• 2143
  • 1473 مرتبه
کتاب کیمیاگر

کتاب کیمیاگر

1399/07/02 05:07:34 ب.ظ

اگر شما هم اهل مطالعه و رمان باشید، حتما کتاب کیمیاگر یا The Alchemist را خوانده یا حداقل اسمش را شنیده اید. این کتاب فوق العاده، نوشته پائولو کوئیلو نویسنده مشهور برزیلی است که تاکنون آثار بسیار ارزشمندی از وی به چاپ رسیده است. کیمیاگر تاکنون به بیش از 50 زبان مختلف ترجمه شده و زندگی بسیاری را دگرگون ساخته است. اگر این کتاب را مطالعه نکرده اید، با توضیحاتی که در ادامه می خوانید، مسلما خواندن آن را در لیست برنامه های آینده خود قرار خواهید داد.

عنوان کتاب

کیمیاگر

عنوان لاتین کتاب

Alchemist

نویسنده

پائلو کوئیلو

مترجم

آرش حجازی

موضوع

انگیزشی

تعداد صفحات

188

جملات زیبای کتاب کیمیاگر به قدری شما را تحت تاثیر قرار می دهد که مطمئنا دید شما را نسبت به زندگی بهتر خواهد کرد. یکی از این جملات زیبا که در پشت جلد کتاب نیز ذکر شده است این جمله می باشد: " این گنج فقط برای شماست و به غیر از شما هیچ کس دیگری نمی تواند به آن دست پیدا کند."
حتما شما هم کنجکاو شده اید تا خلاصه ای از موضوع این کتاب را بدانید. موضوع کتاب درباره جوانکی به نام سانتیاگو است که به چوپانی مشغول است و پدر و مادر مذهبی اش آرزو دارند تا روزی او کشیش شده و مایه سربلندی خانواده شود. اما آرزوهای وی چیزی فراتر از یک کشیش ساده بودن است همین امر سبب می شود تا روزی همه چیز را پشت سر گذاشته و به آرزویش که سفر به دور دنیا و شناخت خداست برسد.
پیام کتاب کیمیاگر، ساختن قهرمان زندگیتان است و این قهرمان کسی نیست جز خودتان. همانطور که گفت این گنج فقط برای شماست، این زندگی فقط برای شماست و تنها کسی که می تواند شما را به تمام آرزوهایتان برساند فقط و فقط خودتان هستید. در واقع مفهوم کتاب کیمیاگر در پس تمام رویا های شما خوابیده است. همه ما یک سانتیاگو درون داریم که موقعیت و اطرافیان شاید از او توقعات دیگری دارند. توقعاتی که اصلا شبیه رویاهایشان نیست. در بخش دیگری از کتاب نیز آمده "فکر کنید یک شب بخوابید و در خواب تان به شما الهام شود که گنجی در نقطه ای با مشخصات داده شده در آن سوی کره زمین وجود دارد که فقط شما میتوانید به آن دست پیدا کنید".


enlightenedاگر تاکنون موفق به مطالعه کتاب انگیزشی کیمیاگر، این اثر خارق العاده نشده اید، همین الان آن را به لیست کار های خود اضافه کنید چرا که رویاهایتان و اهدافتان را بسیار نزدیک تر و دست یافتنی تر از آنچه فکر می کنید، تعریف خواهد کرد.

عناوین مرتبط: مقالات انگیزشی

 

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.