• 2167
  • 1802 مرتبه
تقویت و پرورش ذهن

تقویت و پرورش ذهن

1399/08/17 02:00:36 ب.ظ

یک انسان خلاق درون ذهن خودش آن را طراحی کرده است و بعد بر روی برگه آورده و یادداشت می کند و در نهایت به واقعیت‌هایی که امروز می بینید تبدیل شده است برای ساختن زندگی ابتدا باید درون ذهن خودمان آن را بسازیم.
اگر ما یک پردازش بسیار خوب درون ذهن خود داشته باشیم می توانیم این پردازش را وارد زندگی واقعی مان کنیم.
راه های رسیدن به آرزوها و پرورش یک ذهن خلاق را در زیر بررسی خواهیم کرد.


تصمیم جدید

اولین قدم برای پرورش ذهن و رسیدن به آرزوها تصمیم گیری است اینکه شما تصمیم میگیرید در زندگی خود تغییر ایجاد کنید و انسان جید و موفق تری باشید در واقع اولین قدم برای موفقیت را برداشته اید.
داشتن یک ذهن خلاق برای رسیدن به موفقیت لازم و ضروری است. برای رسیدن به موفقیت باید بدانیم شایستگی ما بیشتر از چیزهایی است اکنون در اختیار داریم و باید به آرزوهای خود فکر کنیم تا راهی برای دستیابی به آنها پیدا کنیم و زندگی بهتری را تجربه کنیم و از حالت سکون و یکنواختی خارج شویم.


عادت های جدید

اگر می خواهید برای آینده تصمیم گیری کنید و به آرزوهایی که در ذهن دارید دست یابید باید گذشته و عادت های آن را فراموش کرد. باید برای آینده قدم های جدیدی برداشت تا تبدیل به عادات جدید شوند. قطعا این کار دشواری های بسیار دارد اما لازمه ی تغییرات جدید است. زمان خود را برای یادگیری کارهای جدید که در راستای هدفتان است صرف کنید، با آدم های موفق ملاقات کنید تا راه رسیدن به آرزوهای خود را کشف کنید.


تفکر جدید

جملات تاثیر بسیار زیادی در زندگی انسان می گذارند. تکرار جملات تاکیدی مثبت باعث میشود باورهای منفی از بین بروند و احساس  خوبی در انسان ایجاد شود، که همین احساس خوبی باعث تغییرات خوب هم خواهد شد. بزرگترین انسان های موفق دنیا هم از جملات تاکیدی مثبت در برنامه موفقیت خود استفاده می کنند. باید سعی کنید در ذهن خود افکار مثبت را جایگزین تمام افکار منفی خود کنید. و با تمام وجود هدفتان را باور داشته باشید. باید مثبت اندیش باشید و به همه ی افکار مثبت فکر کنید.
شما باید طرز تفکر و الگوهای فکری خود را مدام ارزیابی کنید؛ زیرا الگوهای فکری طرز تفکر شما را می‌سازند و در نتیجه نگاه شما به زندگی را شکل می‌دهند. به آینده فکر کنید، به هدف هایتان و روی نتایج تمرکز کنید.


شعری بسیار زیبا از مجتبی کاشانی:

ذهن ما باغچه است ،گل در آن باید کاشت
و نکاری گل من ،علف هرز در آن می روید
زحمت کاشتن یک گل سرخ ،کمتر از زحمت برداشتن هرزگی آن علف است
گل بکاریم بیا ،تا مجال علف هرز فراهم نشود
بی گل آرایی ذهن ،نازنین! نازنین! نازنین
هرگز آدم ، آدم نشود.

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.