• 2156
  • 1232 مرتبه
کتاب تو کله خر هستی

کتاب تو کله خر هستی

1399/08/05 04:29:10 ب.ظ

کتاب تو کله خر هستی نوشته جین سینسرو، یکی از بهترین گزینه هاست.جین سینسرو که متولد نیویورک بوده و در دانشگاه زبان انگلیسی خوانده است، جمله معروفی را در این کتاب می گوید. "هرگز ترس، تردید و سایر قوانین بشری نمی‌تواند با خواسته قلبی برابری کند."
پس اولین نکته قابل توجه در این کتاب، قطعا خواسته ها و اهدافی است که از ته قلب می خواهیم به آن ها برسیم. کتاب تو کله خر هستی برو پیش پولدار می شوی یا به لاتین You are a badass at making money یکی از پرفروش ترین عناوین انگیزشی بوده است که تا کنون رتبه خوبی را میان کاربران داشته است که شاید اصلی ترین دلیل این همه استقبال، زندگی نویسنده آن باشد. جین سینسرو اکثرا این موضوع را بیان می کند که در فقر رشد کرد، اما زندگی خود را دگرگون کرد و از فقر نجات پیدا کرد. در واقع این کتاب را می توان بخشی از مسیر زندگی جین دانست چراکه او برای رهایی از فقر بسیار تلاش کرد و تجارب ناموفقی را نیز پشت سر گذاشت. از شروع کسب و کارهای اینترنی گرفته تا تدریس مهارت های مربیگری که البته ضرر بسیاری برایش به بار آورد. اما حاصل این ضرر ها، تجارب فوق العاده ای بود که از او فردی قوی تر بسازد. او به خوبی در این کتاب چگونه از صفر به موفقیت رسیدن را به تصویر کشیده است. می توان گفت هدف اصلی وی از نگارش این کتاب پرفروش، رساندن پیغامی مهم به سراسر جهان بود. " وقت تلف ‌شده برای توجیه معضل را می‌توان صرف خلق موارد معرکه و عالی کرد".

در بخش هایی از کتاب نیز به این موضوع اشاره شده است که پول اصلا چیز بدی نیست. شاید بتوان این کتاب را مثال نقضی برای جمله معروف پول خوشبختی نمی آورد دانست. نویسنده در این کتاب ماهیت پول را به خوبی برای خواننده تعریف می کند. بطوریکه به صورت یک باور همه گانه در میان مردم رایج شود "پول چیز بدی نیست و هر کس پول را دوست دارد آدم بدی نیست". به بیان ساده تر، پول ماهیت بدی ندارد اینکه فرد چه استفاده ای از آن داشته باشد، اینکه در راه سازندگی از آن استفاده کند یا تخریب زندگی خود و دیگران بسیار حائز اهمیت است. در واقع نفس و جنبه هر فرد باعث خوبی یا بدی پول خواهد شد.
البته که همه بخش های این کتاب به این مقوله نپرداخته و این کتاب با 13 فصل به خوبی مسائل مهمی را در موفقیت پوشش داده است. مسائلی که شاید بتواند اهداف شما را بهبود بخشد و از شما فردی مصمم تر و ثابت قدم تر در مسیرتان بسازد.
شاید دانستن خلاصه کتاب تو کله خر هستی به شما بهتر بتواند کمک کند که آیا این کتاب برای شما مناسب است یا خبر. اما بگذارید به شما بگویم به راحتی و با یک جمله می توان این مساله را تشخیص داد. در وجود همه ما بذر موفقیت و شجاعت وجود دارد. فقط کافی است به آن اجازه رشد بدهیم. چه حسی دارید؟ آیا شما هم حس کردید کاری در زندگیتان بوده که همیشه می خواستید انجام دهید اما فرصت مناسبی برای آن نداشتید؟ آیا احساس کردید زمان آن رسیده که وضعیت مالی خود را بهبود دهید؟ آیا به این نتیجه رسیدید که موفقیت چیزی جز تلاش نمی خواهد؟ کسب و کارتان را کی می خواهید رونق ببخشید؟ اگر سوالاتی از این قبیل در ذهنتان شکل گرفت، خواندن این کتاب شگفت انگیز را از دست ندهید. امیدواریم معرفی کتاب تو کله خر هستی به شما انگیزه مطالعه داده باشد. هرچند که معرفی یک کتاب بیشتر از یک مقاله چند دقیقه ای ارزشمند است و اینکه شما اهل مطالعه باشید بسیار عالی است اما این نکته را بدانید که انتخاب یک کتاب مناسب می تواند برای اهداف و طرز تفکرتان بسیار الهام بخش باشد و شما را در مسیر درستی از درخششتان قرار دهد. بنابرین تاثیر معرفی کتاب ها و مقالاتی از این قبیل را قبل از مطالعه کتاب مورد نظرتان دست کم نگیرید.

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.