• 1098
  • 2391 مرتبه
بهروز فروتن : بنیانگذار صنایع غذایی بهروز

بهروز فروتن : بنیانگذار صنایع غذایی بهروز

1399/03/03 04:53:58 ب.ظ

آقای بهروز فروتن بنیانگذار صنایع غذایی بهروز متولد سال 1324 و بعنوان آخرین فرزند خانواده فروتن در تهران بدنیا آمد. پدر او نظامی و مادرش فرهنگی بود.


دوران کودکی بهروز فروتن همانند سایر کودکان آن دوران با کسب و کارهای کوچکی مانند بساط دستفروشی در دوران تابستان همراه بود. اما روزهای سختی در انتظارش بود، چون بهروز پدر خود را در سن 10 سالگی از دست داد و باید منتظر شرایط سختی می‌بود. این اتفاق باعث شد او احساس کند که باید زودتر از سایر هم سالان خود مستقل شود.

نام فارسی

بهروز فروتن

نام لاتین

forootan

تاریخ تولد

1324

تاریخ وفات

در قید حیات

محل زندگی

تهران

تخصص

کارآفرین

زمینه کاری

کارآفرین در حوزه صنایع غذایی و بنیانگذار شرکت بهروز

سن اوج شکوفایی

32

پس از گذراندن دوران دبیرستان در رشته مدیریت دانشگاه تهران قبول شد. به اعتقاد او ارتباطات باکیفیت و موثر انسان‌ها بیشتر از هر چیزی در دانشگاه اهمیت دارد و دانشگاه بیشتر از اینکه مکانی برای کسب دانش باشد، جایگاهی برای تجربه اندوزی است. آقای فروتن برای کسب درآمد و گذراندن امور خود همزمان با تحصیل در دانشگاه به کار در کارخانه و ... و  مقطعی در فنی و حرفه‌ای کرج مشغول به کار بود. اما علاقه اصلی و واقعی او تدریس بود.
به همین علت کار خود را در آموزش و پرورش آغاز کرد و در کنارش تدریس خصوصی می‌کرد. در کنار شغل معلمی کار هایی مانند پیمانکاری و تأسیسات نیز انجام می‌داد. او از همان کودکی یاد گرفته بود که کار کردن عار نیست.
در ادامه این روند و در سال 1356 در زیرزمین خانه شان کشک بادمجان، سالاد الویه و مربا و سایر مواد غذایی را آماده می‌کردند و به مغازه‌ها می‌فروختند. ایشان می‌گویند: اکثر اوقات فروشنده‌ها بعد از ده روز می‌گفتند که جنس‌هایت خراب شده؛ بیا و اجناست را ببر! و برخی هم که جنس را فروخته بودند در پرداخت مبلغ اذیت می‌کردند.
فروتن برای برطرف کردن این مشکلات باید کاری می کرد. پس پیگیر شد تا به صورت قانونی به کارش ادامه دهد. اما برای اخذ مجوزهای مربوطه با مشکلات زیادی مواجه بود. او می‌گوید: کلی در این وزارت خانه‌ها رفتم و آمدم. هر بار بهانه‌ای جدید می‌آوردند؛ یکبار به سوابق کاری گیر می‌دادند، دفعه بعد می‌گفتند امکانات نداریم و یا طرحت توجیه علمی ندارد. بعضی اوقات از من تعهد می‌گرفتند که دیگر آنجا نروم و به نگهبان هم گفته بودند که اجازه ندهد من وارد آنجا بشوم.
آقای فروتن اعتقاد داشت برای رسیدن به هدفش باید تلاش کند و ناامید نشود. در واقع بهروز فروتن هر روز در مسیر رشد و توسعه فردی خود قدم برمیداشت. وی پس از مدتها پیگیری مداوم توانست به صورت قانونی به کسب و کارش ادامه دهد.
در سال 1367 با توجه به تجربه‌هایی که کسب کرده بود تصمیم به رشد و توسعه کسب و کار خود گرفت و خودش را برای رسیدن به اهداف بزرگتر آماده کرد. از این رو کارخانه جدیدش را در کرج راه اندازی کرد. یکی از خصوصیات بارز آقای فروتن، رفتار صمیمانه و همفکری با همه همکارانش بود. کلمه خستگی برای او هیچ معنا و مفهومی نداشت و همواره تلاش، پشتکار و ایمان را سرلوحه کارهایش قرار می‌داد.
در سال 1376 به دلیل اعتماد زیاد به یکی از همکارانش به بحران مالی بزرگی برخورد و باید افکارش را به وصول چک‌هایی که در دست مردم داشت متمرکز می‌کرد. او باور داشت مقصر آن اشتباه خودش بوده و باید خودش تاوان آن اشتباه را می داد و نباید بیش از اندازه اعتماد می‌کرد.
با وجود تمام تلاشی که کرد نتوانست پاسخگوی طلبکارانش شود. اما با توجه به سابقه خوبی که داشت از یکی از بانک‌ها وام گرفت و خوشبختانه این بحران بزرگ را با موفقیت پشت سر گذاشت. بعد از گذراندن این بحران، ایده فوق العاده ای به ذهنش رسید. او برای توزیع محصولاتش نیاز به یک سیستم پخش و توزیع حرفه‌ای داشت. پس از دوندگی و تلاش بسیار توانست مجوز راه اندازی سازمان بین المللی پخش بهروز را دریافت کند.


او برای مدیریت و توسعه کسب و کارش نیاز به نیروهای جوان، متخصص و پر انرژی داشت. بنابراین شروع به تیم سازی کرد و با تلاش فراوان توانست نمایندگی هایی را در سراسر کشور راه اندازی کند و محصولات بهروز را در کشور توزیع کند.
enlightenedامروزه گروه تحقیقاتی صنایع غذایی بهروز، به عنوان نخستین مرکز تحقیقات غذایی غیر دولتی در سطح کشور شناخته می‌باشد و تاثیر شگرفی در رشد و توسعه صنایع غذایی کشورمان دارد.
می‌توان گفت اصولی همچون پشتکار، خدمتگزاری، ایمان، خلاقیت، تیم سازی و همکاری صمیمانه، آقای بهروز فروتن را به این جایگاه رسانده و از ایشان به عنوان یک کارآفرین نمونه و تاثیرگذار نام برده می‌شود.

نظرات
 
   
 

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.