوت بین حقیقت و واقعیت را نشان می دهد. انسان زمانی به پختگی می رسد که درد و رنج های خود را پذیرفته و درس های مهمی را از آن ها بگیرد. اما مشکل زمانی به وجود میاید که نمی خواهیم آن درد ها را قبول کرده و یا بپذیریم. می توان تفاوت بین درد و رنج را به این صورت دقیق تر گفت: درد زمانی رخ می دهد که ما به واقعیت رسیده ایم و رنج زمانی حاصل می شود که ما در حال دور شدن از واقعیت هستیم. آنتونی گرنت درباره این کتاب می گوید: این اثر بسیار روشنگرانه و شخصی و همچنین کاربردی می باشد و به شما می آموزد که چگونه در مقابل سیلی های واقعیت دوام آورید. منظور از سیلی های واقعیت که اسم این کتاب نیز است، مشکلات و سختی هایی است که روزی در زندگی به آن ها برخورد می کنیم. در ادمه به معرفی بخش هایی از متن کتاب سیلی واقعیت، می پردازیم. در قسمتی از این کتاب، می آموزید که چگونه آرامش را در میان درد پیدا کنید. اینکه ما در یک زندگی آرام و بدون دغدغه با آرامش زندگی کنیم، هنر نیست. بلکه قسمت اعظمی از وظیفه ما این است که زمانی به افکار خود مسلط شویم که در حال مبارزه با مشکلات هستیم. جمله معروفی در زمینه وجود دارد که اینطور می گوید: کشتی کنار ساحل، نیازی به ناخدا ندارد. در قسمت دیگری از این کتاب یاد میگیرم که چگونه باید آرمش خود را در میان انواع هرج و مرج ها به دست آورید. و در ادامه یاد خواهید گرفت که چگونه احساسات دشوار را به دلسوزی تبدیل کرده و به آرامش دست پیدا کنید و در انتها این توانایی را به شما می دهد که از رنج ها و مشکلات خود بهترین درس ها را فرا گیرید، حتی اگر در حل کردن آن مشکلات، ناموفق بوده اید. کتاب سیلی واقعیت، برای تمام افرادی مناسب است که در مقابل مشکلات و سختی هایی زندگی خود گیر کرده و فکر می کنند که هیچ راه نجاتی برایشان وجود ندارد. با خواندن این کتاب دیگر ترسی از روبه رو شدن با مشکلات نخواهید داشت، به این دلیل که به افکار تازه ای دست پیدا خواهید کرد.
در این مقاله سعی کردیم که با نقد کتاب سیلی واقعیت، شما را با این کتاب شگفت انگیز و رهایی بخش آشنا کنیم. پس اگر شما هم در طوفان مشکلات و سختی ها گیر کرده اید، نباید هیچ زمانی را برای خواندن این کتاب از دست دهید.

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.