• 2125
  • 1363 مرتبه
کتاب هنر ظریف بی خیالی

کتاب هنر ظریف بی خیالی

1399/05/13 03:25:44 ب.ظ

enlightenedکتاب هنر ظریف بی خیالی (The Subtle Art of Not Giving a F*ck) یکی از پرفروش ترین کتاب ها در جهان بوده است و در این مقاله قصد داریم با مفهوم کتاب هنر ظریف بی خیالی آشنا شویم.
حتما برای شما نیز پیش آمده است که در طول روز از اتفاقاتی که برایتان رخ داده است عصبانی یا ناراحت باشید. این اتفاقات تمامی ندارد و باید قبول کنیم که ما اگر به هر جایگاهی برسیم، این مشکلات و نگرانی ها ادامه خواهد داشت. در واقع اگر ما خواستار این هستیم که زمینه رشد و توسعه فردی را برای خود فراهم کنیم، باید هر روز با چالش های زیادی دست و پنجه نرم کنیم. اما ما باید هنر مقابله و صبر با این گونه چالش ها و نگرانی ها را نیز یاد بگیریم و این را می توان از راهنمایی های این کتاب به دست آورد.

عنوان کتاب

هنر ظریف بی خیالی

عنوان لاتین کتاب

The Subtle Art of Not Giving a F*ck

نویسنده

مارک منسون

مترجم

منیژه شیخ جوادی / فاطمه فراهانی

موضوع

رشد و موفقیت فردی

تعداد صفحات

222

نویسنده کتاب هنر ظریف بی خیالی مارک منسون کار خود را در سن 25 سالگی با وبلاگ نویسی شروع کرد و در آن زمان از نکات مهمی یاد می کرد که می تواند زندگی انسان ها را نجات دهد. او در این کتاب ادعا کرده است که انسان می تواند مشکلات خود را کمتر کند و از رنج های خود ابزار بسازد. اگر به خوبی دقت کنیم متوجه می شویم که هر دردی را که در زندگی تجربه کردیم، ما را قوی تر ساخته است و این نیز یکی از موضوعات جالب این کتاب است. اگر چه ممکن است این صحبت ها برای ما بدیهی باشد، اما ما کمتر از این نکات در زندگی استفاده می کنیم. به عنوان مثال همان زمانی که در کودکی برای راه رفتن تلاش می کردیم، بارها و بارها زمین خوردیم ولی این زمین خوردن ها به ما قدرتی داد که امروز می توانیم به راحتی راه برویم. از این نکته می توان نتایج زیادی گرفت. اول اینکه ما شاید در زندگی درد های زیادی را تجربه کرده باشیم، اما این درد و رنج ها دارای دوره زمانی مشخصی بوده اند و الان ما با رنج ها یا چالش های دیگری روبه رو هستیم. مثلا من می توانم مشکلات و چالش هایی که در این 25 سال با آن رو به رو بوده ام را مورد ارزیابی قرار بدهم. بزرگترین چالش من در دوران مدرسه قبولی در امتحانات و گرفتن نمرات خوب بود. بعد از چند سال که به دوره کنکور رسیدم، بزرگترین دغدغه ذهنی من مربوط به کنکور و قبولی در دانشگاه بود و بعد از فارغ التحصیلی در دانشگاه نیز پیدا کردن کار را می توانم بزرگترین چالش و دغدغه زندگی خود بیان کنم. در واقع هر کدام از آن چالش ها مربوط به دوره خاص خود بودند و من الان دیگر آن چالش ها برایم مهم نیستند. به عبارت دیگر مشکلات یا بهتره بگم چالش های زندگی هیچ گاه به پایان نمی رسند، بلکه جای خود را به چالش دیگر می دهند. این یکی از مهم ترین درس هایی است که باید در زندگی یاد بگیریم و این کتاب مرجع خوبی برای یاد دادن این درس مهم خواهد بود. این عبارات را شاید بتوان خلاصه کتاب هنر ظریف بی خیالی معرفی کرد و یقینا با خواندن این چند جمله نمی توان حق این کتاب را ادا کرد و برای فهمیدن تمامی نکات نهفته در این کتاب، باید بارها آن را خواند.
از دیگر نکات بسیار مهم که در این کتاب مطرح شده است و می تواند ما را به موفقیت برساند، نترسیدن از شکست خوردن است. به عبارت دیگر این کتاب به ما می آموزد که نباید از شکست فرار کرد و یا از آن ترسید. شکست راهی به سوی موفقیت است و اکثر انسان های موفق نیز شکست خوردن و درس گرفتن از آن را به عنوان رمز موفقیت خود دانسته اند. در ادامه به یکی دیگر از نکاتی اشاره می کنیم که مارک منسون در پشت جلد کتاب خود نوشته است و می تواند زمینه ساز رشد و توسعه کسب و کار ما باشد.
او معتقد است که دیگر صرف داشتن مدرک تحصیلی جهت نشان دادن تخصص کافی نیست. امروزه تعداد افرادی که دارای مدرک تحصیلی حتی در درجات بالا هستند، زیاد شده است. اما به راستی می توان ادعا کرد که همه آن ها در کار یا رشته تحصیلی خود متخصص هستند؟ مارک منسون معتقد است که نوشتن کتاب و چاپ آن در یک حوزه خاص می تواند به دیگران این نکته را یاد آوری کند که شما در آن حوزه خاص دارای تخصص هستید.
enlightenedبا خرید کتاب هنر ظریف بی خیالی و خواندن آن می توانید نکات زیادی را در مورد موفقیت و توسعه فردی خود یاد بگیرید. هنر نترسیدن از شکست، هنر بی توجهی به مشکلات بی اهمیت که امروزه گریبان بشر شده است.

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.