• 2147
  • 1269 مرتبه
نکات مهم برای شناسایی و خدمت رسانی به انواع مشتری

نکات مهم برای شناسایی و خدمت رسانی به انواع مشتری

1399/07/12 04:51:41 ب.ظ

امروزه با رشد فضای مجازی و همچنین مطرح شدن دیجیتال مارکتینگ، بحث درآمدزایی از اینترنت بسیار رواج پیدا کرده است. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله نکات مهم برای شناسایی و خدمت رسانی به انواع مشتری را مورد بررسی قرار دهیم.


بدون شک امروزه بحث دیجیتال مارکتینگ بسیار مورد توجه قرار گرفته است. افراد زیادی هستند که با یک سایت مشغول معرفی کسب و کار خود در فضای آنلاین هستند و از سوی دیگر نیز اشخاصی وجود دارند که به دنبال تأسیس یک کار در فضای آنلاین می باشند. بدیهی است که موفقیت یک سایت در گوگل، به میزان افرادی است که از آن سایت بازدید می کنند. اگر افراد زیادی وارد آن سایت شده و از مطالب آن استفاده کنند، گوگل آن سایت را مفید ارزیابی کرده و به آن رتبه خوبی می دهد. اما همیشه یکی از دغدغه های افرادی که دارای کسب و کار اینترنتی هستند، این است که چگونه نیازهای مردم را شناسایی کنیم؟ و یا اینکه چه چیزهایی برای مشتریان ارزشمند است؟
اما دلیل اهمیت مخاطبان برای یک سایت چیست؟ اگر شما در اینترنت و در زمینه فروش محصولات فیزیکی یا دیجیتالی فعالیت داشته باشید، با جذب مخاطب به سایتتان، می توانید محصولات خود را بفروشید. البته سایت های دیگری نیز هستند که کار فروش انجام نمی دهند. این سایت ها معمولا از طریق جذب تبلیغات برای خود درآمد ایجاد می کنند. البته به شرطی که تعداد بازدید کنندگان سایت های فوق زیاد باشد که بتوانند خدمات تبلیغاتی انجام دهند. بنابراین متوجه شدیم که جذب مخاطب برای سایت بسیار اهمیت دارد.

برای اینکه متوجه شویم که چگونه مشتری را شناسایی کنیم، بهتر است انواع افرادی که ممکن است به سایت ما وارد شوند را به چند دسته تقسیم کنیم.

1- مشتری هایی که به قصد خرید به سایت شما وارد نشده اند.
این افراد معمولا بدون هدف به سایت شما وارد شده اند. یعنی اینکه نمی دانند دقیقا دنبال چه چیزی هستند و ممکن است مدت زیادی در سایت بمانند که محصول یا خدمت جالبی نظر آن ها را به خود جلب کند. این افراد گزینه خوبی برای سایت شما محسوب می شوند. به این دلیل که این اشخاص مدت زمان زیادی ممکن است در سایت شما بچرخند و این از نظر گوگل یک امتیاز برای سایت شما محسوب می شود. از جنبه دیگر شما باید بتوانید با ایجاد حس نیاز در مشتری آن ها را به خرید محصول ترغیب کنید.
2- مشتریانی که با قصد خرید واقعی به سایت وارد می شوند.
دقت کنید که باید مراحل فروش یک محصول در سایت را تا جای ممکن کاهش دهید. این کار باعث می شود افراد بیشتری از محصولات سایت شما خرید کنند.
3- افرادی که برای کسب اطلاعات به سایت شما وارد شده اند.
فرض کنید که شما در زمینه خرید و فروش دامنه فعالیت می کنید. دقت داشته باشید که خیلی از افراد ممکن است در مورد دامنه و انواع آن اطلاعات کمی داشته باشند. شما باید با تولید محتوای خوب و باکیفیت، اطلاعات خوبی را به مخاطب انتقال دهید. اگر بتوانید این کار را به خوبی انجام دهید، احتمال خرید از شما بیشتر می شود.


در کنار شناخت انواع مخاطبین سایت، شما باید با انواع نیاز در بازاریابی اطلاعات داشته باشید. به عبارت دیگر شما باید بدانید که روش های ایجاد نیاز در مشتری چه چیزهایی هستند؟ در ادامه شما با انواع نیازهای مشتری آشنا خواهید شد.


● مشتری نیاز به رفتار صمیمی دارد ●


همه افراد دوست دارند که مورد احترام قرار بگیرند و اگر شما بتوانید این اصل را به خوبی رعایت کنید، مسلما فروش بیشتری نیز خواهید داشت. به عنوان مثال بعد از خرید هر مشتری، با ارسال یک پیامک از او تشکر کنید.


● مشتری نیاز به همدلی دارد ●


شما به عنوان یک فروشنده باید گام به گام با مشتری خود همراه باشید. صرف اینکه مشتری از شما خرید کند یا نه، باید سعی کنید که اطلاعات لازم و ضروری را درباره محصول به او انتقال دهید.


● مشتری نیاز به قیمت منصفانه دارد ●


منظور این نیست که قیمت ها را خیلی پایین بیاورید. ولی باید قیمت را با انصاف و متعادل به مشتری عرضه کنید. البته در این راه از قدرت تخفیف نیز غافل نشوید.


● کنترل به روند خرید یکی از نیازهای مشتری ●


مشتریان علاقه دارند که به فرآیند خرید کنترل داشته باشند و شما می توانید این نیاز را برآورده کنید. دقت کنید که شما باید تا جایی که ممکن است مراحل خرید محصولات را راحت تر کنید.


● نیاز مشتری به داشتن اطلاعات کامل از محصول ●


این مورد یکی از بدیهی ترین و مهم ترین نیازهای مشتری است. افراد زمانی از سایت شما خرید می کنند که به آن ها اطلاعات جامع و کاملی در مورد محصول مورد نظر ارائه داده شود.


در ادامه به دو تکنیک طلایی برای درک خواسته های مشتریان اشاره خواهد شد که می توانید با استفاده از آن ها راحت تر نیازهای مشتری را بشناسید.

نکته اول: به صدای مشتریان خود به خوبی گوش دهید
شما باید با دقت ببینید که مشتریان چه انتظاراتی از شما دارند. به عنوان مثال در شبکه های اجتماعی نظرات دیگران را بخوانید. همچنین زمان بگذارید و در سایت خود نیز نظرات مشتریان را مطالعه کرده و به آن ها عمل کنید. در این صورت می توانید نیازهای آن ها را به خوبی شناسایی کنید.
نکته دوم: به نحوه خرید مشتریان خود توجه کنید
ببینید که مشتریان کدام یک از محصولات شما را بیشتر می خرند. در این صورت شما متوجه می شوید که باید بر روی کدام یک از محصولات خود مانور داده و کدام را حذف کنید.


در این مقاله با روش های ایجاد نیاز در مشتری آشنا شدیم . ایجاد نیاز در مشتری و تلاش برای رفع آن ها یکی از مهم ترین عوامل برای موفقیت در فروش است. مسلما هر چه بتوانید خدمات بیشتری را به مشتری ارائه دهید، بازخوردهای بهتری را نیز دریافت خواهید کرد.

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.