• 2133
  • 1471 مرتبه
کتاب اثر مرکب

کتاب اثر مرکب

1399/06/12 03:45:41 ب.ظ

بدون شک کتاب اثر مرکب (The Compound Effect) یکی از بهترین ‌ها در زمینه رشد و توسعه فردی است. بسیاری از افراد بزرگ در زمینه آموزش علم موفقیت با معرفی کتاب اثر مرکب به عنوان یک اثر مفید، افراد را تشویق به خواندن این کتاب کرده اند. مثلا برایان تریسی نویسنده و سخنران مشهور جهان در زمینه آموزش علم موفقیت و کسب و کار درباره اثر مرکب این چنین می‌گوید:
"فرمول کلیدی برای داشتن یک زندگی فوق العاده. این کتاب را بخوانید و مهم تر از آن به دستورات این کتاب عمل کنید."

عنوان کتاب

اثر مرکب

عنوان لاتین کتاب

The Compound Effect

نویسنده

دارن هاردی

مترجم

لطیف احمدپور و میلاد حیدری / اکبر عباسی و شاهین بیات

موضوع

موفقیت و کسب و کار

تعداد صفحات

237

متن کتاب اثر مرکب توسط دارن هاردی که یک نویسنده، مشاور وسخنران است و علم موفقیت را آموزش می‌دهد، نوشته شده است. این کتاب را می‌توان بار‌ها خواند و هر بار نکات جدیدی را یاد گرفت.

اما جالب است بدانید این کتاب دارای یک فرمول در ظاهر کوچک برای رسیدن به موفقیت است که ممکن است خیلی از افراد آن را یک موضوع بدیهی بدانند ولی اگر این نکته را به خوبی یاد بگیریم شاهد پیشرفت‌ های عظیمی در زندگی خود خواهیم بود.
اگر بخواهیم خلاصه کتاب اثر مرکب را در یک جمله کوتاه بیان کنیم، باید بگوییم:
انجام کار‌های کوچک اما به طور منظم و پیوسته که به مرور زمان منجر به پدید آمدن نتیجه ‌های بزرگ می‌شود.
همانطور که گفتیم این قانون ممکن است برای خیلی از افراد بدیهی باشد، اما بسیاری از افراد از این قانون استفاده نمی‌کنند. در واقع می ‌توان گفت آن ها صبر لازم را ندارند که شاهد دیدن نتایج در زندگی خود باشند.
اجازه دهید با یک مثال توضیح دهیم. فرض کنید که اگر شما تصمیم بگیرید که روزی فقط یک ربع زبان انگلیسی تمرین کنید، در پایان سال حدود 90 ساعت تمرین کرده اید. با 90 ساعت تمرین در زبان انگلیسی چقدر پیشرفت می‌کنید؟
این همان معجزه اثر مرکب است.

برایان تریسی هم این قانون را در یکی از جملاتش به ما آموزش داده است. او می‌گوید: اگر روزی 1 درصد بهتر شوید در پایان سال 365 درصد بهتر می‌شوید. یعنی سه برابر پیشرفت می‌کنیم!
نکته ای که در اینجا ضروری به نظر می رسد که گفته شود این است که باید حواس خود را جمع کنیم که اثر مرکب بر علیه ما اقدام نکند. همانطور که گفتیم رفتا‌ر های مثبت مانند مطالعه، آموزش یا ورزش را اگر از کم شروع کنیم در درازمدت اثرات زیادی دارد. اما این قانون در مورد رفتار‌ های منفی نیز صدق‌ می‌کند.
شاید کشیدن یک نخ سیگار در یک روز تاثیر چندانی نداشته باشد، اما اگر فردی این رفتار را به مدت یک سال هر روز انجام دهد چه؟
پس باید مراقب جنبه ‌های دیگر اثر مرکب نیز باشیم و سعی کنیم که از آن در جهت بهبود فردی خود در زندگی استفاده کنیم.
از این قانون می ‌توان در زمینه رشد و توسعه کسب و کار نیز استفاده کرد. اگر شما دارای یک شغل هستید و یا صاحب کسب و کار مربوط به خود هستید، اگر فقط روزی یک نکته در مورد حرفه خود یاد بگیرید در پایان سال می‌توانید در شغل و حرفه خود پیشرفت کنید. اما نباید انتظار داشت که این اتفاقات یک شبه رخ دهد. در واقع نکته بسیار مهم در رابطه با این قانون داشتن صبر است. نکته مهم دیگر در رابطه با اثر مرکب استمرار است. بطور مثال اگر تصمیم گرفته اید که روزی نیم ساعت ورزش کنید باید این کار را هر روز انجام دهید و اجازه ندهید که وقفه ای در این کار به وجود آید. در غیر این صورت اثر مرکب نمی تواند نتایج خود را نشان دهد.
کتاب اثر مرکب یکی از شاهکار ‌های دارن هاردی است که به خوبی یکی از اصول موفقیت را به ما نشان می‌دهد. اگر ما برای رسیدن به یکی از اهداف خود حتی از کم شروع کنیم اما آن کار را به طور پیوسته انجام دهیم، بعد از مدتی شاهد وقوع اتفاقات مهم در زندگی خود خواهیم بود.

خلاصه کتاب اثر مرکب :

قوانین مرتبط: قانون تکانش

نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.