• 2155
  • 1812 مرتبه
گذشته را فراموش کن...

گذشته را فراموش کن...

1399/08/03 01:03:40 ب.ظ

دوست عزیزم اگر دیروز یکی از بدترین روزهای زندگی شما بوده است دیشب تمام شد. اما امروز را می توانید به یکی از بهترین روزهای زندگی خودتان تبدیل کنید. اما اگر دیروز روز بسیار خوبی داشته اید هیچ تضمینی نیست که امروز هم یک روز خوب داشته باشید.
برای مثال خیلی از تیم های ورزشی یک بازی بسیار سخت را پشت سر می گذارند و برنده می شوند اما به دلیل عدم آمادگی برای بازی بعدی که متاسفانه بازی ساده تری هم هست ، برنده نمی شوند و می بازند.
پس حواسمان باشد نه باخت دیروز ، باخت امروز را تضمین می کند و نه برد دیروز ، برد امروز را تضمین می کند . برای هر روز باید برنامه ی خاص همان روز را داشته باشیم تا به یکی از بهترین روزهای زندگی تبدیل شود.

هنگام برنامه ریزی برای آینده ای موفق، از فکر کردن درباره‌ی گذشته یا همان دیروز بپرهیزید و بر روی زمان حال و آینده متمرکز شوید. شخصی موفق است که هرگز به گذشته فکر نکند و گذشته را رها کند. این کار باعث می شود برای اهداف آینده ثابت قدم باشید.


ممکن است در گذشته بخاطر مشکلاتی در راه رسیدن به هدف خود دچار شکست شده باشید اما فکر کردن به گذشته شما را ناامید و مایوس می کند.
باید از گذشته درس بگیرید برای فردا و آینده ای که پیش رو دارید. اگر نتوانید شکست و اشتباهات خود را رها کنید، هرگز راهی برای رسیدن به موفقیت در آینده یا همان فردا وجود ندارد. این کار باعث می‌شود تمام انرژی ،تفکر و توان خود را در جهت رسیدن به آرزوی خود بگذارید. بسیاری از اشخاص هستند به دلیل اینکه در گذشته شکست خورده اند و نمی توانند از فکر کردن به دیروز دست بکشند، در واقع زمان حال را هم از دست می دهند . کلید اصلی موفقیت درس عبرت گرفتن و تجربه کسب کردن از شکت های دیروز است که اینبار برای رسیدن به هدف خود آن را دوباره تکرار نکنید. تنها مجاز هستید زمانی در مورد تجربیات  گذشته‌ فکر کنید و ببنید چه کاری بوده است که از انجام ان احساس غرور کرده‌اید و از آن به عنوان یک نقطه‌ی مثبت در زندگی یاد آوری کنید.
سالهایی که گذشته است بررسی کنید از جنبه هایی مثل  سلامتی، وضعیت مالی، رشد و توسعه فردی، رشد و توسعه کسب و کار ، مهارت های ارتباطی ،شکست و....و از خود بپرسید در سالی که گذشته است چه پیشرفت هایی داشته اید در زمینه وضعیت مالی ، رشد و توسعه فردی ، مهارت های ارتباطی و در زمان حال چه چیزهایی را در زندگی خود دوست دارید تقویت کنید ؛از نظر مالی در چه وضعیتی دوست دارید قرار بگیرید کدام تجربه ی تلخ را می خواهید اکنون کم رنگ تر کنید و چه عبرت هایی از گذشته می خواهید بگیرید وچگونه ميتوانم از آنچه هستم، موثرتر باشم.


تمرکز ما در گروه نقطه عطف بر تغییر عادات فکری ، احساسی و رفتاری شما در جهت رسیدن به آرزوهایتان می باشد.امیدواریم بتوانیم راهنمای موثر شما در این مسیر باشیم.

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.